Επανάληψη… επεισοδίου είχαμε στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Καταλούνια. Όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και στη Βαρκελώνη, ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ο ταχύτερος όλων με χρόνο 1:21.588, πιο κάτω και από εκείνον του Τζένσον Μπάτον στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.
Ο νεαρός γερμανός όμως δεν πρόλαβε να χαρεί καθώς στο τελευταίο λεπτό των δοκιμών εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος. Παρ’ όλα αυτά τέθηκε επικεφαλής της κατάταξης μπροστά από τον ομόσταυλό του Καζούκι Νακατζίμα που επέλεξε τη μαλακή γόμα στα ελαστικά του με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ταχύς καθ’όλη την διάρκεια των δοκιμών.
Πίσω από τις δύο Williams που ολοκλήρωσαν τη σημερινή ημέρα κάνοντας εύκολα το 1-2, τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο, σκορπώντας αισιοδοξία στη Renault. Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής αναθάρρησε μετά το άσχημο αποτέλεσμα και τα προβλήματα στην πρωϊνή περίοδο των δοκιμών, κινούμενος σε υψηλές ταχύτητες λόγω της μαλακής γόμα στα ελαστικά του.
Η δεύτερη περίοδος ήταν καλύτερη για τον Ρούμπενς Μπαρικέλο που σημείωσε τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο ενώ ο Τζένσον Μπάτον με τη δεύτερη BGP 001 αρκέστηκε στην έκτη θέση. Ανάμεσα στις δύο Brawn GP που έφεραν νέα πίσω πτέρυγα έχουμε την πρώτη Red Bull και το Μαρκ Βέμπερ που έτρεχε με σκληρά ελαστικά. Δύο θέσεις πιο κάτω (στην έβδομη) βρέθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ που ήταν πιο προσεκτικός σε σχέση με την πρώτη περίοδο των δοκιμών.
Ιδιαίτερη επιτυχία θα μπορούσε να θεωρηθεί η όγδοη θέση του Νέλσον Πικέ τζ. Ο Βραζιλιάνος αν και είχε δύο τετ-α-κέ κατά την διάρκεια των δοκιμών, καταστρέφοντας εμμέσως-πλην σαφώς- τα ελαστικά της R29, εντούτοις τερμάτισε μέσα στην πρώτη δεκάδα.
Κι αν ήταν επιτυχία η απόδοση του Πικέ τι θα μπορούσε να πει κανείς για τον Σεμπαστιέν Μπουέμι. Ο Ελβετός πιλότος της Scuderia Toro Rosso αναγκάστηκε στην αρχή των δοκιμών να μπει στα πιτς καθώς ένα πρόβλημα στα φρένα της STR4 προκάλεσε φωτιά στον πίσω αριστερό τροχό. Παρ’ όλα αυτά οι μηχανικοί της Toro Rosso έκαναν το θαύμα τους και ο ελβετός πρόλαβε και επανήλθε, πετυχαίνοντας μάλιστα την ένατη καλύτερη επίδοση!
Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Κίμι Ραικόνεν με τη Ferrari, ακολουθούμενος από τον Σεμπαστιέν Μπουρντέ με τη δεύτερη Toro Rosso και τον Τζιακάρλο Φισικέλα που ήταν πολύ θετικός και ιδιαίτερα σταθερός στις σημερινές περιόδους των ελεύθερων δοκιμών.
Στην 13η και 14η θέση τερμάτισαν οι δύο McLaren Mercedes με το Λιούς Χάμιλτον να… προηγείται του ομόσταυλού του Χέικι Κοβαλάινεν. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής έμοιαζε να παλεύει με το μονοθέσιο ενώ είχε και μία μικρή έξοδο.
Πιο άσχημη είναι η κατάσταση για το Φελίπε Μάσα. Ο βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari διαμαρτυρόταν για το στήσιμο της F60 και την απόδοσή της. Τελικά δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την 15η θέση. Οι Ferrari, αν και βελτιωμένες, όπως ανακοίνωνε τις προηγούμενες ημέρες η Scuderia, δείχνουν ότι δεν έχουν βρει τις απαιτούμενες λύσεις.
Πίσω από το Μάσα, βρέθηκαν οι δύο BMW Sauber των Κούμπιτσα και Χάιντφελντ που απείχαν από τον πρωϊνό καλό τους εαυτό ενώ στις δύο τελευταίες θέσεις συναντάμε τις δύο Toyota των Τρούλι, Γκλοκ που ακολούθησαν πιο συντηρητικό ρυθμό σε σχέση με τις πρωϊνές δοκιμές.
Ο Αντριαν Σούτιλ με τη δεύτερη Force India δεν ξεκίνησε τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών λόγω τεχνικών προβλημάτων.