Το νομοσχέδιο για την «αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων και την καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών.
Το νομοσχέδιο τίθεται σε διαβούλευση από αύριο.
O αρμόδιος υπουργός κ. Γ. Ραγκούσης.
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου όλες οι προσλήψεις στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, τράπεζες, κ.λπ.) θα υπάγονται στο ΑΣΕΠ. Επίσης, μέσω ΑΣΕΠ θα γίνονται οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού στην Προεδρία της Δημοκρατίας, στη Βουλή και στις ανεξάρτητες αρχές.
Όπως είχε προαναγγελθεί, καταργείται η προσαύξηση της μοριοδότησης λόγω εμπειρίας στο Δημόσιο, καθώς και η συνέντευξη, με εξαίρεση το ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Επίσης, καταργείται η μοροδιότηση όσων μετείχαν σε προγράμματα κατάρτισης του ΟΑΕΔ όπως και η διάκριση της ηλικίας που υπήρχε για τους άνω των 30 ετών.
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι ο πολλαπλασιαστής του βαθμού του τίτλου σπουδών αυξάνεται σε 110 μόρια, ενώ αυξάνεται και ο διδακτορικός τίτλος σε 400 μόρια και ο αντίστοιχος μεταπτυχιακός σε 200 μόρια. Καταργείται επίσης η αθροιστική μοριοδότηση για κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, ενώ το τεστ δεξιοτήτων μέσω ΑΣΕΠ θα έχει ισχύ για δέκα έτη έναντι τριών που ήταν μέχρι σήμερα.
Επιπλέον, η διάρκεια σύμβασης προσωπικού σε βρεφονηπιακούς σταθμούς θα είναι στο εξής ίση με τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Για τους αθλητές που διακρίθηκαν σε παγκόσμιους αγώνες κ.λπ., καταργείται το δικαίωμα της πρόσληψης στο Δημόσιο για τους επαγγελματίες, ενώ αυτοί που θα έχουν το δικαίωμα αυτό θα προσλαμβάνονται μόνο όταν σταματούν τον αθλητισμό.
Για τις συμβάσεις έργου προβλέπεται πως δεν επιτρέπεται η σύναψή τους για κάλυψη διοικητικών αναγκών ή γραμματειακής εξυπηρέτησης, αλλά και εφόσον προβλέπονται οργανικές θέσεις ειδικότητας αντίστοιχης με αυτές για τις οποίες προτείνεται η κατάρτιση σύμβασης μίσθωσης έργου.
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης ανέφερε ότι έπειτα από ένα μεταβατικό στάδιο ενός έτους δεν θα επιτρέπεται πρόσληψη με σύμβαση έργου αν υπάρχει κενή οργανική θέση, ενώ επεσήμανε ότι για το Δημόσιο κοστίζει λιγότερο ένας μόνιμος υπάλληλος παρά ένας με σύμβαση χρόνου ή έργου.
Σε ό,τι αφορά το αν θα επιταχυνθούν οι χρονοβόρες μέχρι σήμερα διαδικασίες στο ΑΣΕΠ, ο κ. Ραγκούσης δήλωσε ότι σύμφωνα με όσα ανέφερε η ανεξάρτητη αρχή, θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος αν κάνει η ίδια τις προκηρύξεις των διαγωνισμών έναντι των φορέων και έχει τον πλήρη έλεγχο, καθώς τότε θα αποφευχθεί η σωρεία ενστάσεων που υπάρχουν σήμερα.
Στο συνημμένο αρχείο αριστερά μπορείτε να δείτε συνοπτικά τις αλλαγές που επέρχονται στα κριτήρια και τα μόρια του συστήματος προσλήψεων.
Αναλυτικά το νομοσχέδιο:
¶ρθρο 1
Έκταση εφαρμογής
1.Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/94 (ΦΕΚ 28Α), όπως ισχύουν, αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«1. Στις διατάξεις των κεφαλαίων Α, Β και Γ του Ν.2190/94, ως ισχύει, υπάγονται όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα όπως αυτός οριοθετείται με τις διατάξεις του άρθρου 1, παρ. 6 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65Α) και τις μεταγενέστερες συμπληρώσεις του, πριν την τροποποίησή του με το άρθρο 51 του Ν. 1892/90 (ΦΕΚ 101Α ) .Στον κατά τα ανωτέρω δημόσιο τομέα και για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος και μόνο υπάγονται επίσης :
Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων και των αμιγών και μεικτών επιχειρήσεων τους, κατ΄ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν.2527/97.
Οι Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ) και η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε).
Οι τράπεζες στις οποίες ο διορισμός Προέδρου του Δ.Σ ή Διοικητή υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής, καθώς και οι θυγατρικές τους ανώνυμες εταιρείες.
Τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί στους οποίους το ελληνικό δημόσιο ασκεί άμεσα ή έμμεσα αποφασιστική επιρροή, λόγω της συμμετοχής του στο μετοχικό τους κεφάλαιο ή της χρηματοοικονομικής συμμετοχής του ή των κανόνων που τη διέπουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 3429/05 (ΦΕΚ 314/Α).
2. Οι διατάξεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου ισχύουν και για το ακόλουθο προσωπικό:
α. Το προσωπικό της Βουλής των Ελλήνων, σύμφωνα με όσα ορίζει ο Κανονισμός της
β. Το μόνιμο προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας
γ. Το προσωπικό των συνταγματικώς κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών
δ. Το προσωπικό των νομικών προσώπων της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των λοιπών Εκκλησιών, δογμάτων και των κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών εφόσον η μισθοδοσία τους βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό πλην των κληρικών και των φερόντων το ιερατικό σχήμα,
ε. Το πάσης φύσεως προσωπικό του Υπουργείου Εξωτερικών με εξαίρεση τους υπαλλήλους του διπλωματικού κλάδου και το επιτοπίως προσλαμβανόμενο προσωπικό του κλάδου της εξωτερικής υπηρεσίας του ίδιου Υπουργείου
στ. το προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και το Προσωπικό του Πειραματικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης και Απασχόλησης (Π.Ι.Ε.Κ.Α.) Αττικής
ζ. Το προσωπικό του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), το προσωπικό του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων (Κ.Ε.Ε.Λ.), το προσωπικό του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) και το προσωπικό που ασχολείται στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής και στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης για τα προγράμματα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά
η. Το πάσης φύσεως προσωπικό των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.)
3. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τη διαδικασία πρόσληψης πάσης φύσεως προσωπικού, στους φορείς της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καταργείται., με εξαίρεση τις λοιπές περιπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν.2190/94 , καθώς και τις ακόλουθες περιπτώσεις:
α. Διορισμός συγγενών προσωπικού του ΥΕΘΑ (ΓΕΣ, ΓΕΑ, ΓΕΝ) θανόντων ή τραυματισθέντων κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν.1911/1990 - ΦΕΚ 166 τ.Α΄11-12-1990, ως ισχύει
β. Διορισμός συγγενών εργαζομένων στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, αποβιωσάντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος σύμφωνα με το άρθρο 20 του Ν.2266/94- όπως ισχύει.
γ. Διορισμός συγγενών θανόντων εξαιτίας των καταστρεπτικών πυρκαγιών του έτους 2007 σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.3624/2007 -ΦΕΚ 289.Α΄
δ. Διορισμός συγγενών προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (πρώην Υπ. Δημόσιας Τάξης) σε περίπτωση θανάτου ή ανικανότητας συνεπεία τραυματισμού, αστυνομικού ή πυροσβεστικού υπαλλήλου, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής σύμφωνα με τον Ν. 2452/1996 -ΦΕΚ 283 Α.
¶ρθρο 2
Κατάργηση της προσαύξησης μοριοδότησης λόγω εμπειρίας
1. Οι διατάξεις των εδαφίων από το δέκατο τέταρτο έως και το τελευταίο της περίπτωσης Β΄ της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν. 2190/94 (ΦΕΚ 28Α) όπως είχαν αντικατασταθεί από την παρ. 1 του άρθρου 2 του Ν.3320/05(ΦΕΚ 48Α), με τις οποίες ρυθμίζεται η προσαύξηση της μοριοδότησης λόγω εμπειρίας, καταργούνται.
2. Οι διατάξεις της παρ. 2, του άρθρου 2 του Ν.3320/05, όπως αντικαταστάθηκαν με την παρ. 3 του άρθρου 11 του Ν.3613/07 (ΦΕΚ 263Α), καθώς και οι διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 2 του Ν.3320/05, καταργούνται.
¶ρθρο 3
Κατάργηση του κριτηρίου της συνέντευξης
1. Η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν.3320/05, με την οποία προστέθηκε στην παρ. 2 του άρθρου 18 του Ν.2190/94 κριτήριο «Ε. Συνέντευξη» καταργείται.
2. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν τη συνέντευξη ως κριτήριο επιλογής ή πρόσληψης προσωπικού, με εξαίρεση την περίπτωση πρόσληψης Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού του άρθρου 103, παρ. 3 του Συντάγματος (άρθρο 19 του Ν. 2190/94, όπως ισχύει), καταργούνται.
¶ρθρο 4
Επαναρυθμίσεις για τη μοριοδότηση υποψηφίων
1. Οι περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 8 του άρθρου 17 του Ν. 2190/94, όπως ισχύουν, αντικαθίστανται ως εξής:
«α. Κατά τέσσερις (4) μονάδες για διδακτορικό τίτλο
β. Κατά δύο (2) μονάδες για μεταπτυχιακό τίτλο ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης»
2. Η περίπτωση ι. της παρ. 8 του άρθρου 17 του Ν. 2190/94, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«ι. Κατά τέσσερις (4) μονάδες λόγω εμπειρίας πέντε (5) τουλάχιστον ετών.»
3. Οι περιπτώσεις ια, ιβ, ιγ της παρ. 8 του άρθρου 17 του Ν. 2190/94, όπως ισχύουν, καταργούνται.
4. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης «Α. Τίτλοι σπουδών» της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/2002 (ΦΕΚ 220Α), αντικαθίσταται ως εξής:
«Τίτλος σπουδών που απαιτείται συμφώνως με την προκήρυξη: οι μονάδες του βαθμού του τίτλου σπουδών υπολογιζόμενες σε δεκάβαθμη κλίμακα με δύο δεκαδικά ψηφία και πολλαπλασιαζόμενες με τον αριθμό εκατόν δέκα (110)».
5. Η διάταξη του τρίτου εδαφίου της περίπτωσης «Α. Τίτλοι Σπουδών» της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/2002, με την οποία μοριοδοτούνται οι υποψήφιοι των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, κάτοχοι πιστοποιητικού επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων ή σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης του Ο.Α.Ε.Δ, σε αντικείμενο συναφές με το αντικείμενο της θέσης, καταργείται.
6. Οι διατάξεις του πέμπτου, έκτου, έβδομου, όγδοου και ένατου εδαφίου, της περίπτωσης «Α. Τίτλοι Σπουδών» της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/2002 ,αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«Μόνο για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ
Διδακτορικό δίπλωμα: τετρακόσιες (400) μονάδες.
Μεταπτυχιακός τίτλος ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης : διακόσιες (200) μονάδες.»
7. Η διάταξη του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης «Β. Εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης» της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/2002 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Για τους επόμενους δώδεκα μήνες: επτά (7) μονάδες ανά μήνα.»
¶ρθρο 5
Επανακαθορισμός εμπειρίας για διορισμό ή πρόσληψη προσωπικού
Η παρ. 1 του άρθρου 35 του Ν. 3731/08 (ΦΕΚ 263/08) αντικαθίσταται ως εξής:
«Η κατάταξη όλων των υποψηφίων, εχόντων και μη εχόντων εμπειρία, γίνεται με βάση τη βαθμολογία τους σε όλα τα βαθμολογούμενα κριτήρια. Για το πενήντα τοις εκατό (50%) των θέσεων που προκηρύσσονται ανά φορέα, κλάδο ή ειδικότητα, η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως βαθμολογούμενο κριτήριο.
Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που κατά τον οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα, η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού, καθώς και εκείνες για τις οποίες προβλέπεται ως τυπικό προσόν διορισμού ή πρόσληψης.»
¶ρθρο 6
Τεστ δεξιοτήτων
1. Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3051/02 και την παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 3320/05, αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο βαθμός της ειδικής γραπτής εξέτασης ισχύει για δέκα (10) έτη από την έκδοση των αποτελεσμάτων και λαμβάνεται υπόψη με ρητή αναφορά στις εκάστοτε προκηρύξεις. Για τους υποψηφίους που τυχόν θα συμμετάσχουν σε δύο ή και περισσότερες εξετάσεις ισχύει ο βαθμός της τελευταίας εξέτασης.
Η διαδικασία της ειδικής γραπτής εξέτασης διενεργείται μία τουλάχιστον φορά κάθε δύο έτη. Δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν έχουν όσοι κατά την λήξη της προθεσμίας υποβολής αίτησης , κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κλίμακα βαθμολογίας της εξέτασης αυτής είναι από τον μηδέν (0) έως το εκατό (100).»
2. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.2190/94, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3051/02, αντικαθίσταται ως εξής:
«Η βαθμολογία της ειδικής γραπτής δοκιμασίας πολλαπλασιάζεται με συντελεστή τέσσερα (4) και προσαυξάνει αντιστοίχως τη συνολική βαθμολογία του υποψηφίου.»
¶ρθρο 7
Ρυθμίσεις που αφορούν στην πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου
1. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 21 του Ν. 2190/94, όπως προσετέθη με το άρθρο 20, παρ. 12γ του Ν.2738/99 (ΦΕΚ 180/Α) αντικαθίσταται ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση, επίσης η διάρκεια της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου για περιοδική απασχόληση προσωπικού σχολείων εκπαιδευτηρίων και βρεφονηπιακών σταθμών του Δημοσίου και των λοιπών φορέων του άρθρου 14, παρ. 1 , πέραν του εκπαιδευτικού ή διδακτικού προσωπικού μπορεί να είναι ίση με την αντίστοιχη σχολική περίοδο, σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικείου σχολείου ή εκπαιδευτηρίου ή βρεφονηπιακού σταθμού, αποκλειομένης σε κάθε περίπτωση της αναγνώρισης τους ως συμβάσεων αορίστου χρόνου».
2. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης 1 (Χρόνος ανεργίας) της παρ.11 του άρθρου 21 του Ν. 2190/94, αντικαθίσταται ως ακολούθως :
«Διακόσιες (200) μονάδες για τέσσερις μήνες ανεργίας και εβδομήντα πέντε (75) μονάδες ανά μήνα ανεργίας άνω των τεσσάρων μηνών, με ανώτατο όριο τους δώδεκα (12) μήνες».
3. Η διάταξη της περίπτωσης 4 (Βαθμός βασικού τίτλου σπουδών, μόνο για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ), της παρ. 11 του άρθρου 21 του Ν.2190/94, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Οι μονάδες του βασικού τίτλου σπουδών με δύο δεκαδικά ψηφία των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ πολλαπλασιάζονται με τον αριθμό σαράντα (40) και εκείνες του βαθμού του τίτλου της κατηγορίας ΔΕ με τον αριθμό είκοσι (20). Ως τίτλος σπουδών νοείται ο εκάστοτε απαιτούμενος από την ανακοίνωση».
4. Η διάταξη της περίπτωσης 5 (Ηλικία) της παρ. 11 του άρθρου 21 του Ν.2190/94, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταργείται.
5. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης 6 (Εμπειρία) της παρ. 11 του άρθρου 21 του Ν.2190/94, όπως ισχύει αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Για τους πρώτους δώδεκα μήνες : πέντε (5) μονάδες ανά μήνα.
Για τους επόμενους δώδεκα μήνες: επτά (7) μονάδες ανά μήνα
Για τους επόμενους δώδεκα μήνες: εννέα (9) μονάδες ανά μήνα
Για τους επόμενους δώδεκα μήνες: οκτώ (8) μονάδες ανά μήνα
Για τους επόμενους δώδεκα μήνες: πέντε (5) μονάδες ανά μήνα.»
6. Η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης 6 (Εμπειρία) της παρ. 11 του άρθρου 21 του Ν. 2190/94 καταργείται.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου κατά περίπτωση Υπουργού, η οποία εκδίδεται εντός προθεσμίας έξι μηνών, από τη δημοσίευση του νόμου αυτού και κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ΑΣΕΠ, εξειδικεύονται, ανά υπηρεσία ή φορέα. οι εποχικές ανάγκες και προσδιορίζεται ο αριθμός του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απαιτείται για την κάλυψή τους.
¶ρθρο 8
Συμβάσεις έργου
1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2527/1997 προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:
Δεν επιτρέπεται η σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου:
α) για κάλυψη διοικητικών αναγκών ή γραμματειακής εξυπηρέτησης, του φορέα.
β) εφόσον από τις διατάξεις του οικείου οργανισμού ή κανονισμού προβλέπονται οργανικές θέσεις ειδικότητας αντίστοιχης με αυτές για τις οποίες προτείνεται η κατάρτιση σύμβασης μίσθωσης έργου με φυσικά πρόσωπα.
Η επιλογή των προσώπων που θα εκτελέσουν το έργο με αντίστοιχη σύμβαση γίνεται από την οικεία υπηρεσία ή τον φορέα με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 21 Ν. 2190/94, όπως ισχύει.
2. Από τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου του παρόντος άρθρου εξαιρείται το ιατρικό προσωπικό, οι οδοντίατροι, οι ελεγκτές ιατροί, οι θεραπευτές ιατροί των ασφαλιστικών ταμείων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, για τους οποίους η κατάρτιση συμβάσεων έργου, προβλέπεται από ειδικές διατάξεις, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν.
3. Η παρ. 2. του άρθρου 6 του Ν. 2527/1997 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Για την έκδοση της κατά την προηγούμενη παράγραφο απόφασης, καθώς και για την προηγούμενη έγκριση, όπου αυτή προβλέπεται, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου απαιτείται βεβαίωση του ΑΣΕΠ ότι πρόκειται για γνήσια σύμβαση έργου που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.»
¶ρθρο 9
Διορισμός διακριθέντων αθλητών
1. Αθλητές οι οποίοι επιτυγχάνουν εξαιρετική αγωνιστική διάκριση σε ατομικά ή ομαδικά αθλήματα , διορίζονται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων.
Εξαιρετική αγωνιστική διάκριση αθλητή, προκειμένου να αποκτήσει δικαίωμα διορισμού είναι:
Α. 1η έως 3η νίκη σε θερινούς ή χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Β. 1η έως 3η νίκη σε Παγκόσμιους Αγώνες ανδρών – γυναικών.
Γ. 1η έως 3η νίκη σε Πανευρωπαϊκούς Αγώνες ανδρών – γυναικών.
Δ. 1η έως 3η νίκη σε Μεσογειακούς Αγώνες ανδρών γυναικών.
Ε. Η επίτευξη ή ισοφάριση παγκόσμιας επίδοσης ανδρών – γυναικών, νέων ανδρών –γυναικών, εφήβων – νεανίδων σε αγώνισμα αθλήματος που καλλιεργείται από αναγνωρισμένες ομοσπονδίες.
Δικαίωμα διορισμού αποκτούν και αθλητές με αναπηρία που κατακτούν 1η έως 6η νίκη σε θερινούς ή χειμερινούς Παραολυμπιακούς αγώνες καθώς και στους υπό τα στοιχεία, Β, Γ και Δ ανωτέρω αγώνες. Οι εν λόγω αθλητές επιτρέπεται να διορίζονται και σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες συνιστώνται με την πράξη διορισμού και καταργούνται με την αποχώρηση με οποιονδήποτε τρόπο αυτών που τις κατέχουν.
Εξαιρούνται οι επαγγελματίες αθλητές που επιτυγχάνουν νίκη κατά τις ανωτέρω διακρίσεις.
2. Απαραίτητη προϋπόθεση για το διορισμό των αθλητών, είναι να έχουν διακόψει αποδεδειγμένα την αγωνιστική τους δραστηριότητα κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής τους για διορισμό. Για το σκοπό αυτό υποβάλλουν σχετική περί τούτου βεβαίωση της οικείας ομοσπονδίας, καθώς και υπεύθυνη δήλωση περί διακοπής της αγωνιστικής τους δραστηριότητας. Σε περίπτωση που αποκαλυφθεί εκ των υστέρων η ανακρίβεια των όσων αναφέρονται στην υπεύθυνη δήλωση , ανακαλείται υποχρεωτικά ο διορισμός τους, επιφυλασσομένης της ποινικής και αστικής ευθύνης τους για την υποβολή ανακριβούς ή αναληθούς δήλωσης.
Δεν διορίζεται, κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, αθλητής ο οποίος τιμωρήθηκε ποινικά ή πειθαρχικά για παράβαση ντόπινγκ. Σε περίπτωση που η παράβαση ντόπινγκ διαπιστωθεί μετά τον διορισμό τότε ο διορισμός αυτός ανακαλείται.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, ορίζονται οι φορείς διορισμού, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο χρόνος υποβολής τους, η διαδικασία καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
4. Η διαδικασία διορισμού διακριθέντων αθλητών που πέτυχαν διάκριση μέχρι και την 31/12/ 2009 , γίνεται βάσει των διατάξεων του Ν.2725/99, καθώς και της κοινής υπουργικής απόφασης αρ. 24344/9-6-2009 (ΦΕΚ 1182/Β/17-6-2009), όπως ισχύουν. Ο διορισμός τους γίνεται οποτεδήποτε, χωρίς τον περιορισμό που προβλέπεται στην παρ. 12α του άρθρου 18 του Ν.3708/08 (ΦΕΚ 210Α), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. Γ2 του άρθρου 45 του Ν.3773/09 (120Α), υπό .την απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν διακόψει την αθλητική τους δραστηριότητα, που θα διαπιστώνεται όπως ορίζεται στην παρ. 2 του παρόντος.
Η ισχύς των παραγράφων 1, και 2 του παρόντος άρθρου αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2010.
¶ρθρο 10
Ανάκληση προκηρύξεων
Προκηρύξεις για την πλήρωση θέσεων που εκδόθηκαν από την 4η Οκτωβρίου 2009 και εφεξής ανακαλούνται και οι σχετικές διαδικασίες ματαιώνονται. Μετά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου η πλήρωση των ανωτέρω θέσεων επαναπροκηρύσσεται εφαρμοζομένων κατά περίπτωση των διατάξεων των άρθρων 1 έως 7 του νόμου αυτού.
¶ρθρο 11
Μεταβατικές διατάξεις
Με αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών , Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κατόπιν πρότασης του ΑΣΕΠ είναι δυνατόν: α) να ορίζεται, κατά περίπτωση, μεταγενέστερη ημερομηνία έναρξης ισχύος της περίπτωσης β της παρ. 1 του άρθρου 8 του παρόντος, από την ημερομηνία δημοσίευσής του και πάντως σε καμία περίπτωση μετά την 31-12-2010 και β) να προσδιορίζονται ειδικές κατηγορίες προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου , οι οποίες επιτρέπεται να εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν.2190/94, όπως ισχύει, και πάντως σε καμία περίπτωση μετά την 31-12-2010.
Οι ανωτέρω αποφάσεις εκδίδονται κατόπιν αιτήματος της οικείας υπηρεσίας ή φορέα που υποβάλλεται εντός προθεσμίας έξι μηνών από την ισχύ του παρόντος νόμου.
¶ρθρο 12
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ