Ο Βρετανός πρώην Παγκόσμιος πρωταθλητής κατείχε την πρώτη θέση στην κατάταξη την περισσότερη ώρα της διαδικασίας (από το 11ο έως το 49ο λεπτό) και την έχασε για λίγο μόνο όταν οι περισσότεροι πιλότοι αποφάσισαν να δοκιμάσουν τα ελαστικά με τη μαλακή γόμα.
Οταν όμως κι εκείνος με τη σειρά χρησιμοποίησε τα ίδια ελαστικά, στον πρώτο κιόλας γύρος που έκανε ξαναπήρε κεφάλι στην κατάταξη, πραγματοποιώντας μάλιστα και τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας (1:13.392).
Ο ίδιος δηλώνει ευχαριστημένος με τα αποτέλεσμα και ικανοποιημένος με το στήσιμο του μονοθέσιου. « Το μονοθέσιο ήταν αρκετά καλό σήμερα. Ο δεύτερος γύρος μου με τη μαλακή γόμα ήταν αρκετά καλός και είμαι αρκετά ικανοποιημένος με τις αλλαγές στο στήσιμο που έγιναν κατά την διάρκεια της διαδικασίας. Οι μεγάλες ευθείες φαίνεται να είναι αρκετά ανταγωνιστικές», δήλωσε ο Βρετανός πιλότος της McLaren, σημειώνοντας ότι ο καθένας θα ήθελε να γνωρίζει πως τα πηγαίνουν οι Red Bull.
«Πάντα θέλεις να ξέρεις τι έκαναν οι Red Bull. Μοιάζουν πάντα να είναι ένα δευτερόλεπτο ταχύτερες, επομένως υποθέτεις ότι θα τρέχουν με λιγότερα καύσιμα από τον καθένα. Πιστεύω ότι οι Red Bull θα είναι ταχύτερες στον αγώνα», τόνισε ο Χάμιλτον.
Ο Βρετανός πιστεύει ότι οι καιρικές συνθήκες στον αγώνα είναι οι ίδιες, ηλιόλουστες όπως σήμερα, τότε οι McLaren έχουν μεγάλη πιθανότητα για ένα θετικό αποτέλεσμα, διαφορετικά όλα τα ενδεχόμενα είναι πιθανά.
Πίσω από τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή και στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν οι Re Bull των Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Γουέμπερ, αντίστοιχα. Η διαφορά τους από τον Χάμιλτον ήταν μόλις 0,167 και 0,195 δευτ., αντίστοιχα, αποδεικνύοντας ότι οι RB7 μπορούν να είναι γρήγορες και με μεγαλύτερο φορτίο καυσίμων.
Οπως ανέφερε ο Μαρκ Γουέμπερ, που ήταν πρώτος στιες πρωινές ελεύθερες δοκιμές, η φετινή παγκόσμια πρωταθλήτρια θώρησε τη σημερινή διαδικασία ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δοκιμάσει κάποια νέα εξαρτήματα σε στεγνή πίστα για το 2012 και να συλλέξει πολύτιμες πληροφορίες.
Πολύ καλή επίδοση θεωρείται η τέταρτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari να απέχει μόλις 0,206 δευτ. Από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον. Ο Ισπανός δεν ενθουσιάστηκε από την επίδοσή του λέγοντας ότι πολύ νωρίς για να ειπωθεί πόσο ανταγωνιστική θα είναι η F150 Italia στον αγώνα, αφού αντιμετώπισε προβλήματα.
«Σήμερα δεν ήταν μία εύκολη ημέρα για εμάς σε θέματα ισορροπίας του μονοθέσιου και τεχνικών προβλημάτων Στην πρώτη περίοδο είχαμε πρόβλημα με τον κινητήρα και στη δεύτερη περίοδο άλλα θέματα με αισθητήρες και διάφορα άλλα. Ηταν μια καλή Παρασκευή, αλλά θα πρέπει να δούμε αύριο σε ότι αφορά στο πόσο ανταγωνιστικό μπορούμε να είμαστε. Πιστεύω ότι είναι δύσκολο να ξέρουμε. Υπάρχουν κάποια πράγματα που χρειάζεται να γίνουν κατά την διάρκεια της νύχτας για να αλλαχθεί η ισορροπία και να είμαστε λίγο πιο άνετα, διότι σήμερα παλεύαμε αρκετά με το πίσω μέρος του μονοθέσιου».
Ο Αλόνσο ευχήθηκε να... βρέξει κατά την διάρκεια του αγώνα διότι πιστεύει ότι στη βροχή όλα είναι πιθανά ενώ με καλές καιρικές συνθήκες η F150 Italia δε μπορεί να φτάσει πάνω από την πέμπτη θέση.
Σε ερώτηση ποιό ήταν το πρόβλημα στον κινητήρα που είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψή του στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, ο Ισπανός πιλότος δήλωσε: «Εξακολουθούμε να ερευνούμε (σ.σ. τον κινητήρα), δεν γνωρίζω ποιό ήταν το συμπέρασμα, χρειάζεται να περιμένουμε μέχρι να επιστρέψει στην Ιταλία και να τον ανοίξουν».
Δυναμικά η Mercedes
Τον πέμπτο καλύτερο χρόνο στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών μόλις 0,125 δευτ. από τον Αλόνσο και 0,331 από τον Χάμιλτον σημείωσε ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν στη διαδικασία τη μαλακή γόμα με αποτέλεσμα οι χρόνοι να βελτιωθούν αρκετά. Σε κάποια στιγμή μάλιστα είχε εκθρονίσει τον Χάμιλτον από την κορυφή της κατάταξης με το 1:13.723, χρόνος που ήταν ο καλύτερος του.
Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes GP θεωρεί ότι αυτό το Σαββατοκύριακο θα μπορούσε να παλέψει στα ίσια με τη Ferrari.
«Ολα βρίσκονται πιο κοντά εδώ, επομένως υπάρχει σίγουρα μια μικρή ευκαιρία εάν το Σαββατοκύριακο είναι τέλειο. Ηταν μια καλή Παρασκευή χωρίς προβλήματα. Η πίστα μας διευκόλυνε να βρούμε αρχικά ισορροπία. Είχαμε μια καλή ημέρα στο Ιντερλάγκος και δουλέψαμε με συνέπεια πάνω στο πρόγραμμά μας, ακόμη κι αν η πίστα γλιστρούσε λίγο. Παραδοσιακά οι χρόνοι εδώ είναι σφιχτοί και να δούμε τι θα κάνουμε αύριο στις κατατακτήριες. Για τις επόμενες ημέρες η πρόγνωση καιρού αναφέρει βροχή, επομένους θα δούμε κάποιες εκπλήξεις καθώς θα φτάσουμε στο τέλος της χρονιάς».
Τον έκτο καλύτερο χρόνο, πίσω από τον Σουμάχερ πέτυχε ο Φελίπε Μάσα με τη δεύτερη Ferrari. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι πριν αποφασιστεί το στήσιμο του μονοθέσιου για τις κατατακτήριες και τον αγώνα θα πρέπει να αξιολογηθούν όλα τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί. «Σήμερα, οι χρόνοι ήταν πιο αργοί συγκριτικά με πέρυσι. Ισως γιατί τα ελαστικά που έφερε εδώ η Pirelli να είναι πιο σκληρά από της Bridgestone και ίσως οι θερμοκρασίες να είναι πιο ψηλές. Δοκιμάσαμε αρκετά διαφορετικά στησίματα και τώρα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία και να είμαστε όσο τον δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για τις κατατακτήριες και κυρίως τον αγώνα. Για τη βροχή; Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε κάθε κατάσταση. Δεν έχουμε κάτι νέο, αλλά πραγματικά ελπίζω ότι μπορούμε να κάνουμε καλή δουλειά στο τέλος της χρονιάς».
Ο Μάσα τόνισε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα η Scuderia θα μπορεί να συγκεντρωθεί αποκλειστικά στο μονοθέσιο του 2012 ενώ παρότρυνε την ομάδα να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική. «Θα πρέπει να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς αλλά πάνω από όλα στην αεροδυναμική του μπροστινού τμήματος, το οποίο στη Formula 1 είναι εκείνο το σχεδιαστικό στοιχείο που έχει τη μεγαλύτερη επίδραση», δήλωσε ο Βραζιλιάνος πιλότος.
Στην έβδομη θέση κατά την διάρκεια της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος δυσκολεύτηκε αρκετά με τη μαλακή γόμα, γεγονός που τον άφησε μακριά από τους καλούς χρόνους. Ο Βρετανός όμως δηλώνει αισιόδοξος ότι θα βρεθεί μια λύση πριν τις κατατακτήριες.
Πίσω από τον Μπάτον, ακολούθησαν οι Νίκο Ρόσμπεργκ και οι δύο Force India των Αντριαν Σούτιλ και Πολ ντι Ρέστα.
Το μοναδικό ίσως περιστατικό που χρήζει αναφοράς κατά την διάρκεια της διαδικασίας ήταν η εγκατάλειψη του Σέρτζιο Πέρεζ με τη Sauber από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Λ. Χάμιλτον, Red Bull 1:13.392
2. Σ. Φέτελ, Red Bull +0.167
3. Μ. Γουέμπερ, Red Bull +0.195
4. Φ. Αλόνσο, Ferrari +0.206
5. Μ. Σουμάχερ, Mercedes +0.331
6. Φ. Μάσα, Ferrari +0.358
7. Τ. Μπάτον, McLaren +0.395
8. Ν. Ρόσμπεργκ, Mercedes +0.480
9. Α. Σούτιλ, Force India +0.752
10. Π. Ντι Ρέστα, Force India +1.415
11. Β. Πετρόφ, Renault +1.464
12. Μ. Σένα, Renault +1.539
13. Σ. Πέρες, Sauber +1.578
14. Κ. Κομπαγιάσι, Sauber +1.627
15. Σ. Μπουεμί, Toro Rosso +1.872
16. Χ. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso +1.996
17. Π. Μαλδονάδο, Williams +2.287
18. Ρ. Μπαρικέλο, Williams +2.511
19. Γ. Τρούλι, Lotus +2.906
20. Χ. Κοβαλάινεν, Lotus +2.946
21. Ζ. Ντ’ Αμπρόσιο, Virgin +4.639
22. Τ. Γκλοκ, Virgin +4.659
23. Ν. Ρικιάρντο, HRT +4.975
24. Β. Λιούτσι, HRT +5.084