Η νέα αναβάθμιση που παρέχει η Tesla Motors για το Autopilot (σύστημα αυτόματου πιλότου) στα οχήματά της είναι πολύ πιθανόν να είχε σώσει τη ζωή του Τζόσουα Μπράουν (του οδηγού που σκοτώθηκε τον Μάιο σε τροχαίο δυστύχημα στη Φλόριντα ενώ ήταν ενεργοποιημένος ο αυτόματος πιλότος του Tesla Model S που κατείχε), αλλά και πάλι, δεν σημαίνει «απόλυτη ασφάλεια» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Έλον Μασκ, την Κυριακή, ανακοινώνοντας το update.
Η συγκεκριμένη αναβάθμιση θα είναι διαθέσιμη εντός μίας ή δύο εβδομάδων, χωρίς να απαιτείται κάποια ιδιαίτερη μέριμνα από πλευράς των κατόχων των οχημάτων (όπως είπε, θα γίνει ασύρματα, «over the air»), και θα βασίζεται περισσότερο στο ραντάρ για να μπορούν τα συστήματα του αυτοκινήτου να «ξέρουν» καλύτερα τι υπάρχει γύρω τους και πότε πρέπει να φρενάρουν.
Όπως είπε ο Μασκ, η απόλυτη ασφάλεια είναι ουτοπικός στόχος, οπότε αυτό που γίνεται είναι η βελτίωση της «πιθανότητας της ασφάλειας». Στη συνέχεια, επεσήμανε ότι η περαιτέρω χρήση ραντάρ και «fleet learning» αντί για πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη προς τις κάμερες, μπορεί να λύσει το πρόβλημα των πολλών «false positives»- περιπτώσεων όπου πχ το αυτοκίνητο μπορεί να «νομίσει» ότι μία οδική πινακίδα είναι εμπόδιο και να πάει να την αποφύγει.
Επίσης, το σύστημα προειδοποιεί με ήχους εάν ο οδηγός πάρει τα χέρια του από το τιμόνι για πάνω από ένα λεπτό σε ταχύτητες άνω των 72 χλμ/ ώρα όταν δεν υπάρχει όχημα μπροστά, και εάν ο οδηγός τα σηκώσει για πάνω από τρία λεπτά όταν το αυτοκίνητο ακολουθεί άλλο όχημα σε ταχύτητες άνω των 72 χλμ/ ώρα. Επίσης, στο ταμπλό αναβοσβήνει προειδοποιητικό φως.
Αν ο οδηγός αγνοήσει τρεις προειδοποιήσεις μέσα σε διάστημα μιας ώρας, το Autopilot 8.0 σταματά να λειτουργεί προσωρινά, μέχρι να παρκάρει το αυτοκίνητο.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία είχε γίνει στόχος επικρίσεων μετά το δυστύχημα, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να βγουν στους δρόμους τέτοιου είδους συστήματα.