Παρά τις αρνητικές περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, οι πωλήσεις SUV αυξήθηκαν το 2017. Η τάση αυτή μπορεί να επιβραδύνει τις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας Jato Dynamics για την αυτοκινητοβιομηχανία, η παγκόσμια ζήτηση SUV σημείωσε νέο ρεκόρ το 2017, αντιστοιχώντας στο 34% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων για το έτος. Τα οχήματα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Κίνα, παρά το γεγονός ότι και οι τρεις περιοχές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Για να διεισδύσουν στις καταναλωτικές αγορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προέβαλαν τα SUV ως το νέο «οικογενειακό όχημα». Εταιρείες όπως η Volkswagen συνεχίζουν να επεκτείνουν τις προσφορές SUV. Η μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να αυξήσει τις επιλογές SUV από τέσσερις σε είκοσι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η σύγκρουση μεταξύ της παγκόσμιας ανάγκης αντιμετώπισης των προβλημάτων ρύπανσης και της επιθυμίας των καταναλωτών για μεγαλύτερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα SUV, είναι πιο εμφανής στην Κίνα. Η κρίση ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου ώθησε την κινεζική κυβέρνηση να απομακρυνθεί από τον άνθρακα υπέρ της ηλιακής και άλλων πηγών ενέργειας.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι είναι υπεύθυνη για το 43% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, η ζήτηση της Κίνας για SUV αυξάνεται. Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία McKinsey, τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα SUV αντιπροσώπευαν το 66% της συνολικής αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην χώρα.
Από τη μία πλευρά, αυτό ενδεχομένως οφείλεται στο γεγονός ότι τα μεγαλύτερα οχήματα θεωρούνται σύμβολο μεγαλύτερου κύρους, ιδίως μεταξύ των νέων, αλλά τα SUV μπορούν επίσης να εξυπηρετήσουν το αυξανόμενο μέγεθος της οικογένειας στην Κίνα, αφού η κυβέρνηση εγκατέλειψε την πολιτική του ενός παιδιού ανά ζευγάρι.
Ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για το 14% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. Τέτοιες βιομηχανικές τάσεις, όπως η μεγαλύτερη ζήτηση για SUV αντί για ηλεκτρικά οχήματα, μπορούν να επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο την αστική ρύπανση, αντί να την μειώσουν.