Η Apple επικεντρώνεται σε τεχνολογία για αυτόνομα οχήματα, επιβεβαίωσε για πρώτη φορά ο διευθύνων σύμβουλός της, Τιμ Κουκ, σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
«Δεν λέμε ακριβώς από πλευράς προϊόντος τι θα κάνουμε...πρόκειται για μια βασική τεχνολογία, την οποία θεωρούμε ως πολύ σημαντική» είπε ο Κουκ στη συνέντευξη.
Η εταιρεία εισήλθε στην «κούρσα» των αυτόνομων οχημάτων σχετικά αργά- ωστόσο εξασφάλισε τον Απρίλιο άδεια για δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στην Καλιφόρνια και έχει προσλάβει δεκάδες ειδικούς σε αυτοκίνητα.
Ο Κουκ πάντως δεν επιβεβαίωσε ότι η Apple φτιάζνει το δικό της αυτοκίνητο. «Επικεντρώνουμε σε αυτόνομα συστήματα. Ξεκάθαρα, ένας σκοπός των αυτόνομων συστημάτων είναι τα αυτόνομα οχήματα. Υπάρχουν και άλλοι. Το βλέπουμε ως τη μητέρα όλων των προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης...είναι πιθανότατα ένα από τα πιο δύσκολα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για να δουλέψει κανείς» πρόσθεσε.
Σε μια άλλη σημαντική εξέλιξη στον χώρο, ένας άλλος μεγάλος παίκτης, η Waymo, η μονάδα αυτόνομων οχημάτων της Alphabet (Google) ανακοίνωσε πως αποσύρει τη σειρά δοκιμαστικών οχημάτων της Firefly για να επικεντρώσει στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας της σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Η Waymo έχει σκοπό να εξοπλίσει έναν στόλο 600 μίνιβαν Chrysler Pacifica και συστήματα ραντάρ και όρασης, καθώς και μια νέα πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να «βλέπουν» πιο μακριά και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ανακοίνωσε η εταιρεία.
«Επικεντρώνοντας σε οχήματα μαζικής παραγωγής σαν το μίνιβαν Pacifica, θα είμαστε σε θέση να φέρουμε την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων σε περισσότερους ανθρώπους, πιο γρήγορα» ανακοίνωσε μέσω blog post της η εταιρεία.
Η τεχνολογία αυτή θα επιτρέπει επίσης στα αυτόνομα μίνιβαν να πιάνουν πλήρη ταχύτητα, εν αντιθέσει με τα διθέσια Firefly, που περιορίζονταν στα 25 μίλια ανά ώρα. Σημειώνεται πως τα Firefly- που δεν είχαν πεντάλ ή τιμόνια- έχουν ταξιδέψει εκατομμύρια μίλια στο πλαίσιο δοκιμών στον δρόμο.