Η κλιματική αλλαγή σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην αρκτική ναυτιλία

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2018 00:26
UPD:00:26
REUTERS/YURI MALTSEV

Ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk θα στείλει τώρα το πρώτο φορτηγό πλοίο χωρίς βοήθεια από παγοθραυστικό μέσω της Διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας της Αρκτικής, αναχωρώντας από το Βλαδιβοστόκ αυτή την εβδομάδα, και δασχίζοντας το Βερίγγειο Πορθμό την 1η Σεπτεμβρίου. Το πλοίο με την ονομασία Venta Maersk θα προχωρήσει παράλληλα στις βόρειες ακτές της Ρωσίας από τα ανατολικά προς τα δυτικά και θα φτάσει στην Αγία Πετρούπολη μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

A- A A+

Ένα δανικό φορτηγό πλοίο πρόκειται να ξεκινήσει ένα ταξίδι που θα αποτελέσει ορόσημο για το άνοιγμα των αρκτικών υδάτων στη ναυτιλία, ως άμεσο αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.

Η θερμοκρασία της Αρκτικής αυξάνεται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από τον υπόλοιπο πλανήτη και ο θαλάσσιος πάγος έχει μειωθεί δραστικά από το 1979. Καθώς ο πάγος λιώνει, οι αρκτικές ναυτιλιακές διαδρομές γίνονται πιο ελκυστικές ως εναλλακτική λύση της ναυσιπλοΐας μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk θα στείλει τώρα το πρώτο φορτηγό πλοίο χωρίς βοήθεια από παγοθραυστικό μέσω της Διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας της Αρκτικής, αναχωρώντας από το Βλαδιβοστόκ αυτή την εβδομάδα, και δασχίζοντας το Βερίγγειο Πορθμό την 1η Σεπτεμβρίου. Το πλοίο με την ονομασία Venta Maersk θα προχωρήσει παράλληλα στις βόρειες ακτές της Ρωσίας από τα ανατολικά προς τα δυτικά και θα φτάσει στην Αγία Πετρούπολη μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Αυτή η διαδρομή στο παρελθόν απαιτούσε τη βοήθεια παγοθραυστικών που χρησιμοποιούσαν μεταξύ άλλων πυρηνική ενέργεια, μία λύση που δεν ήταν οικονομικά ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Η Maersk στέλνει το Venta σε μια εποχή που ο πάγος της θάλασσας της Αρκτικής προσεγγίζει το εποχιακό του ελάχιστο και είναι πιο θρυμματισμένος από ό,τι κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Κατά την περίοδο από το 1979 έως το 2017, ο πάγος της θάλασσας μειώθηκε κατά 86.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ετησίως, ή κατά 13,2% ανά δεκαετία, σε σύγκριση με το μέσο όρο της περιόδου 1981-2010, σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Κέντρο Δεδομένων για το Χιόνι και το Πάγο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο πλοίο θα πραγματοποιήσει αυτό το ταξίδι ως δοκιμαστικό πέρασμα και για τη συλλογή δεδομένων. Το Venta είναι ένα καινούριο σκάφος, ανθεκτικό στον πάγο, που μπορεί να περάσει μέσα από θαλάσσιο πάγο πάχους περίπου ενός μέτρου. Τα περίπου 3.600 κοντέινερ σε αυτή τη συγκεκριμένη διαδρομή θα περιέχουν κατεψυγμένα ψάρια.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή