Αντισυμβατική «Οδύσσεια» εικαστικής ανάγνωσης

Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου, στην Blender Gallery
Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015 09:30

«Le désir perdu».

A- A A+

Θέτοντας υπό αμφισβήτηση το σύγχρονο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και χρησιμοποιώντας την τέχνη του ως ένα εικαστικό μανιφέστο που καταδεικνύει τις αγωνιώδεις σκέψεις του για το σήμερα, ο εικαστικός Κωνσταντίνος Πάτσιος παρουσιάζει τα νέα του έργα στην ατομική του έκθεση, με τίτλο «The twisted Odyssey».

Σε επιμέλεια της Μικαέλας Βεργώτη, η έκθεση εγκαινιάζεται στην Blender Gallery σήμερα, Παρασκευή 27 Μαρτίου, όπου και θα διαρκέσει έως τις 7 Μαΐου, ενώ τον Ιούνιο, θα παρουσιαστεί στην γκαλερί Underdog, στο Λονδίνο.

Ξεφεύγοντας από τα συμβατικά όρια

Στη σειρά έργων «The twisted Odyssey», το ομηρικό έπος αποτελεί την αφετηρία για τη δημιουργία 24 έργων, ισάριθμων με τις ραψωδίες, τα οποία ξεφεύγουν από τα συμβατικά όρια και επανανοηματοδοτούν τις οδυσσειακές καταστάσεις. Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος «διαβάζει» αναχρονιστικά την «Οδύσσεια» και την εντάσσει σε ένα ζωγραφικό πλαίσιο, όπου δεν υπάρχουν προφανείς ομοιότητες. Αντιθέτως, καλείται ο θεατής, σύμφωνα με την προσωπική του «έξη», να αναγνωρίσει, να αποκρυπτογραφήσει και, τελικά, να συσχετίσει τους συμβολισμούς τόσο με το πρωτότυπο, όσο και - σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας - με το δικό του ταξίδι.

Self portrait.

Με άνεση και δυναμισμό

Η βαθιά κατανόηση της ιστορίας της τέχνης και οι επιρροές του καλλιτέχνη από τα κινήματα του εξπρεσιονισμού και του αυτοματισμού, την εννοιολογική τέχνη και την ποπ κουλτούρα, φιλτράρονται και εξωτερικεύονται μέσα από τη μεικτή τεχνική τόσο στα ζωγραφικά έργα, όσο και στα γλυπτά. Η τεχνική του Κωνσταντίνου Πάτσιου περιλαμβάνει την εξαιρετική χρήση της γραμμής, την οποία διαγράφει με άνεση και δυναμισμό, ανεξάρτητα από το θέμα. Η μεταχείριση του χρώματος, το οποίο εφαρμόζει σε διαφορετικές πυκνότητες, και η αυθόρμητη ένταξη φαινομενικά αταίριαστων υλικών στη σύνθεση διαμορφώνουν έργα - υβρίδια.

Με αυτόν τον τρόπο και μέσω των λεκτικών όρων και των συμβολικών μορφών, δύναται να συμπεριλάβει σε έναν πίνακα πολλές αλληγορίες, που μεταφέρουν τα υποθάλποντα νοήματα, δημιουργούν τις ηθικές και πνευματικές έννοιες, και ξεφεύγουν από τα συμβατικά όρια που ο Πάτσιος επιθυμεί να μεταδώσει. Η χιουμοριστική - κυνική ματιά αποτελεί το «soft weapon» του δημιουργού, που θέτει διαρκώς στα έργα του το ζήτημα της κοινωνικής κρίσης.

«Revolter».

Η δουλειά του περιέχει αναφορές από τα σύνθετα «Ready mades» του Marchel Duchamp, μέχρι τα κολάζ του Franz West. «Δεν έχει σημασία πώς μοιάζει η τέχνη, αλλά ποια είναι η χρησιμότητά της», είχε αναφέρει κάποτε ο West, και αυτή είναι η προσδοκία του καλλιτέχνη: να αφεθεί ελεύθερος ο θεατής και να δει, μέσα από την τέχνη, τον εαυτό του.

Με την ιδιότητα της ενστικτώδους δημιουργίας

Γεννημένος στην Αθήνα, ο Κωνσταντίνος Πάτσιος σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ, παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής. Από το 2005 έως και σήμερα, παραμένει εξαιρετικά παραγωγικός, έχοντας συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων, Φεστιβάλ και πολιτιστικών διοργανώσεων.

«The watergate».

Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στα έργα του είναι η μεικτή τεχνική που χρησιμοποιεί, συνδυάζοντας τη ζωγραφική, το σχέδιο, το κολάζ κ.ά.. Το χιούμορ και η ευρηματικότητα συμπορεύονται συχνά με τα σύμβολα της popular κουλτούρας, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο έργα μοναδικά, γεμάτα νοήματα και συμπαραδηλώσεις. Ταυτόχρονα, με την πολλαπλότητα των μηνυμάτων, των συμβολισμών και την πολυσημία που αποπνέει το έργο του, καταφέρνει να διατηρεί την ιδιότητα της ενστικτώδους δημιουργίας.

«Le temps perdu».

Πληροφορίες
Blender Gallery: Ζησιμοπούλου 4 - Γλυφάδα, τηλ.: 213 0280597. Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη έως Παρασκευή: 10:00 - 19:00, Σάββατο: 12:00 - 19:00. Κυριακή έως Τρίτη: κλειστά.

naftemporiki.gr

 

Προτεινόμενα για εσάς