Να δούμε το Πολυτεχνείο απαλλαγμένο από τον «μύθο» του τον οποίο εκμεταλλεύτηκαν κατά καιρούς κόμματα, παρατάξεις και δημόσια πρόσωπα είτε για να τον εξαργυρώσουν είτε για να τον αποδομήσουν, ζήτησε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να το δούμε «μέσα από το, απραγματοποίητο ως τις μέρες μας, όραμα των αγωνιστών του».
Μιλώντας εκ μέρους της κυβέρνησης, στην ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, αφιερωμένη στην ημέρα μνήμης και τιμής για την εξέγερση του Πολυτεχνείου, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «το βασικό αίτημα της νεολαίας και της ευρύτερης κοινωνίας παραμένει αδιαπραγμάτευτο όσο και ανεκπλήρωτο: δημοκρατία και ειρήνη, δικαιοσύνη και ισονομία, ευημερία και παιδεία για όλους».
Συνεχίζοντας ο υπουργός Παιδείας, ζήτησε να «δούμε επιτέλους το Πολυτεχνείο απαλλαγμένο από τον "μύθο" του. "Μύθο" στον οποίον επένδυσαν πολλοί, πολλά. "Μύθο" που εκμεταλλεύτηκαν κατά καιρούς κόμματα, παρατάξεις και δημόσια πρόσωπα, άλλοι για να τον ιδιοποιηθούν, είτε να τον εξαργυρώσουν, και άλλοι για να τον αποδημήσουν. Και να δούμε επιτέλους το Πολυτεχνείο μέσα στην απλότητα του μεγαλείου του αγώνα του, μέσα στην καθαρότητα και την ανιδιοτέλεια των προθέσεων, να το δούμε μέσα από το, απραγματοποίητο ως τις μέρες μας, όραμα των αγωνιστών του».
«Το Πολυτεχνείο είναι πριν απ’ όλα το σύμβολο ενότητας κι ένα σύμβολο αντίστασης της νεότητας. Νεότητας που αψηφά κάθε δυσκολία, κάθε αδυσώπητη εξουσία σε όλους τους χώρους της κοινωνικής και πολιτικής ζωής προκειμένου να δώσει σάρκα και οστά στο όραμά της για ένα διαφορετικό επιτέλους κόσμο, για μια κοινωνία δικαιοσύνης, ελευθερίας και αδελφοσύνης που θα μοιράζονται ισότιμα γυναίκες και άντρες, πολίτες του κόσμου χωρίς διακρίσεις. Γιατί το Πολυτεχνείο είναι βαθειά πολιτικό και απειλητικά ανατρεπτικό. Γι' αυτό το μίσησαν και το καταδίωξαν οι εχθροί της δημοκρατίας. Αλλά και από την άλλη όχθη, γι' αυτό επιχείρησαν να το φέρουν στα μέτρα τους οι μετέπειτα εξουσίες του καταρρεύσαντος παλαιοκομματισμού», τόνισε ο Ν. Φίλης, ενώ ανέφερε ότι «τα αιτήματα των αγωνιστών του Πολυτεχνείου, παραμένουν, σε άλλο επίπεδο και σε άλλα περιβάλλοντα επιτακτικά», σημειώνοντας ότι έχουν αποκτήσει μιαν ευρύτερη διάσταση.
«Από την εποχή του αγώνα του Πολυτεχνείου, από την εποχή του αγώνα κατά των στυγνών δικτατοριών στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Ελλάδα ως τη σημερινή εποχή που ο ευρωπαϊκός Νότος στενάζει, πληρώνοντας, κυρίως αυτός, τις αστοχίες, τις αδικίες και τους δογματισμούς του νεοφιλελεύθερου μοντέλου που επικράτησε την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη, το βασικό αίτημα της νεολαίας και της ευρύτερης κοινωνίας παραμένει αδιαπραγμάτευτο όσο και ανεκπλήρωτο: δημοκρατία και ειρήνη, δικαιοσύνη και ισονομία, ευημερία και παιδεία για όλους. Και καρδιά της παιδείας είναι το δημόσιο σχολείο, που έχουμε χρέος να εμπιστευόμαστε και να βελτιώνουμε συνεχώς, ένα σχολείο συνεργασίας και όχι ανταγωνισμού, ανοικτό στην κοινωνία, δημοκρατικό, συμμετοχικό, αξιόπιστο, χωρίς να αναπαράγει τις παντοειδείς διακρίσεις» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στα πρόσφατα τρομοκρατικά χτυπήματα στη Γαλλία επισημαίνοντας ότι «οι κοινωνίες βρίσκονται αντιμέτωπες με λογής-λογής φονταμενταλισμούς, και το φάντασμα του πολέμου των πολιτισμών αποκτά αιματηρές διαστάσεις και δολοφονικές πρακτικές».
Αναφερόμενος στους δράστες είπε ότι «μέσα από τις κοινωνίες της αναπτυγμένης Δύσης ξεπετιούνται ως ασύμμετρη απειλή πρόσωπα από τις γενιές των απόκληρων και στερημένο μεταναστών δεύτερης και τρίτης γενιάς, που μεγάλωσαν στα γκέτο της καταναλωτικής κοινωνίας, που ένιωσαν την εθνικιστική βία, τον εξουσιασμό των κυρίαρχων ομάδων, και τώρα αναζητούν νόημα ζωής σε ολοκληρωτικές ιδεολογίες και σε πρακτικές ανείπωτης βίας, που απαντούν στον ρατσισμό των ενταγμένων, τον ιμπεριαλισμό των ισχυρών, καθώς και την ανάδυση του νεοφασισμού».
«Σήμερα, καλούμαστε ως Ευρώπη να μην ξεχάσουμε το καθήκον μας απέναντι στους πρόσφυγες, που κι αυτοί, όπως και οι νέοι της σφαγής στο Παρίσι, είναι θύματα του ίδιου εχθρού», ανέφερε και τόνισε:
«Ο πόλεμος κατά της ασύμμετρης τρομοκρατίας, για να αποδειχθεί αποτελεσματικός, χρειάζεται να καταπολεμηθούν οι αιτίες της επιδεινούμενης παγκόσμιας ανισότητας. Οικονομικές, κοινωνικές, οικολογικές, εθνοτικές».
Πηγή: ΑΜΠΕ