Αθέατοι μικρόκοσμοι σε «Νέα ερείπια»

Έκθεση φωτογραφίας του Αβραάμ Παυλίδη στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Δευτέρα, 03 Ιουλίου 2017 10:30

Αεροδρόμιο Ελληνικού, Αθήνα 2012.

A- A A+

Αναζητώντας κρυμμένα μυστικά μέσα σε «Νέα ερείπια», ο Αβραάμ Παυλίδης παρουσιάζει την ατομική του έκθεση φωτογραφίας στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ).

Σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 11 Αυγούστου και συνοδεύεται από ομότιτλο κατάλογο, με κείμενο του επιμελητή της, Ηρακλή Παπαϊωάννου.

Ψυχιατρείο. Χανιά, Κρήτη 2010

Ασάλευτες εικόνες, αινιγματικές αντιφάσεις

«Πριν από είκοσι πέντε χρόνια, ο Αβραάμ Παυλίδης ξεκίνησε να φωτογραφίζει εσωτερικούς χώρους, αθέατους μικρόκοσμους από τα σωθικά της ελληνικής επαρχίας» σημειώνει ο Ηρακλής Παπαϊωάννου. «Η διεισδυτική ματιά του επέμεινε με αυθεντικότητα στη θεματική της εγκατάλειψης, ως ευλαβικό προσκύνημα των ερειπίων που αφήνουν πίσω τους η ζωή που σβήνει και η νεωτερικότητα που ελαύνει, σε μια εποχή που η γυαλιστερή θωριά του διαρκώς καινούργιου θάμπωνε το βλέμμα. Μετά το 2010 και ενώ η χώρα είχε εισέλθει απότομα στα άπατα νερά της κρίσης, στράφηκε σε παρατημένες εγκαταστάσεις της βιομηχανικής κοινωνίας που παρήγαγε μαζικά προϊόντα και συμπεριφορές, όπως εργοστάσια, στρατόπεδα, ξενοδοχεία, ψυχιατρεία.

Αεροδρόμιο Ελληνικού. Αθήνα 2012 

Το έργο του στηρίζεται σε δυο βασικούς πυλώνες: ο πρώτος είναι το ντοκουμέντο που παρέμεινε ισχυρό θεμέλιο της φωτογραφίας, παρά τη θεωρητική κριτική που δέχτηκε. Ο δεύτερος είναι η θητεία στο αρχιτεκτονικό σχέδιο και η χαμηλόφωνη μαθητεία στη ζωγραφική, μέσα από τη γνωριμία με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον θαυμασμό από νεαρή ηλικία για το έργο του Γιάννη Σπυρόπουλου. Οι δυο τους σφράγισαν το έργο του, επιτρέποντάς του να συναιρεί το δημώδες με το μοντέρνο, το φωτογραφικό με το ζωγραφικό.

Κινηματογράφος, μεσοπολεμικός οικισμός μεταλλείων. Δομοκός, Φθιώτιδα 2012.

Ο Παυλίδης γίνεται παρατηρητής των ερειπίων, που γεννά ο οξύς ανταγωνισμός, η αυξανόμενη ταχύτητα, η υπόκωφη βία της προόδου, ταξιδεύοντας σε όλη τη χώρα με το διαρκές κίνητρο να αντικρίσει μια εικόνα που δεν έχει ξαναδεί, μέσα από μια ιδιαίτερη παραδοξότητα: ότι εκτιμά τις αρετές της παράδοσης, ενώ, συγχρόνως, αναζητά διαρκώς νέες εικόνες στις στάχτες της, μέσα σε νέα ερείπια. Ίσως, η αινιγματική αυτή αντίφαση να συνιστά το δακτυλικό αποτύπωμα μιας ολόκληρης εποχής. Και ο Παυλίδης μοιάζει να έλκεται ακαταμάχητα από τις αινιγματικές αντιφάσεις και τα επιμελώς κρυμμένα μυστικά».

Πληροφορίες

Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ (Βίλα Καπαντζή):  Βασ. Όλγας 108 - Θεσσαλονίκη. Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη - Κυριακή: 10.00 - 18.00.

Από Δευτέρα 3 Ιουλίου έως Παρασκευή 11 Αυγούστου θα λειτουργεί με το θερινό ωράριο: Δευτέρα & Τρίτη 14:00-21:00 Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 09:00-16:00, Σάββατο & Κυριακή κλειστά.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς