«Αναταράξεις» στη λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων προκαλεί η εμπλοκή που προέκυψε με τα συστήματα προσέγγισης.
Σύμφωνα με το «Έθνος», ήδη στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης υπήρξαν τις προηγούμενες μέρες καθυστερήσεις και αλλαγές ώρας σε πτήσεις λόγω της μη λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή των νυχτερινών πτήσεων. Κατά το δημοσίευμα, σε διακοπή των βραδινών πτήσεων αναμένεται να προχωρήσουν και τα αεροδρόμια της Σκιάθου και της Σαντορίνης, καθώς λήγει η παράταση για την επιθεώρηση των ραδιοβοηθημάτων τους.
«Δεν είναι μόνο η Μυτιλήνη. Σε λίγο θα είναι η Σκιάθος, 15 Ιουνίου θα είναι η Σαντορίνη και ακολουθεί και η Κως», προειδοποίησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα FM o πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολλάκης, επισημαίνοντας πάντως ότι «η ασφάλεια των πτήσεων είναι δεδομένη».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα ραδιοβοηθήματα δεν έχουν χαλάσει, αλλά δεν έχει γίνει το τεστ που πρέπει να γίνεται βάσει κανονισμών την ανάλογη χρονική περίοδο. «Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ένας μήνας παράταση, τέλειωσε και η παράταση. Δεν αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη που έχει τεθεί εκτός ενεργείας, μέχρι να γίνει το τεστ, το οποίο κάνει ένα αεροπλανάκι των ΗΠΑ και είναι αυτή τη στιγμή στη Γαλλία και δεν έχει επισκευαστεί ακόμα», διευκρίνισε.
Το αποτέλεσμα, σημειώνει το Έθνος, είναι να εκτελούνται οι πτήσεις εξ όψεως χωρίς τη χρήση ραδιοβοηθημάτων (VFR) και εξαιτίας αυτού επιτρέπονται δρομολόγια έως και μισή ώρα μετά τη δύση του ηλίου και όχι αργότερα.