Η Βραζιλία, η πλέον επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία του Παγκόσμιου Κυπέλλου με πέντε κατακτήσεις μέχρι στιγμής, θεωρείται από όσους συμμετείχαν στην παγκόσμια έρευνα της Nielsen ως το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει και αυτή τη φορά.
Ένας στους τρεις ανθρώπους παγκοσμίως (34%) πιστεύει πως η Βραζιλία θα είναι η εφετινή νικήτρια, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει εντυπωσιακά στην ήπειρο της Λατινικής Αμερικής, φτάνοντας το 57%. Στο εσωτερικό της ίδιας της Βραζιλίας, το 86% των πολιτών θεωρεί πως η εθνική τους ομάδα θα καταφέρει να επιστρέψει στην πατρίδα έχοντας το βαρύτιμο τρόπαιο στις αποσκευές της.
Τη Βραζιλία ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση η Αργεντινή, η Αγγλία, η Γερμανία, και οι ΗΠΑ με 9% παγκοσμίως και η Ισπανία με 8%. Το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό των ΗΠΑ, προέρχεται κυρίως από τις απαντήσεις των ίδιων των Αμερικανών, που χωρίς να έχουν ιδιαίτερες γνώσεις για το άθλημα, μεταφέρουν την ελπίδα τους για μία απροσδόκητη κατάκτηση του τροπαίου.
Στην Ελλάδα, ένας στους τρεις (31%) θεωρεί τη Βραζιλία ως το μεγάλο φαβορί, δε λείπει όμως και το υπερβολικά αισιόδοξο ποσοστό του 15% που πιστεύει ότι η χώρα μας θα επαναλάβει αντίστοιχο άθλο με αυτόν του 2004 και θα γυρίσει νικήτρια από τα γήπεδα της Νότιας Αφρικής.
Παγκοσμίως μόνο το 34% των πολιτών δηλώνει οπαδός του ποδοσφαίρου, όμως ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 51%, σκοπεύει να παρακολουθήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο και να ενημερωθεί για τις εξελίξεις του. Στην Ελλάδα τα ποσοστά είναι υψηλότερα από τους παγκόσμιους μέσους όρους, με το 46% να δηλώνει οπαδός του ποδοσφαίρου και το 59% πως θα παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
«Σε πολλές χώρες του κόσμου και ειδικά στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, το πάθος για το ποδόσφαιρο είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Για τις χώρες που αγαπούν το ποδόσφαιρο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, το Παγκόσμιο κύπελλο είναι κάτι παραπάνω από ένα αθλητικό γεγονός. Εμπλουτίζει την καθημερινότητα του κόσμου, αποτελεί αφορμή για συγκεντρώσεις σε σπίτια και φυσικά επηρεάζει τις πωλήσεις σε πολλά καταναλωτικά αγαθά, από τις μπύρες και τα αναψυκτικά μέχρι τις τηλεοράσεις», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Διευθύνουσα Σύμβουλος Nielsen Ελλάδας.