Η διαμάχη μεταξύ της FIA και των μελών της FOTA σχετικά με τους νέους κανονισμούς του 2010, και ειδικότερα το ανώτατο όριο στον προϋπολογισμό στις ομάδες, μετακομίζει στις αίθουσες των γαλλικών δικαστηρίων.
Μετά την αποτυχημένη συνάντηση των δύο πλευρών την προηγούμενη Παρασκευή στο Λονδίνο, έγινε γνωστό ότι η Ferrari είχε ήδη προσφύγει στη γαλλική Δικαιοσύνη προκειμένου να μπλοκάρει την εφαρμογή του νέου κανονισμού για το 2010.
Σήμερα πραγματοποιήθηκε η πρώτη ακρόαση του γαλλικού δικαστηρίου στο Παρίσι με την ιταλική εταιρεία να ελπίζει σε ένα θετικό αποτέλεσμα. Ειδικότερα η Scuderia υποστηρίζει ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) με την απόφασή της να επιβάλλει το budget cap, καταπατά το δικαίωμα της ιταλικής ομάδας για βέτο στις τεχνικούς κανονισμούς της Ομοσπονδίας, ένα δικαίωμα που το είχε από το 1998.
«Οι ομάδες θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή (για το 2010) μεταξύ 22 έως 29 Μαΐου και επομένως να δεχθούν τους νέους κανονισμούς. Εντούτοις αυτή η τακτική έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις δεσμευτικές υποσχέσεις που είχαν δοθεί στη Ferrari στο παρελθόν», δήλωσε ο δικηγόρος της ιταλικής εταιρείας.
Η κίνηση αυτή της Ferrari περιπλέκει ακόμη περισσότερο την έκβαση του θέματος καθώς όλα παραμένουν ρευστά χωρίς να φαίνεται στον ορίζοντα κάποια πιθανή λύση, μερικές ημέρες μάλιστα πριν τη λήξη της διορίας υποβολής συμμετοχών για το πρωτάθλημα του 2010 (στις 29/5).
Το ζήτημα είναι ότι ο δικαστήριο δεν αναμένεται να εκδώσει σήμερα απόφαση αλλά οι δικαστές θα αποσυρθούν για να εξετάσουν όλα τα στοιχεία και θα ανακοινώσουν την απόφασή τους αύριο. Το σίγουρο είναι πως αν η ετυμηγορία είνια υπέρ της Ferrari η FIA θα ασκήσει έφεση, άρα το ζήτημα θα παραταθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στην κρίση αυτή που έχει ξεσπάσει, ο πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ παραμένει πιστός στις απόψεις του, υποστηρίζοντας ότι η Ferrari δεν θα έχει καμία τύχη στο δικαστήριο διότι δεν άσκησε το βέτο όταν είχε την ευκαιρία και επιπλέον το δικαίωμα του βέτο εκ του αποτελέσματος εγκαταλείφθηκε μόλις η ομάδα προσχώρησε στη FOTA.
«Προφανώς όλα θα γίνουν γνωστά στο δικαστήριο. Θα ισχυριστούμε ότι δεν ισχύει και ότι εάν επιθυμούν να ασκήσουν βέτο, ήταν παρόντες στη συνάντηση στις 17 Μαρτίου και θα έπρεπε να το είχαν κάνει τότε, αν δεν συμφωνούσαν. Αντιθέτως δεν είπαν τίποτα. Πάντως, αυτό θα είναι το σημείο τριβής μας, ότι αποχώρησαν από αυτή τη συμφωνία εδώ και καιρό», δήλωσε ο Μόσλεϊ. Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου υποστηρίζει ότι η Ferrari απομακρύνθηκε από τη FIA, δημιουργώντας τη FOTA.
«Πάντα υποτίθεται ότι είναι πιστοί στη FIA και συνεργάζονται μαζί μας. Φυσικά, ο Εντσο Φερράρι, παραδοσιακά θα βρισκόταν κάπου στη μέση μεταξύ των αγγλικών ομάδων και του δ.σ. και θα μετακινούνταν ελαφρά προς τη μία ή την άλλη πλευρά ανάλογα με τα συμφέροντά του», δήλωσε ο Βρετανός, ο οποίος μερικές ημέρες πριν είχε αναφέρει ότι η F1 μπορεί και χωρίς τη Ferrari.
«Κάποια στιγμή είχα αναφέρει ότι είναι η σημαντικότερη ομάδα και αυτό μεταφράστηκε αμέσως ότι τυχαίνουν ειδικής μεταχείρισης, την οποία ποτέ δεν έχουν, ούτε είχαν. Αγωνίζονται με τους ίδιους κανονισμούς, όπως όλοι. Αλλά από τη δημόσια πλευρά του θέματος, είναι η σημαντικότερη ομάδα και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι λαμβάνον τα περισσότερα χρήματα από τη συμφωνία τους με τον Μπέρνι (σ.σ. Εκλέστοουν).
Αλλά η ιδέα ότι είναι αναντικατάστατοι είναι ανοησία. Είναι κάτι σαν την περίπτωση του καημένου Αϋρτον Σένα. Ηταν ο σημαντικότερος οδηγός το 1994 αλλά όταν δυστυχώς σκοτώθηκε, η F1, συνέχισε. Η Lotus ήταν σημαντική, όπως και η Brabham. Και πολλοί άλλοι άνθρωποι – η Maserati την δεκαετία του 1950, επίσης», τόνισε ο Μόσλει ώστε να δικαιολογήσει την πεποίθησή του ότι μία επικείμενη αποχώρηση της Ferrari δεν θα «βουλιάξει» την F1.
Eντούτοις, τα μέλη της FOTA αναμένεται να συνεδριάσουν την προσεχή Παρασκευή στο Μονακό προκειμένου να εξετάσουν τη στάση τους έναντι της επιμονής της FIA για το budget cap.