Ο Βρετανός σκηνοθέτης Ασίφ Καπάντια, μετά την Έιμι Γουαϊνχάουζ («Amy») και τον Άιρτον Σένα («Senna»), καταπιάνεται με τον Ντιέγκο Μαραντόνα στο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Diego Maradona».
Ο 47χρονος βραβευμένος δημιουργός παρακολουθεί τον Ντιεγκίτο τόσο στη Νάπολι και στην εκτόξευσή του στην κορυφή του κόσμου όσο και στην πτώση του από την εκκεντρική ζωή και τη μάχη του με τον εθισμό στα ναρκωτικά.
Το ντοκιμαντέρ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα -εκτός συναγωνισμού- στο Φεστιβάλ Καννών, όμως ο Μαραντόνα δεν κατάφερε να δώσει το «παρών», καθώς ήταν τραυματίας.
«Ήταν μια ενδιαφέρουσα διαδικασία απλώς και μόνο να τον γνωρίσω, να καθίσω μαζί του και να δω ποιος είναι σήμερα, πόσα θυμάται, αφού πηγαίνουμε πίσω τριάντα χρόνια. Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος πόσα από αυτά θα θυμόταν, όμως τα θυμόταν και τον ενδιέφεραν μάλιστα πολύ. Για την ακρίβεια, ήταν πολύ καλός στη συνέντευξη», λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
Ο επίσημος βιογράφος του Μαραντόνα, Ντάνιελ Αρκούτσι, επισημαίνει: «από το δέκατο λεπτό μέχρι το τέλος έκλαιγα. Με συγκίνησε, γιατί δείχνει και τη σκοτεινή πλευρά του Μαραντόνα. Το να το βλέπω αυτό ως σημαντικό κομμάτι της ταινίας ήταν πολύ συγκινητικό. Στην πρεμιέρα δεν ήταν το ίδιο με την πρώτη φορά, γιατί το είχα δει νωρίτερα. Πρέπει να πω ότι είναι μια σκληρή ταινία, αλλά ταυτόχρονα και με πολλή αγάπη προς τον Μαραντόνα».
Σε αντίθεση με το προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Εμίρ Κουστουρίτσα για τον Ντιέγκο -το οποίο είχε, επίσης, κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών- όπου ήταν περισσότερο το προϊόν συνάντησης ενός θαυμαστή με το ίνδαλμά του, ο Ασίφ Καπάντια κρατά όλους όσους μιλούν εδώ εκτός κάδρου, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Μαραντόνα.
Στην οθόνη πρωταγωνιστεί το αποτέλεσμα ενός οπτικοακουστικού υλικού διάρκειας 500 ωρών, που βγαίνει για πρώτη φορά από το προσωπικό αρχείο του ποδοσφαιριστή, με το οποίο εναρμονίζονται οι αφηγήσεις διακεκριμένων αθλητικογράφων, του προσωπικού γυμναστή του, Φερνάντο Σινιορίνι, της πρώην γυναίκα του καθώς και αρκετών ακόμα ατόμων του περιβάλλοντός του. Το ντοκιμαντέρ αναμένεται να βγει στις ευρωπαϊκές κινηματογραφικές αίθουσες στα μέσα Ιουνίου, μετά την προβολή του στο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ του Σέφιλντ.
naftemporiki.gr