Τη θέση του υπουργείου Παιδείας για έναν ανοικτό και δημοκρατικό διάλογο με στόχο την αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς δεσμεύσεις, προειλημμένες αποφάσεις, αγκυλώσεις και δογματισμούς, επανέλαβε ο αρμόδιος υπουργός, Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό για θέματα Παιδείας.
«Στο γενικό πλαίσιο αρχών που θα υπάρξει ο διάλογος αυτός, μας δεσμεύουν οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όσον αφορά το πλαίσιο αρχών, για έναν ανοικτό, δημοκρατικό διάλογο, χωρίς προειλημμένες αποφάσεις, για ένα ανοικτό και δημοκρατικό σχολείο, με δημόσιο χαρακτήρα, με επαρκή χρηματοδότηση. Για ένα σχολείο το οποίο θα αναπτύξει τις δεξιότητες και θα ενισχύσει τα ταλέντα των μαθητών. Κοιτάμε δηλαδή εκτός από τις τεχνολογίες να υπάρξει και ζώνη πολιτισμού, να υπάρχουν δηλαδή όσο το δυνατόν περισσότερες προϋποθέσεις για να μπορεί ένας μαθητής να ανακαλύπτει το ταλέντο του και κυρίως να αναπτύσσει τις όποιες δεξιότητές του», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Στόχος, πρόσθεσε, είναι η ενίσχυση του ρόλου της γενικής παιδείας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και κυρίως, η αποσύνδεση του σχολείου από ένα εξεταστικό σύστημα, το οποίο, όπως σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, «και άδικο είναι και παρέχει μόνο μια ευκαιρία στους υποψήφιους σπουδαστές και φοιτητές, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά εξοντωτικό, σκληρό και, εν πολλοίς, άδικο».
«Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ξεκινάει, στο επίπεδο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο σχετικός διάλογος», εξήγησε ο υπουργός Παιδείας, γνωστοποιώντας παράλληλα ότι το ίδιο το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό τον καθηγητή κ. Μπαμπινιώτη, ζήτησε τουλάχιστον έξι μήνες, προκειμένου να συντονιστεί ο διάλογος και να καταγραφούν όλες οι απόψεις.
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι το υπουργείο είναι ανοικτό σε κάθε άποψη, ανεξάρτητα από όποια ιδεολογική και πολιτική αφετηρία προέρχεται, επισημαίνοντας παράλληλα ότι εκτός από την απαιτούμενη σύνθεση χρειάζεται και η απαιτούμενη συναίνεση.