Το νέο έργο του Αντώνη Φωνιαδάκη σε πρώτη παρουσίαση

Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 22 έως τις 25 Απριλίου
Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015 09:40

Το έργο έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον περασμένο Απρίλιο, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού του Βελιγραδίου.

A- A A+

Ο διεθνής Έλληνας χορευτής - χορογράφος και ιδρυτής της ομάδας Apotosoma Dance Co / Andonis Foniadakis, Αντώνης Φωνιαδάκης, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο πρωτοποριακό έργο του, «Wisteria Maiden», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για 4 παραστάσεις, από την Τετάρτη 22 έως και το Σάββατο 25 Απριλίου, στις 9 το βράδυ.

Το έργο, του οποίου η χορογραφία είναι εμπνευσμένη από το θέατρο της Ιαπωνίας και δανείζεται τον τίτλο του από το ομώνυμο έργο του παραδοσιακού θεάτρου Καμπούκι, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον περασμένο Απρίλιο, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού του Βελιγραδίου.

Ο ανεκπλήρωτος έρωτας μιας ζωγραφιάς

H πρωτότυπη ιστορία του «Wisteria Maiden» διηγείται τον ανεκπλήρωτο έρωτα μιας κοπέλας, που κατοικεί μέσα σε έναν πίνακα ζωγραφικής και ζωντανεύει, με σκοπό να διεκδικήσει εκείνον που ερωτεύεται. Ο νέος, όμως, την απορρίπτει. Και αυτή, απελπισμένη, αποφασίζει να επιστρέψει στον πίνακα για πάντα.

Ο Αντώνης Φωνιαδάκης εμπνέεται, κυρίως, από το γεγονός ότι, στο θέατρο Καμπούκι, οι γυναικείοι ρόλοι ενσαρκώνονται από άνδρες ερμηνευτές, τους ονναγκάτα. Ένας ηθοποιός ονναγκάτα ακολουθεί ειδική εκπαίδευση: για παράδειγμα, εξασκείται, περπατώντας με ένα χαρτί ανάμεσα στα γόνατά του και καταφέρνει  - όπως αναφέρει ο Ρολάν Μπαρτ στο δοκίμιο «Η επικράτεια των σημείων» - όχι να αντιγράφει τη γυναίκα, αλλά να τη σημαίνει.

Έντονη σωματικότητα και συνεχείς εναλλαγές δυναμικής

Η χορογραφική γλώσσα του Αντώνη Φωνιαδάκη, ο οποίος αποτελεί αντιπροσωπευτική περίπτωση Έλληνα χορευτή και χορογράφου με διεθνή καριέρα και αναγνώριση, χαρακτηρίζεται από έντονη σωματικότητα, αισθαντικότητα και συνεχείς εναλλαγές δυναμικής. Στο έργο «Wisteria Maiden», η γλώσσα αυτή εμπλουτίστηκε με επιρροές από το Καμπούκι, το Νο και τις μαριονέτες Μπουνράκου, για να δημιουργήσει ένα μοναδικό, ευφάνταστο, κινητικό και εικαστικό σύμπαν, όπου η χορογραφία λειτουργεί ως ιεροτελεστία και μεταλλάσσεται διαρκώς.

Η έννοια της μεταμόρφωσης είναι κυρίαρχη, μέσα από την ενσάρκωση των γυναικείων ρόλων από άνδρες ερμηνευτές, αλλά και τη χρήση της μάσκας. Η δύναμη της έκφρασης και η ακρίβεια της χειρονομίας, καθώς και η έννοια της μεταμόρφωσης είναι τα στοιχεία που πρωταγωνιστούν σε μια εικονογραφία, η οποία θυμίζει μια άλλη αναπαράσταση της φύσης και αποκαλύπτει την πραγματική διάσταση του τεχνητού.

Από την Κρήτη, σε όλο τον κόσμο

Ο Αντώνης Φωνιαδάκης άρχισε χορό σε μια μικρή σχολή, στην Ιεράπετρα της Κρήτης. Στη συνέχεια, φοίτησε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης της Αθήνας και, κατόπιν, στη Σχολή Rudra της Λωζάννης. Χόρεψε στα Μπαλέτα του Μωρίς Μπεζάρ, πριν ενταχθεί στο δυναμικό του Μπαλέτου της Όπερας της Λυόν, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Λούκου. Αργότερα, έγινε μέλος της ομάδας Karas του Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα.

Αντώνης Φωνιαδάκης.

Ως χορευτής, συνεργάστηκε με φημισμένους χορογράφους της εποχής μας. Το 2003, δημιούργησε την ομάδα Apotosoma dance company / Andonis Foniadakis (έδρα: Λυόν), με την οποία έχει παρουσιάσει δουλειές του στη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, την Αγγλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ως ανεξάρτητος χορογράφος, έχει συνεργαστεί με τα Μπαλέτα της Γενεύης, της Εθνικής Όπερας της Λυόν, της Βέρνης, του Ρήνου, της Ουάσινγκτον και του Σάο Πάολο, με την Εθνική Ομάδα Χορού της Ουαλίας, με τις ομάδες Dansgroep του Άμστερνταμ και Cia Sociedade Masculina της Βραζιλίας, με την Βenjamin Millepied Dance Company (HΠΑ), με τα Μπαλέτα του Μωρίς Μπεζάρ (Λωζάννη), το Μπαλέτο Νέων της Γενεύης, την Εθνική Ομάδα Χορού του Ελσίνκι κ.ά.. Επίσης, έχει χορογραφήσει έργα για το Εθνικό Ανώτερο Ωδείο Μουσικής και Χορού (CNSMD) της Λυόν και για τα Διεθνή Φεστιβάλ Χορού της Κοπεγχάγης και του «Φλωρεντινού Μαΐου». Στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων, είχε συνεργασίες με το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Το 2012, τιμήθηκε με το βραβείο Danza Danza (Ιταλία) ως καλύτερος χορογράφος της χρονιάς, για το έργο «Les Noces», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Maggio Danza. Από τις τελευταίες δουλειές του, ξεχωρίζουν η συνεργασία του με τον διάσημο σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκυ, στην ταινία «Noah», όπου δημιούργησε την κινησιολογία των τρισδιάστατων χαρακτήρων του φιλμ, καθώς και η σύμπραξή του με την Ομάδα Χορού της Μάρθα Γκράχαμ (Νέα Υόρκη) στην παρουσίαση της νέας του χορογραφίας, «Echo», στο New York City Center, η οποία παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ταυτότητα παράστασης
Καλλιτεχνικός διευθυντής - χορογράφος: Αντώνης Φωνιαδάκης, μουσική: Julien Tarride, σκηνικά: Εύα Μανιδάκη, σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης, κοστούμια: Τάσος Σωφρονίου, δραματουργία: Νάσια Φουρτούνη, βοηθός χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, βοηθός σκηνογράφου: Γιάννης Αρβανίτης, μάσκες: Μάρθα Φωκά. Χορεύουν: Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, Άρης Παπαδόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Pierre Magendie, Nitsan Margaliot, Armando Disanto, David Essing, Joan Vercoutere.

Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»: Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη - Αθήνα, τηλ.: 210 7282000. Τιμές εισιτηρίων: Α΄ ζώνη: 30 ευρώ, Β΄ ζώνη: 19 ευρώ, ειδικές τιμές: πολύτεκνοι - άτομα άνω των 65 ετών: 12 ευρώ, φοιτητές - νέοι - άνεργοι - ΑΜΕΑ: 7 ευρώ. Προπώληση: ταμεία Μεγάρου, εκδοτήρια Μεγάρου: Ομήρου 8 - Αθήνα, τηλεφωνικά: 210 7282333, ηλεκτρονικά: megaron.gr.

naftemporiki.gr


 

Προτεινόμενα για εσάς