Το πρόγραμμα 10ετίας της Κομισιόν για τις μεταφορές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν προβλέπει σχεδόν κανένα μέτρο που αφορά στις κλιματικές αλλαγές, αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Observer.
Η παράλειψη αυτή ανησυχεί ιδιαίτερα τους αξιωματούχους των Βρυξελλών που είναι αρμόδιοι για το περιβάλλον, οι οποίοι ανησυχούν ότι η επιτυχία της Ευρώπης στη μείωση των εκπομπών στους κλάδους ενέργειας και μεταποίησης θα αντισταθμιστούν από τις αυξανόμενες εκπομπές των μεταφορών.
Η έκθεση της Κομισιόν –που αναφέρεται στο διάστημα 2010-2020– επικεντρώνεται στην επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, όπως η αναβάθμιση των υποδομών και των συστημάτων ασφάλειας, σύμφωνα με πηγές του Obserber.
«Η πιο άμεσες προτεραιότητες είναι η καλύτερη ενοποίηση των διαφορετικών τρόπων μεταφοράς προκειμένου να αυξηθεί η συνολική αποδοτικότητα του συστήματος, καθώς και η επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής πρωτοποριακών τεχνολογιών», αναφέρει το έγγραφο της Κομισιόν.
Η Κομισιόν τάσσεται υπέρ των δικαιωμάτων των επιβατών και επισημαίνει ότι το επίπεδο ικανοποίησης των πολιτών από τα λεωφορεία και το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Απευθύνει, επίσης, έκκληση για ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, υποστηρίζοντας ότι ανάλογες ενέργειες στους τομείς των αερομεταφορών και του οδικού δικτύου έχουν οδηγήσει σε μείωση του κόστους. Πουθενά, ωστόσο, εν γίνεται λόγος από την Κομισιόν για μείωση των επιπτώσεων των μεταφορών στο περιβάλλον, παρατηρεί ο Observer.