Όλα τα νέα οχήματα της Tesla τα οποία είναι σε διαδικασία παραγωγής στις εγκαταστάσεις της, περιλαμβανομένου του Model 3, θα διαθέτουν το απαραίτητο hardware για πλήρεις δυνατότητες αυτόνομης κίνησης, σε επίπεδο ασφαλείας «σηματνικά υψηλότερο από αυτό ενός ανθρώπου οδηγού», ανακοίνωσε η εταιρεία.
Οκτώ κάμερες παρέχουν ορατότητα 360 μοιρών γύρω από το όχημα, σε απόσταση 250 μέτρων, ενώ το «πακέτο» ενισχύουν 12 αναβαθμισμένοι αισθητήρες υπερήχων, επιτρέποντας τον εντοπισμό τόσο «μαλακών» όσο και «σκληρών» αντικειμένων, σε διπλάσια απόσταση από το προηγούμενο σύστημα. Εμπρόσθιο ραντάρ, με βελτιωμένες δυνατότητες επεξεργασίας, παρέχει επιπλέον δεδομένα για το γύρω περιβάλλον, ενώ τη διαχείριση και ερμηνεία όλων αυτών των δεδομένων αναλαμβάνει ένας νέος υπολογιστής με πάνω από 40 φορές την υπολογιστική ισχύ του προηγούμενου μοντέλου και εξελιγμένο λογισμικό. «Όλο μαζί, αυτό το σύστημα παρέχει μία εικόνα του κόσμου που ένας οδηγός από μόνος του δεν μπορεί να έχει, βλέποντας ταυτόχρονα προς πάσα κατεύθυνση και σε μήκη κύματος πολύ πέρα από τις ανθρώπινες αισθήσεις. Τα Model S και Model X με αυτή την τεχνολογία είναι ήδη σε παραγωγή» αναφέρει η εταιρεία, συμπληρώνοντας πως, πριν την ενεργοποίηση αυτών των χαρακτηριστικών, το σύστημα θα βελτιωθεί περαιτέρω μέσω της αξιοποίησης των δεδομένων από διαδρομές εκατομμυρίων χιλιομέτρων στον πραγματικό κόσμο.
EPA/TESLA / HANDOUT
«Όσο συμβαίνει αυτό, τα Tesla με το hardware πρώτης γενιάς για το σύστημα Autopilot, προσωρινά θα στερούνται κάποιων χαρακτηριστικών που είναι διαθέσιμα σε Tesla με hardware Android πρώτης γενιάς, περιλαμβανομένων κάποιων χαρακτηριστικών ασφαλείας όπως τα αυτόματα φρένα, οι προειδοποιήσεις σύγκρουσης κ.α. Όσο επιβεβαιώνεται η αξιοπιστία αυτών των χαρακτηριστικών, θα τα ενεργοποιούμε ασύρματα, μαζί με ένα όλο και μεγαλύτερο σετ εντελώς νέων λειτουργιών» αναφέρει η εταιρεία.
Το νέο πακέτο hardware θα κοστίζει 8.000 δολάρια, είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, Έλον Μασκ, σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας πως το λογισμικό για πλήρως αυτόνομη κίνηση δοκιμάζεται ακόμα. Επίσης, είπε πως αναμένει ότι στα τέλη του 2017 ένα Tesla θα είναι σε θέση να ταξιδέψει σε πλήρως αυτόνομο mode από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη «χωρίς την ανάγκη για το παραμικρό άγγιγμα» στο τιμόνι. Ωστόσο, διευκρίνισε πως τα παλαιότερα Tesla, χωρίς τις επιπλέον κάμερες, αισθητήρες και επεξεργαστές, δεν θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, αν και το λογισμικό Autopilot τους θα συνεχίσει να βελτιώνεται.