Ντοκιμαντέρ εθνικής υπερηφάνειας, ιστορία επιβίωσης και ελπίδας, ξέφρενη κωμωδία καταστάσεων, μια αληθινή ιστορία επιβίωσης και ελπίδας και η επιστροφή του Κλιντ Ίστγουντ μπροστά και πίσω από τον φακό περιμένουν τους σινεφίλ -μαζί με νέα μέτρα κατά της πανδημίας, στις σκοτεινές αίθουσες.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τους κινηματογράφους δωδεκάμηνης δραστηριότητας, οι αιθουσάρχες έχουν δικαίωμα να τους λειτουργήσουν ως αμιγείς χώρους με 85% πληρότητα ή μεικτούς και η χωρητικότητα να καλύπτεται σε ποσοστό 50%.
Η είσοδος γίνεται αποκλειστικά με επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης εξάμηνης ισχύος, το οποίο μπορεί να προσκομιστεί τυπωμένο ή ψηφιακό μέσω του κινητού. Ο έλεγχος των στοιχείων πραγματοποιείται από την εφαρμογή Covid Free. Συνδυαστικά, χρειάζεται έγγραφο ταυτοπροσωπίας (ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, διαβατήριο κ.ο.κ.), ενώ τα συγκεκριμένα μέτρα αφορούν ενήλικες και ανήλικους από 12 ετών και άνω. Για την είσοδο ανηλίκων 5-11 ετών, είναι απαραίτητη αρνητική δήλωση self test τεστ του τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει οποιοσδήποτε γονέας ή κηδεμόνας, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του στον κινηματογράφο.
«Βασιλιάς Όττο»
Το καλοκαίρι του 2004, η Ελλάδα μάγεψε την Ευρώπη με την πιο αναπάντεχη νίκη της στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Οι θεατές ανά τον κόσμο παρακολούθησαν με δέος ένα από τα αουτσάιντερ του θεσμού, που κατατρόπωσε τους γίγαντες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου και ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια ομάδα της Ευρώπης. Ο αρχιτέκτονας πίσω από αυτόν τον απροσδόκητο θρίαμβο ήταν ο θρυλικός Γερμανός προπονητής, ο «Βασιλιάς» Όττο Ρεχάγκελ. Έχοντας σημειώσει τεράστιες επιτυχίες για τη χώρα του, πήρε την παράτολμη απόφαση να εγκαταλείψει την αυτοκρατορία του, για να αναλάβει την αδύναμη ελληνική ομάδα ποδοσφαίρου. Αυτή είναι ιστορία για το πώς δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κουλτούρες ενώθηκαν, μίλησαν την ίδια γλώσσα και έγραψαν μαζί ένα νέο κεφάλαιο στην ελληνική μυθολογία.
Ο Κρίστοφερ Αντρέ Μαρκς ετοίμασε ένα δονούμενο μέσα στην κατασκευαστική του γραμμικότητα ντοκιμαντέρ-υπενθύμιση της μεγαλύτερης διεθνούς ποδοσφαιρικής κατάκτησης του Έλληνα, μέσα από την προσωπογραφία του Γερμανού που τη σχεδίασε.
«Αντίο, Ηλίθιοι»
Στην ξέφρενη κωμωδία καταστάσεων του Αλμπέρ Ντιποντέλ, μια σαραντάχρονη κομμώτρια αποφασίζει να ακολουθήσει τα χνάρια του γιου της, που είχε αναγκαστεί να δώσει για υιοθεσία όταν είχε μείνει έγκυος στην εφηβεία της. Βοηθούς στην έρευνά της θα βρει δυο εντελώς αναπάντεχους τύπους: δύο δημόσιους υπαλλήλους, που υπηρετούν στην υπηρεσία όπου αρχικά προσφεύγει για να βρει βοήθεια στην αναζήτησή της. Ο ένας είναι ένας υψηλά ιστάμενος δημόσιος υπάλληλος στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, ο οποίος, καθώς έχει μείνει πίσω στις προαγωγές του τμήματός του λόγω του ιδιόμορφου χαρακτήρα του, γίνεται αυτοκαταστροφικός και επικίνδυνος για τους συναδέλφους του. Ο άλλος, είναι ένας τυφλός άντρας, ο οποίος εργάζεται στα αρχεία της υπηρεσίας, καλύπτοντας στη συγκεκριμένη θέση την ποσόστωση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που προβλέπεται από τη γαλλική νομοθεσία. H τεράστια επιτυχία του Ντιποντέλ –με 12 υποψηφιότητες για τα γαλλικά Σεζάρ και 7 βραβεία, ανάμεσά στα οποία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας-, αποτελεί μια πικρή, κατάμαυρη σάτιρα της γαλλικής πραγματικότητας.
«Μαθήματα περσικών»
Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης στην διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πόλεμου, ο Ζιλ, ένας Εβραίος από το Βέλγιο συλλαμβάνεται μαζί με άλλους Εβραίους και οδηγείται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Καταφέρνει να αποφύγει την εκτέλεση όταν ορκίζεται στους φύλακες ότι δεν είναι Εβραίος, αλλά Πέρσης. Έτσι, βρίσκεται υπό την προστασία ενός ιδιόρρυθμου αξιωματικού των Ναζί που έχει για όνειρο της ζωής του να μάθει περσικά και να ανοίξει εστιατόριο στην Τεχεράνη, όταν τελειώσει ο πόλεμος.
O Βαντίμ Πέρελμαν («House of Sand and Fog») σκηνοθετεί τους Ναχουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ -του «120 Χτύποι στο Λεπτό» και Λαρς Αΐντιγκερ, σε μια αληθινή ιστορία επιβίωσης και ελπίδας στην υπό γερμανική κατοχή Γαλλία του 1942.
«Cry Macho»
Ο Κλιντ Ίστγουντ επιστρέφει στη σκηνοθετική καρέκλα μετά την «Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ», αλλά και μπροστά από τις κάμερες με πρωταγωνιστικό ρόλο, δυο χρόνια μετά το «Βαποράκι».
Ένας πάλαι ποτέ θρυλικός σταρ του ροντέο, γερασμένος πια, εκτρέφει άλογα. Το παλιό αφεντικό του τού ζητάει μία τελευταία χάρη: να διασχίσει τα σύνορα με το Μεξικό και να μεταφέρει παράνομα τον μικρό του γιο στο Τέξας και την μητέρα του. Αυτό το ταξίδι θα είναι γεμάτο εκπλήξεις, ανατροπές, στιγμές αντρικής/πατρικής φιλίας και, όπως προδιαθέτει κι ο τίτλος, πολλά δάκρυα.
«Φαντάσματα στην Πόλη»
Στο κοντινό μέλλον, η Τουρκία βιώνει ένα ανεξήγητο ενεργειακό μπλακ άουτ, που πυροδοτεί βίαιες ταραχές. Τέσσερις χαρακτήρες, σαν περιπλανώμενα φαντάσματα, καθρεφτίζουν τις πολλαπλές όψεις μιας αποπροσανατολισμένης χώρας, που βρίσκεται στο χείλος της έκρηξης. Μέσα από συνεχή άλματα μπρος-πίσω στον χρόνο και σκηνές που επαναλαμβάνονται από διαφορετική οπτική γωνία, αυτός ο συναρπαστικός γρίφος σκιαγραφεί ένα πλέγμα από ακραίες αντιθέσεις και αντιφάσεις– ένα πορτρέτο μιας κοινωνίας που βυθίζεται στο σκοτάδι.
Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της Αζρά Ντενίζ Οκιάι -επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης- προβάλλεται online, από σήμερα και για δύο εβδομάδες, σε Ελλάδα και Κύπρο.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]