Πρόβλημα συγκέντρωσης παρουσιάζουν τα σημερινά παιδιά –η «γενιά της τηλεόρασης»– με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις που παρέχει το σχολείο.
Οι δάσκαλοι καλούνται να ανταποκριθούν στις καινούργιες συνθήκες μεταδίδοντας τις καινούργιες πληροφορίες με τη μορφή «τίτλων», ανάλογων με αυτούς των δελτίων ειδήσεων.
Οι δάσκαλοι δυσκολεύονται ιδιαίτερα να προσελκύσουν την προσοχή των παιδιών και να τα κινητοποιήσουν για να συμμετέχουν ενεργά στην τάξη, υποστηρίζει ο Τζούλιαν Σάπμαν, πρόεδρος του φορέα National Association of Schoolmasters Union of Women Teachers.
Ο φορέας εποπτείας των εκπαιδευτικών προτύπων, Ofsted, προειδοποιεί ότι η αύξηση των επιπέδων ανάρμοστης συμπεριφοράς στα σχολεία έχει αυξηθεί εξαιτίας της πλήξης που αισθάνονται οι μαθητές στη διάρκεια των μαθημάτων, αναφέρει ο κ. Σάπμαν.
Οι δάσκαλοι είναι εγκλωβισμένοι στη «μέγκενη» των αριθμών, καθώς καλούνται να αποδεικνύουν την πρόοδο των μαθητών τους με συγκεκριμένους δείκτες –όπως το ποσοστό της τάξης που βαθμολογείται με Α– γεγονός που περιορίζει τη δημιουργικότητα των μαθημάτων.
«Ο δάσκαλος, στην προσπάθειά του να ικανοποιήσει τα κριτήρια που του επιβάλλονται, δεν αφήνει ουσιαστικά περιθώρια για πειραματισμό και καινοτομία στην τάξη», προειδοποιεί ο κ. Σάπμαν.
Την περασμένη εβδομάδα, η Ένωση Εκπαιδευτικών και Λεκτόρων προγραμμάτισε συνάντηση με στελέχη της τηλεόρασης, προκειμένου να παραθέσει τους λόγους για τους οποίους πολλά από τα τηλεοπτικά προγράμματα που προβάλλονται πριν από τις 9 μ.μ. ευθύνονται για τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών.
Πηγή: The Independent