Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους όλου του κόσμου σημείωσε ρεκόρ, φτάνοντας τα 3,1 εκατομμύρια το 2017- αλλά απαιτούνται περισσότερες έρευνες, πολιτικές και κίνητρα για να συνεχιστεί η ανοδική πορεία, σύμφωνα με την International Energy Agency (IEA).
Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων, περιλαμβανομένων battery-electric, plug-in υβριδικών και ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων με κυψέλες καυσίμου αυξήθηκε κατά 57% σε σχέση με το 2016, σύμφωνα με την αναφορά της ΙΕΑ. Σημειώνεται πως η Κίνα αντιπροσώπευε το 40% του συνόλου παγκοσμίως πέρυσι.
Όπως αναφέρει το Reuters, η έρευνα και ανάπτυξη, η πολιτική στήριξη, οι επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης και η βελτίωση της παραγωγής οδηγούν σε χαμηλότερα κόστη μπαταριών και μεγαλύτερη εξάπλωση της χρήσης των ηλεκτροκίνητων. Ωστόσο, τα κόστη των μπαταριών αποτελούν ακόμη σημαντικό παράγοντα του κόστους των ηλεκτροκίνητων, οπότε χρειάζονται οικονομικά κίνητρα για να υποστηριχθεί η εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έως το 2030, η ΙΕΑ εκτιμά ότι θα υπάρχουν 125 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους, με βάση τις υπάρχουσες πολιτικές και τις πολιτικές που έχουν ανακοινωθεί. Ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να φτάσει τα 220 εκατομμύρια εάν οι πολιτικές γίνουν πιο φιλόδοξες, προκειμένου να καλυφθούν οι διεθνείς στόχοι που έχουν τεθεί για το κλίμα και άλλους σχετικούς τομείς.
Η μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα θα αυξήσει τη ζήτηση για κάποια υλικά, ειδικά το κοβάλτιο και το λίθιο που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η ζήτηση για κοβάλτιο αναμένεται να είναι δέκα φορές υψηλότερη από τα παρόντα επίπεδα ως το 2030, στους 101 κιλοτόνους (kt) ανά έτος, υπό τις παρούσες πολιτικές, και θα μπορούσε να είναι μέχρι και 25πλάσια, στους 291 κιλοτόνους ανά έτος, με πιο φιλόδοξες κυβερνητικές πολιτικές, υπολογίζει η ΙΕΑ. Η ζήτηση λιθίου προβλέπεται να φτάσει τους 91 κιλοτόνους ανά έτος ως το 2030 με βάση τις παρούσες πολιτικές, και τους 263 εάν εφαρμοστούν πιο φιλόδοξες πολιτικές.
Όπως σημειώνει το Reuters, μέχρι τώρα οι αυξανόμενοι αριθμοί ηλεκτροκίνητων στους δρόμους είχαν περιορισμένες επιπτώσεις στη ζήτηση ηλεκτρισμού. Το 2017, η εκτιμώμενη ζήτηση ηλεκτρισμού από όλα τα ηλεκτροκίνητα ήταν 54 τεραβατώρες - ελαφρώς υψηλότερη από τις ενεργειακές ανάγκες της Ελλάδας. Ωστόσο, σύμφωνα με την αναφορά της ΙΕΑ, καθώς η αύξηση των ηλεκτροκίνητων συνεχίζεται, θα αυξάνονται και οι ενεργειακές απαιτήσεις για τη φόρτισή τους, επηρεάζοντας τα δίκτυα διανομής ενέργειας.