Ηλεκτρονικά διαφημιστικά πλακάτ που θα διαθέτουν κάμερες και αισθητήρες και θα αλλάζουν «πρόσωπο» ανάλογα με το ποιοι περνούν από μπροστά τους, προκειμένου να τους απευθύνουν την κατάλληλη διαφήμιση, είναι το –κοντινό– μέλλον της διαφήμισης.
Μια εταιρεία ερευνών στη Σιγκαπούρη έχει κατασκευάσει «έξυπνες» οθόνες που ανιχνεύουν το φύλο των περαστικών και σύντομα θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και την ηλικία τους. Η IBM έχει αναπτύξει συστήματα που θα μπορούν να «σαρώνουν» το πλήθος και να υπολογίζουν τον αριθμό και την ηλικία των ατόμων που το απαρτίζουν, καθώς και την κατεύθυνση στην οποία κοιτούν.
Η τεχνολογία της όρασης των υπολογιστών (computer vision) έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό –και το κόστος μειώνεται διαρκώς– ώστε να είναι δυνατό να αλλάζουν τα λογότυπα στις κούπες ή στις τσάντες που κρατούμε στα μαγαζιά προκειμένου να διαφημίζουν ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Με την τεχνολογία της αναγνώρισης του προσώπου να διαδίδεται αστραπιαία, δεν αποκλείεται πολύ σύντομα ειδικές οθόνες που θα τοποθετούνται στα καταστήματα ή τα διόδια να μας απευθύνουν προσωπικό χαιρετισμό όταν περνούμε από μπροστά τους.
Τα νέα αυτά εργαλεία θα δίνουν στους διαφημιστές τη δυνατότητα να μπορούν να παρακολουθούν την ανταπόκριση των περαστικών στις διαφημίσεις τους βλέποντας, καταρχάς, εάν γυρνούν να τις κοιτάξουν.
Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι οι τεχνολογικές αυτές καινοτομίες είναι ωφέλιμες για όλους, καθώς η διαφήμιση θα διεξάγεται πλέον στοχευμένα και οι καταναλωτές δεν θα βομβαρδίζονται με τεράστιο όγκο «άχρηστων» διαφημιστικών δεδομένων.
Έντονες επιφυλάξεις διατηρούν, ωστόσο, οι φορείς υπεράσπισης προσωπικών δεδομένων, οι οποίοι ανησυχούν ότι με αυτό τον τρόπο θα καταστρατηγούνται οι προσωπικές ελευθερίες των πολιτών, οι οποίοι θα βρίσκονται διαρκώς υπό παρακολούθηση χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Πηγή: NewScientist