Το φημισμένο 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου θα λάβει μεν χώρα με κοινό φέτος, 10 με 20 Φεβρουαρίου, ωστόσο θα είναι μόνο για εμβολιασμένους και με αυστηρά μέτρα.
Συγκεκριμένα, η 72η Μπερλινάλε θα πραγματοποιηθεί με παρουσία κόσμου -παρά την αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων στη Γερμανία, όπως έκαναν γνωστό οι διοργανωτές του.
«Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που θέτει η απρόβλεπτη πορεία της πανδημίας», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Φεστιβάλ, καθιστώντας ωστόσο σαφές ότι θα εφαρμοστούν αυστηρά μέτρα κατά της πανδημίας.
Στο Φεστιβάλ θα μπορέσουν να παραβρεθούν μόνο άτομα που έχουν ήδη εμβολιαστεί πλήρως κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει, θα απαιτείται καθημερινό rapid test και χρήση μάσκας ενώ μειώνεται κατά 50% η χωρητικότητα. Ακόμα, ακυρώνονται όλα τα πάρτι και οι δεξιώσεις, δύο από τα κύρια χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινηματογραφικού Φεστιβάλ.
«Θέλουμε το Φεστιβάλ να στείλει ένα μήνυμα σε ολόκληρη την κινηματογραφική βιομηχανία, στους κινηματογράφους και τους θεατές του κινηματογράφου και στον πολιτισμό συνολικά: χρειαζόμαστε τον κινηματογράφο, χρειαζόμαστε Πολιτισμό», είπε από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού και ΜΜΕ της Γερμανίας, Κλόντια Ροθ.
Ένας σταθερός επισκέπτης του Φεστιβάλ Βερολίνου θα έχει την τιμή να σηκώσει την αυλαία της φετινής διοργάνωσης. Ο λόγος για τον πολύπειρο Γάλλο σκηνοθέτη Φρανσουά Οζόν, βραβευμένο το 2019 με την Αργυρή Άρκτο - Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής («Θέλημα Θεού»), ο οποίος υπογράφει την ταινία έναρξης, «Peter von Kant».
Όπως προδίδει ο τίτλος, το φιλμ είναι εμπνευσμένο από το κλασικό δράμα του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» (1972), το οποίο αφορά το ειδύλλιο ανάμεσα σε μια επιτυχημένη σχεδιάστρια μόδας και μια μανεκέν. Η θρυλική Χάνα Σιγκούλα που πρωταγωνιστεί στην ταινία του Γερμανού βρίσκεται και σε εκείνη του Οζόν, πλάι στους Ντενί Μενοσέ και Ιζαμπέλ Ατζανί. Ελληνικές συμμετοχές
Τρεις είναι οι εγχώριοι δημιουργοί που ετοιμάζουν βαλίτσες για Βερολίνο και όλοι τους διεκδικούν βραβεία στα αντίστοιχα τμήματα που συμμετέχουν.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένουμε τη σκηνοθετική σύμπραξη του Χρήστου Πασσαλή με τον Σύλλα Τζουμέρκα για τις ανάγκες του «Η Πόλη και η Πόλη», που παίρνει μέρος στην ενότητα Encounters. Σύμφωνα με τους δημιουργούς, η ταινία αφορά «δύο πόλεις που συνυπάρχουν στο ίδιο κάδρο: η πόλη της Θεσσαλονίκης του προηγούμενου αιώνα και η πόλη όπως είναι σήμερα. Ο χώρος και ο χρόνος πλέκονται με αινιγματικό τρόπο: η χαμένη πόλη, οι αγωνιζόμενοι, ταπεινωμένοι, για πάντα χαμένοι κάτοικοί της συνυπάρχουν δίπλα στους σύγχρονους κατοίκους. Δύο ρεύματα σχηματίζονται: το πρώτο είναι το σύγχρονο, αυτό της καθημερινότητας. Το άλλο, βασίζεται στην αληθινή εμπειρία και τα σκληρά γεγονότα μιας καλά θαμμένης εποχής —μιας εποχής που άφησε πίσω της ανοιχτές πληγές, αλλά και τα ίχνη μιας χαμένης Εδέμ. Τα δύο ρεύματα, το σύγχρονο και το άλλο, συναντιούνται και συνδιαλέγονται στις ρωγμές —όπως σ’ ένα όνειρο».
«Αναμνήσεις Μιας Εφηβικής Καταιγίδας»
Στο τμήμα Generation 14plus συναντάμε την ταλαντούχα Σοφία Γεωργοβασίλη, η οποία ύστερα από τις βραβευμένες μικρού μήκους «Προετοιμασία» και «Cedar Wolf», ετοιμάζεται για την παγκόσμια πρεμιέρα της τρίτης δουλειάς της, «Αναμνήσεις Μιας Εφηβικής Καταιγίδας». Πρόκειται για μία ιστορία ενηλικίωσης που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια μίας σχολικής ημέρας. Η νεαρή ηρωίδα φτάνει μαζί με τη μητέρα της στο σχολείο, όταν ξαφνικά ξεκινά ένας κυκλώνας. Η κοπέλα τότε αποφασίζει να κάνει κοπάνα μαζί με έναν φίλο της και να επισκεφτούν ένα νοσοκομείο.
Τέλος, το συγκινητικό «Βανκούβερ» της Άρτεμις Αναστασιάδου, που απευθύνεται πρωτίστως σε παιδιά και νέους, εξετάζει ζητήματα όπως η αδελφική αγάπη, η απώλεια, η μετανάστευση, η ανεργία και η ρύπανση του περιβάλλοντος στην περιφέρεια της Ελλάδας, μέσα απ’ τα μάτια ενός εντεκάχρονου κοριτσιού.
naftemporiki.gr