F1: Βαθαίνει η κρίση

Τρίτη, 16 Ιουνίου 2009 20:14
UPD:21:57
EPA/MARTIAL TREZZINI

A- A A+

Το φως… αργεί να φανεί στο τούνελ για τη Φόρμουλα 1. Μία κοινά αποδεκτή λύση δεν έχει ακόμη βρεθεί και αντΆ αυτού και οι δύο πλευρές δείχνουν ανυποχώρητες.

Χθες συναντήθηκαν οι οικονομικοί αναλυτές της FIA και της FOTA σε μία πρώτη επίσημη επαφή μετά την 11η Ιουνίου για να μπορέσουν να βρουν μία συμβιβαστική λύση που θα βοηθήσει στην εξομάλυνση του προβλήματος. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπόρεσε να επιτευχθεί καθώς όπως υποστηρίζει η FIA σε έγγραφό της κάποια από τα μέλη της Ενωσης βάζουν εμπόδια.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκίνητου αναφέρει σήμερα σε ανακοίνωσή της ότι δεν υποχωρεί στις προθέσεις της για το budget cap των 40 εκατομμυρίων λιρών (ή 45 εκατομμύρια ευρώ) και ότι θα ισχύσει κανονικά από το 2010.

«Όπως είχε συμφωνηθεί στις 11 Ιουνίου (μεταξύ του προέδρου της FIA Μαξ Μόσλεϊ και της FOTA), συναντήθηκαν χθες οι οικονομικοί αναλυτές της FΙΑ και της FOTA. Δυστυχώς οι εκπρόσωποι της FOTA ανακοίνωσαν ότι δεν καμία εντολή να διαπραγματευτούν τους οικονομικούς κανονισμούς της FIA για το 2010. Αλήθεια, δεν ήταν προετοιμασμένοι να συζητήσουν κανέναν κανονισμό.

Eτσι η συνάντηση δεν μπόρεσε να εκπληρώσει τους στόχους της για σύγκριση των κανονισμών της FIA με τις προτάσεις της FOTA, με γνώμονα την εξεύρεση μίας κοινή λύσης.

Απόντος ενός σωστού διαλόγου, οι οικονομικές προτάσεις της FOTA συζητήθηκαν, αλλά κατέστη σαφές ότι δεν μπορούν να περιορίσουν τα έξοδα μίας ομάδας που έχει και άλλες πηγές για να δαπανήσει περισσότερα από τους ανταγωνιστές της. Ενας ακόμη αγώνας για το ποιος θα ξοδέψει τα περισσότερα θα είναι αναπόφευκτος. Για αυτό το λόγο οι κανονισμοί της FIA σχετικά με τα οικονομικά παραμένουν όπως έχουν δημοσιευτεί», αναφέρει ανακοίνωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας, η οποία παράλληλα εξέδωσε και νέο, εκτενές έγγραφο στο οποίο παρουσιάζει τα πρακτικά των συναντήσεων των δύο πλευρών, το χρονικό του προβλήματος, την επικοινωνία με την Ferrari και τους δικηγόρους της ιταλικής εταιρείας.

Σε αυτή υποστηρίζει ότι οι προσπάθειες των μελών της FOTA να πάρουν τα ηνία του αθλήματος και να ελέγχουν τα εμπορικά δικαιώματα μη αποδεκτές. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι χάρη στις δικές της προσπάθειες χρόνων και της FOM το σπορ είναι πιο δημοφιλές στον κόσμο και δεν φαίνεται διατεθειμένη να τα διαλύσει όλα αυτά επειδή το θέλουν οι ομάδες.

«Η FIA και η FOM συνεργάζονται εδώ και δεκαετίες για να κάνουν τη Φόρμουλα 1, το άθλημα με τους περισσότερους θεατές σε όλον τον κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Σε ό,τι αφορά στο budget cap η FIA υποστηρίζει ότι η σκληρή στάση είναι απόρροια «μαθημάτων» που έχει λάβει όλα αυτά τα χρόνια προσπαθώντας να μειώσει το κόστος και από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές είχαν αρνηθεί να δεσμευτούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Ο κ. Ντι Μοντιτζέμολο υποσχέθηκε να εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγγυήσεις από τις κύριες κατασκευαστικές εταιρείες (να μην τις μπερδεύετε με τις εγγυήσεις των ομάδων). Συνέχιζε να τηρεί αυτή τη στάση όλο το χειμώνα και πιο τελευταία στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της FIA στις 23 Φεβρουαρίου. Καμία σχετική επιστολή δεν έχει προωθηθεί, ούτε ακόμη και από την εταιρεία του κ. Ντι Μοντιτζέμολο, τη FIAT», επισημαίνεται στο έγγραφο της FIA σε μία προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις για τα αίτια του προβλήματος.

Η ουσία όμως είναι ότι τα χρονικά περιθώρια για την επίτευξης μίας συμφωνίας στενεύουν και οι δύο αντικρουόμενες πλευρές δεν δείχνουν πρόθυμες να «βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους». Ηδη, σε τρεις ημέρες, οι πέντε ομάδες που βρίσκονται στη λίστα της FIA για το 2010 (McLaren, Renault, Toyota, BMW Sauber και Brawn GP) θα πρέπει, αν επιθυμούν να συμμετάσχουν στο επόμενο πρωτάθλημα, να αποδεχθούν χωρίς όρους τους κανονισμούς της FIA.

Από την άλλη πλευρά, οι τρεις ομάδες (Ferrari, Red Bull και Toro Rosso) που παρά τη… θέλησή τους θα συμμετάσχουν, σύμφωνα με τη FIA πάντα, το 2010 αναμένεται να αντιδράσουν.

Σε περίπτωση που Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και FOTA δεν μπορούν να βρουν μία συμβιβαστική λύση, τότε θα ενεργοποιηθεί το εφεδρικό σενάριο της Ομοσπονδίας που λέει ότι το πρωτάθλημα θα «κλείσει» με νέες ομάδες.

Προς το παρόν η Ενωση των ομάδων τηρεί σιγήν ιχθύος και δεν έχει σχολιάσει καμία από τις ανακοινώσεις της FIA.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις