«Μικρή κυβέρνηση, αυτοδύναμη με αποφασιστικό ρόλο και έργο», χαρακτήρισε την περιφερειακή αρχή, η υπηρεσιακή υπουργός Πολιτισμού και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη - Πλάκα, κατά την συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, το βράδυ της Πέμπτης.
Το ενδιαφέρον της υπουργού, προσέλκυσε ο ορισμός της νέας επιτροπής παρακολούθησης του έργου «νέα πτέρυγα Μουσείου “Χρήστου Καπράλου”», από τον αντιπεριφερειάρχη Νήσων, Π. Χατζηπέρο, καθώς το Μουσείο αποτελεί παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης από το 2006.
Βρίσκεται στα Πλακάκια της Αίγινας, σε οικόπεδο έκτασης τριών στρεμμάτων, παρακείμενο του ήδη υπάρχοντος Μουσείου - Εργαστηρίου του σημαντικότερου ίσως Έλληνα γλύπτη του 20ού αιώνα.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι της τάξεως των 3,7 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) Αττικής, ενώ η σχετική μελέτη συντάχθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων και τον Καθηγητή Γιώργο Παρμενίδη. Ωστόσο, η εξέλιξη του έργου ανακόπηκε με ένδικα μέσα, τα οποία «σύντομα θα επιλυθούν», όπως δηλώνουν από την περιφέρεια.
Η κα Λαμπράκη - Πλάκα ευχαρίστησε τους εκπροσώπους της περιφέρειας (πρώην και νυν) από τα βάθη της καρδιάς της, που αγκάλιασαν με ενθουσιασμό το μεγάλο σχέδιο για το Μουσείο «Καπράλου».
«Το όνειρό μου είναι το Μουσείο “Καπράλου” να αποτελεί το επιστέγασμα της περιήγησης στον ενιαίο αρχαιολογικό χώρο του νησιού. Ο επισκέπτης να ξεκινά από την Αφαία, να περνά από το Αρχαιολογικό Μουσείο και να καταλήγει στο Μουσείο όπου θα συνειδητοποιεί ότι η αρχαιότητα είναι ζωντανή με σύγχρονο τρόπο» υπογράμμισε η υπουργός.
Δύο όροφοι, 1.000 τ.μ. ο καθένας θα χωρέσουν τα 6.000 εκθέματα, ταξινομημένα σε τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες. Το πρώτο μέρος θα περιλαμβάνει αντίγραφο του «Μνημείου της Μάχης της Πίνδου», της ζωφόρου μήκους 39 μέτρων που κοσμεί το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Στη δεύτερη και την τρίτη ενότητα θα πάρουν θέση τα μικρά και μεγάλα εκθέματα του γλύπτη - χαράκτη. Αναμένεται ψηλό, όσο χρειάζεται, κτήριο για να χωρέσει τα εκθέματα - μεγαλύτερο όλων «Η Σταύρωση», 4,90 μέτρα -. Ενώ έχει σχεδιαστεί περιτριγυρισμένο από τζάμι για να λούζεται ο χώρος με άπλετο φως, το αττικό - αιγινήτικο, που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης καλλιτεχνών αιώνες τώρα. Το ίδιο εκείνο φως που ενέπνεε τον Χρήστο Καπράλο, τον Μόραλη, τον Νικολάου. naftemporiki.gr