Η Γερμανία αποφάσισε να περικόψει δραματικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται στους δρόμους της, ανακοινώνοντας ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα εγγράφονται στην χώρα από το 2030 θα πρέπει να πληρούν την απαίτηση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτός ο νέος κανόνας αποτελεί μέρος του ευρύτερου στόχου της Γερμανίας να μειώσει έως και κατά 95 τοις εκατό τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας, Ράινερ Μπάακε, έχει φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για τη Γερμανία να εξετάσει σοβαρά τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
«Είναι γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει καμία μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές από το 1990», δήλωσε ο κ. Μπάακε. «Δεν έχουμε ακόμα απάντηση για τη μείωση των εκπομπών που παράγουν τα φορτηγά, αλλά τώρα έχουμε λύσεις για τα αυτοκίνητα», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση της Γερμανίας θα διευκολύνει την επίτευξη του στόχου με ένα πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι αγορές πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδοτούνται με 4.000 ευρώ, ενώ αυτές των υβριδικών θα επιδοτούνται με 3.000 ευρώ, από ένα εθνικό κονδύλι συνολικού ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος εκτιμά ότι το πρόγραμμα επιδοτήσεων θα συνεισφέρει στην εισαγωγή 500.000 νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο ως το 2020, τη χρονιά για την οποία έχει τεθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών κατά 40 τοις εκατό.
Προς το παρόν, κυκλοφορούν στη Γερμανία μόνο 130.000 υβριδικά και 25.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αριθμός πολύ μικρός σε σύγκριση με τα περίπου 30 εκατομμύρια βενζινοκίνητα και 14,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ.