Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι το γκράφιτι είναι μια καλλιτεχνική έκφραση πολύ διαφορετική, ενίοτε και αντίθετη, από την εξπρεσιονιστική τέχνη του Ματίς και του Πικάσο. Τελικά, η μεταξύ τους απόσταση δεν είναι και τόσο μεγάλη. Αυτό έρχεται να μας αποδείξει με τη διάλεξή του ο εθνολόγος και επιστημονικός συνεργάτης της UNESCO, Νίκος Παπαγεωργίου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, τη Δευτέρα 10 Μαΐου.
Με τον τίτλο «Από τον Εξπρεσιονισμό στην Τέχνη του Δρόμου: Τοιχογραφίες – Graffiti», ο Έλληνας εθνολόγος θα αντιπαραβάλει το γκράφιτι με τα πολύχρωμα έργα του Εξπρεσιονισμού και θα προσπαθήσει να ενώσει τα κοινά στοιχεία και την ιστορική συνέχεια των κινημάτων μέχρι τις μέρες μας.
Μέχρι το 1912, οι θεωρητικοί χρησιμοποιούσαν τη λέξη Εξπρεσιονισμός για να περιγράψουν τη Μοντέρνα Τέχνη της Ευρώπης εκείνης της περιόδου. Η λέξη αποτέλεσε θέμα έμπνευσης για ένα μεγάλο πλήθος καλλιτεχνών, ενώ το κίνημα ξεκίνησε σαν ένα είδος επανάστασης κατά της Κλασικής Τέχνης και υπέρ της απελευθέρωσης της ψυχής.
Από τον Πικάσο, τον Γκωγκέν και τον Ματίς μέχρι τους σύγχρονους καλλιτέχνες που εκφράζονται πολύχρωμα και εξπρεσιονιστικά με τα γκράφιτι στους τοίχους των πόλεων, η απόσταση τελικά δεν μοιάζει τόσο μεγάλη, όπως θα αποδειχθεί και από τη διάλεξη του Νίκου Παπαγεωργίου.
Η Ελληνοαμερικανική Ένωση, σε συνεργασία με το Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, θα φιλοξενήσει τη Δευτέρα 10 Μαΐου στις 8 μ.μ., στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης τη διάλεξη του Έλληνα εθνολόγου.
Πληροφορίες: Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (2ος όροφος), Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, 2103680900.