Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία;

Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015 10:31
UPD:21/02 10:33

Πολύς θόρυβος ξέσπασε με τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία. Η διοικούσα επιτροπή παραιτήθηκε, όταν το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στο πρότυπα – πειραματικά σχολεία. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πρότυπα – πειραματικά, γράφει ο Στράτος Στρατηγάκης.

25 σχόλια
Ταξινόμηση:
Επιστροφή στο άρθρο
Μέτα[195.64.1xx.xxx]
26/02/2015 10:56

Απαράδεκτο να γκρεμίζει κάποιος ότι αναβαθμίζει και προάγει αυτή τη χώρα.Το σύστημα των εξετάσεων είναι ο πιό παραδεκτός τρόπος για να επιλέξεις μιά ομάδα και να εργασθείς. Ανεβάζει το επίπεδο μαθητών και καθηγητών.Τότε ας καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια και να γίνεται η επιλογή με κλήρωση. Γιατί τόση βιασύνη και εμμονή να καταργείται ότι είναι σωστό και δίκαιο;Τό σύτημα ισοπεδώνει και χαιδεύει τα αυτιά.Όχι άλλους πειραματισμούς με την παιδεία.

Υπερψηφίστηκε από 6 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Γ.Κ.[2.84.1xx.xxx]
26/02/2015 01:40

Για μία "facts and figures" αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του έργου των προτύπων-πειραματικών παραπέμπω στα φετεινά (2015) αποτελέσματα του διαγωνισμού EUSO που διοργανώνει η πανελλήνια ένωση καθηγητών φυσικών επιστημών. Σημειωτέον, φέτος πήραν μέρος για πρώτη φορά οι μαθητές που εισήλθαν με εξετάσεις στα πρότυπα-πειραματικά.
Στις πρώτες επτά θέσεις, τις πέντε (1η, 3η, 5η, 6η, 7η) καταλαμβάνουν πρότυπα-πειραματικά σχολεία εκτοπίζοντας κυριολεκτικά σε σύγκριση με το 2014, 2013 κλπ. τα γνωστά ακριβά ιδιωτικά σχολεία.

Υπερψηφίστηκε από 5 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
25/02/2015 18:32

Δεν φταίνε οι καθηγητές για τα τούβλα που βγαίνουν γιατί τα χέρια τους είναι δεμένα. Ένα σωρό νόμοι για να χαρίζονται απουσίες, ένα σωρό προϊστάμενοι να τους ζαλίζουν με το τι είναι παιδαγωγικά "σωστό" (για δες σύμπτωση που πάντα τυχαίνει να είναι αυτό που ακούγεται ευχάριστα), το υπουργείο να ενδιαφέρεται κι αυτό να χαϊδέψει αυτιά με κλασσική περίπτωση τον περσυνό Ιούνιο που ο υπουργός άλλαξε το νόμο πάνω στο νήμα επειδή θα έμεναν πολλοί μαθητές. Και τέλος έναν λαό καθυστερημένο και κακομαθημένο που όταν δει κακό βαθμό για το παιδί του πάει να διαμαρτυρηθεί και να διεκδικήσει το βαθμό με διάφορα μέσα εκτός από το να στρώσει τον κανακάρη του.

Όσον αφορά το δημοτικό, συμφωνώ κι εγώ. Μην τα παρακουράζουμε τα παιδιά, μην κοιτάς εμείς είμαστε υπεράνθρωποι που ξέραμε την σύνθετη μέθοδο των 3 στην 6η δημοτικού ενώ όλοι οι μαθητές σήμερα δυσκολεύονται ακόμα και με την απλή στην 1η γυμνασίου ενώ κάποιοι ακόμα κι αφού αποφοιτήσουν από το λύκειο.

Υπερψηφίστηκε από 7 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
xp[194.176.1xx.xxx]
25/02/2015 10:55

αντί να ασχολούμαστε με τον σωστό θεσμό για πρότυπα και πειραματικά, μήπως να εστιάσουμε στα Δημοτικά, εκεί που το παιδί παίρνει τις πρώτες γνώσεις; μήπως αντί να τα "καίμε" με τόσες γνώσεις, να μάθαιναν λίγα και καλά; μήπως θα ήταν δικαιότερο - όπως με αποστόμωσε η κόρη μου - να αξιολογούνται και οι καθηγητές όπως αξιολογούνται και οι μαθητές; μήπως να αναρωτηθούμε γιατί τα παιδιά της Γ'Λυκείου στερούναι γνώσεις γενικής παιδείας, βγαίνουν "τούβλα" που δεν ξέρουν βασικές γνώσεις ορθογραφίας, μαθηματικών, ιστορίας, γεωγραφίας;

Υπερψηφίστηκε από 1 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 4 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
25/02/2015 10:45

Δυστυχώς Βασίλη η πολιτική αναμειγνύεται με την εκπαίδευση η οποία όσο την θυμάμαι είναι καλή ευκαιρία για λαϊκισμό και χάιδεμα αυτιών επειδή τα αποτελέσματα γίνονται φανερά ύστερα από πολλά χρόνια. Θυμάμαι από την 10ετία του 80 φυλλάδες να έχουν κύριο τίτλο τους μαθητές που σφαγιάστηκαν από δύσκολα θέματα πανελλαδικών και πριν από αυτό τον Παπανδρέου να υπόσχεται την κατάργησή των πανελληνίων για να φύγει το άγχος από μαθητές και οικογένειες (ευτυχώς στη συνέχεια έφτιαξε τις πανελλαδικές). Και σίγουρα δεν ελπίζω καμία βελτίωση από αυτούς που αναρριχήθηκαν στην εξουσία ξεκινώντας την καριέρά τους από μαθητικές καταλήψεις ενώ ήδη έχουν κάνει γνωστές τις προθέσεις τους.

Όσον αφορά το να γράφουν μόνο όσοι γνωρίζουν, χα χα. στην ελλάδα ζεις όπου όλοι τα ξέρουν όλα.

Υπερψηφίστηκε από 4 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Βασίλης Καρατζιάς[79.130.2xx.xxx]
24/02/2015 19:29

Το θέμα κατά την ταπεινή μου άποψη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ... Τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας έχουμε αποκτήσει μια ξαφνική πολιτική υπερευαισθησία. Από apolitic έχουμε γίνει ...hyperpolitic... Θα πρότεινα οι συμμετέχοντες στην ¨κουβέντα" να απαλλαγούν από τα κομματικά φίλτρα... Ο τομέας της παιδείας είναι εξαιρετικά ευαίσθητος και όποιος πάσχει από πολιτικό οπαδισμό, καλό θα ήταν να απέχει... Ιδανικό θα ήταν να καταθέτουν απόψεις όσοι γνωρίζουν. Αυτοί έχουν δικαιώμα να έχουν άποψη. Οι υπόλοιποι έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ενημερωθούν ώστε να μπορούν να έχουν άποψη. Μέχρι τότε...η σιωπή είναι χρυσός...

Υπερψηφίστηκε από 3 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
24/02/2015 13:38

Το θέμα petra είναι ότι μια φορά κι έναν καιρό που οι εργάτες δούλευαν 24Χ7 ενώ τα επαγγέλματα κυριολεκτικά κληρονομούνταν, τότε είχαν θέση αυτά που λέει η αριστερά σήμερα. Στη σημερινή εποχή όμως το σύνθημα είναι να πετσοκόψουμε όποιον είναι καλύτερος γιατί δεν μπορούμε να τον φτάσουμε.

Στην οικονομία θα κάνουν ότι κωλοτούμπες τους ζητηθεί αλλά σε θέματα χωρίς ΑΜΕΣΟ κόστος θα δουλέψει η ικανοποίηση του κόμπλεξ και η λατρειά της εξουσίας. Και το χειρότερο απ' όλα είναι ότι βρήκαν λαό που συμφωνεί με τη λογική του να πετσοκόβονται οι καλύτεροι γι αυτό κι επειδή η άλλη πλευρά έχει έναν Σαμαρά πάμε για 8ετία

Υπερψηφίστηκε από 7 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 4 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
petra[62.38.5xx.xxx]
24/02/2015 13:17

Είναι προφανές σε όλες τους νοήμονες τι θέλει να κάνει ο μπαλτάς. Αντί να συνεχισθεί η προσπάθεια αυτή των προτύπων για τους καλύτερους του απλού κόσμου στα πλαίσια της δημόσιας παιδείας και να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα για τη βελτίωση όλων των δημόσιων σχολείων, αποικοδομείται. Ο Μπλατάς κάνει ότι και οι προηγούμενοι επιθυμεί να ξηλώνει και καταστρέφει ότιδήποτε καλό έχει γίνει. Πλήρης απαξίωση των ανθρώπων που δούλεψαν δηλαδή χωρίς να είναι πελάτες κομμάτων. Απώτερος σκοπός η ικανοποίηση του κόμπλεξ και η συνέχιση ακέραιας της παραπαιδείας.. Φωνάξτε...........

Υπερψηφίστηκε από 13 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Δημήτριος Σωτηρίου [79.131.7xx.xxx]
23/02/2015 20:27

Η χώρα δεν είναι κομματικό μαγαζί.

Ο κ. Μπαλτάς να δοκιμάσει τις απόψεις του στην οικογένειά του. Όχι στις δικές μας.

Να μάθει να ακούει και να διαβουλεύεται.

Ιδού το "επιστημονικό" πρόσωπο της αριστεράς του αποφασίζουμε και διατάσσουμε.

Υπερψηφίστηκε από 17 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 7 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Ενας Πολίτης [2.84.1xx.xxx]
23/02/2015 18:42

Ο ρόλος των πειραματικών σχολείων είναι η δοκιμαστική εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας και προγραμμάτων σπουδών, προκειμένου να εφαρμοστούν ανάλογα στην συνέχεια σε όλα τα δημόσια σχολεία.
Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, το δείγμα των μαθητών πάνω στους οποίους θα εφαρμοστούν πιλοτικά αυτές οι νέες διδακτικές μέθοδοι και τα νέα προγράμματα σπουδών θα πρέπει να αντιπροσωπεύει όλο το μαθησιακό φάσμα, από μαθητές με αυξημένες ικανότητες και γνώσεις, μέχρι μαθητές μετρίου ή κατώτερου επιπέδου.

Σκοπός του δημόσιου σχολείου είναι να επιμορφώσει και να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά όλων των Ελλήνων και όχι μόνο τα εξυπνότερα και τα ικανότερα. Επίσης είναι σημαντικό τα πιο προχωρημένα παιδιά, όχι μόνο να μπορούν να συνυπάρξουν με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά να μπορούν παράλληλα να συνεργαστούν μαζί τους και να τα βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις όποιες μειονεξίες τους σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Η αξία ενός ανθρώπου δεν κρίνεται από το πόσο άριστες γνώσεις και δεξιότητες διαθέτει, αλλά το πόσο μπορεί να λειτουργήσει σε αρμονία με τους συνανθρώπους του και να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.
Ο ανταγωνισμός σε επίπεδο προσωπικής αριστείας καλλιεργεί μόνο τον ατομισμό, την υπεροψία και τον κοινωνικό ρατσισμό.
Από την ελληνική κοινωνία δεν λείπουν οι αριστούχοι, αλλά άνθρωποι που μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους αρμονικά για το καλό της κοινωνίας και όχι για την προσωπική τους επιτυχία και πλουτισμό.

Αντί λοιπόν μερικοί να θρηνείτε για την κατάργηση των εξετάσεων στα πειραματικά σχολεία, απαιτείστε την συνολική αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας στην Ελλάδα, ώστε όλα τα δημόσια σχολεία να γίνουν "πρότυπα"!

Υπερψηφίστηκε από 20 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 13 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Σωτήρης[85.73.1xx.xxx]
23/02/2015 12:50

Η κλήρωση είναι αποδεδειγμένο ότι δεν προσφέρει τυχαίο δείγμα μαθητών, αφού προστρέχουν να συμμετέχουν σε αυτήν όσων οι γονείς ενδιαφέρονται. Σημαντικό ποσοστό μαθητών στα άλλα σχολεία δεν το έχουν αυτό. Συνεπώς, για Πειραματικά θα πρέπει να μην υπάρχει επιλογή μαθτηών, αλλά τυχαία επιλογή σχολείων με βάση επιστημονικές μεθόδους δειγματοληψίας, κάτι που κάνει ο ΟΟΣΑ για το πρόγραμμα PISA για παράδειγμα. Εκεί και οι καθηγητές είναι τυχαία επιλεγμένοι και οι μαθητές. Είναι ένα ερωτηματικό βέβαια κατά πόσο μπορεί να γίνει εκπαιδευτικοί έρευνα απευθείας σε τέτοια σχολεία, διότι είναι σημαντικό να θέλουν να την υποστηρίξουν και οι άνθρωποί τους. Υπό αυτήν την οπτική είναι αβέβαιο αν μπορούν τέτοια σχολεία να είναι λειτουργικά ως προς την εκπαιδευτική έρευνα. Τέτοιου είδους έρευνα γίνεται στα Πρότυπα με το υπάρχον σύστημα των εξετάσεων και στη συνέχεια εκπαιδευτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται σε αυτά τα σχολεία με αυτούς του μαθητές που μπήκαν με εξετάσεις προσαρμόζονται και διευρύνονται για όλα τα σχολεία. Υπάρχουν πραγματικά παραδείγματα που είναι επιτυχημένα κατά τη γνώμη μου. Αυτό λοιπόν που χρειάζεται σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα Π.Π.Σ. είναι η σωστές συνεργασίες με τα όλα τα σχολεία για τη διάχυση και προσαρμογή εκπαιδευτικής έρευνας, καινοτομιών και καλών πρακτικών.

Υπερψηφίστηκε από 11 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Ιωαννης[2.84.2xx.xxx]
23/02/2015 10:19

Θεωρω πως η τοποθετηση σας ειναι πολυ ευστοχη και ακριβης.Θα πρεπει να αποφασισουμε σαν κρατος τι πολιτικη θελουμε για την παιδεια μας και να το κανουμε πραξη.Αυτο πρεπει να γινεται σεβαστο απο την κυβερνηση που θα εχουμε καθε φορα ,ανεξαρτητα των πολιτικων πεποιθησεων.Εννοειται επισης οτι η αριστεια δεν ειναι στιγμα,ενα βαρος προσθετο στο παιδι μπορει να επιφερει, αλλα στιγμα δεν ειναι.Η διαχειρηση του παιδιου απο τους γονεις ειναι το σημαντικοτερο πραγμα στη συνεχεια,ετσι ωστε να μην υπαρχουν προβληματα στο μελλον σε μια πιθανη αποτυχια.

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nikos[79.131.9xx.xxx]
23/02/2015 09:43

Καλημέρα αγάπη!!!!

Υπερψηφίστηκε από 2 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
23/02/2015 08:32

Συγνώμη £6.50 την ώρα ήθελα να πω στο προηγούμενο μήνυμά μου. Φαντάζομαι ότι είναι προφανές και από τη λογική και από τους υπολογισμούς στη συνέχεια

Υπερψηφίστηκε από 2 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Γιωργος[66.108.2xx.xxx]
23/02/2015 05:59

Μη ξεχναμε οτι εχουμε κουμμουνιστικη κυβερνησι που πιστευει οτι ολοι ειμαστε ισοι ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. Αν καποιος ειναι καλυτερος να μην παει απανω. Αν καποιος κανει χρηματα να του τα παρουμε να μην εχει παραπανω απο εμας.
Λοιπον τι αλλο περιμενεται απο ενα τετοιο συστημα. Βεβαιως δεν θελει αριστουχους ουτε προτυπα σχολεια. Η προοδος δεν ειναι ανεκτη γι αυτους.

Υπερψηφίστηκε από 17 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 12 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nikolaos[5.49.1xx.xxx]
23/02/2015 00:11

Πρότυπα σχολεια υπήρχαν και υπάρχουν στη Ρωσία, τη Κίνα, India και pommes πρώην κομμουνιστικές χώρες, στη Γαλλία και πολλές άλλες χώρες. Έτσι εξηγείται το υψηλή morfwtjko και επιστημονικό επίπεδο σαΐτες τις χώρες. Εκεί τα πρότυπα σχολεια είναι δημοσια ενώ τα πιο πολλά στις αγγλοσαξωνικές χώρες είναι ιδιωτικά. Οι USA και λιγότερο η Αγγλία έχουν πολύ υψηλό επιστημονικό επίπεδο χάρις στη προσέλκυση των καλυτερων ξένων ξαίνω φοιτητών στα πανεπιστήμια τους Θέλουμε στην Ελλάδα μονο ιδιωτικά πρότυπα σχολεια (p.x. κολλεγίο) ώστε μονο οι πλούσιοι να μπορών να στείλουν τα παιδιά τους, η και δημοσια πρότυπα σχολεια?

Aυτόματη μετατροπή από greeklish σε ελληνικά μέσω του http://services.innoetics.com/greeklish
Υπερψηφίστηκε από 9 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
δημητριος[87.202.1xx.xxx]
22/02/2015 22:43

10 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ. ΕΙΧΑΜΕ ΠΟΛΛΕς ΠΡΩΤΕς ΘΕΣςΙς ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ .ΤΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ .ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ?Η ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕς ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ? ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΙΔΙΑ χωρισ δημοκρατικοτητα?

Υπερψηφίστηκε από 7 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 19 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
22/02/2015 22:26

Δεν θα μπορούσε να περιγραφεί η κατάσταση πιο εύστοχα από αυτό το μήνυμα του DKK. Έχω να προσθέσω μόνο 2 πράγματα:

1)"Στις ΗΠΑ οι απλοί άνθρωποι έχουν αγαθά για τα οποία ακόμα κι εμείς οι κομματικοί αγνοούμε και την ύπαρξή τους"
Μπορίς Νικολάεβιτς Γιέλτσιν

2)Ο κατώτατος μισθός στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι £6.50 το μήνα (6.50 λίρες αν τυχόν δεν το πιάσει).

Αυτό σημαίνει ότι ο πιο ανειδίκευτος εργαζόμενος παίρνει 6,5Χ40=260 λίρες την εβδομάδα. 260Χ47=12220 το χρόνο (αν υπολογίσουμε ότι δεν πληρώνεται στην άδειά του και τις αργίες) δηλαδή 12220/0,74= 16513 Ευρώ το χρόνο που σημαίνει πάνω από 1000 καθαρά το μήνα. Ο τελευταίος εργαζόμενος γιατί άλλοι βγάζουν εκατομμύρια. Είδατε τι ανισότητες υπάρχουν στον καπιταλισμό;

Υπερψηφίστηκε από 3 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 9 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Βασίλειος Αναγνώστου[46.177.4xx.xxx]
22/02/2015 20:14

Ανεξάρτητα από τη φυσιογνωμία τους – πρότυπο ή πειραματικό – αυτά τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν επί τη βάσει της λογικής της μείζονος προσπαθείας όλων των μερών του.
Για να συμβεί αυτό, το πρότυπο σχολείο πρέπει να επιλέγει τα πρόσωπά του πέρα από κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές ή άλλες διαφορές. Πιο συγκεκριμένα, να επιλέγει α) μαθητές και μαθήτριες άριστους με εξετάσεις στοχευμένες δίχως την τυχαιότητα της κλήρωσης και β) εκπαιδευτικούς και διοικητικό προσωπικό που διαθέτουν αναπτυγμένη παιδαγωγική ικανότητα, γνώση του αντικειμένου τους και αυξημένα ουσιαστικά ακαδημαϊκά προσόντα.

Ως πειραματικά θα μπορούσαν να είναι τυχαία σχολεία ως προς την γεωγραφική κατανομή τους αρκεί να δοκιμάζουν αναλυτικά προγράμματα σπουδών, μεθόδους διδασκαλίας και να ερευνούν την επιτυχία εφαρμογής τους. Έτσι, διασφαλίζεται και η αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος μαθητών και σχολείων. Βεβαίως, δεν τίθεται θέμα συστήματος εισαγωγής σε αυτά.

Όμως, σε αυτά τα σχολεία κυρίαρχο πρέπει να είναι το ζήτημα της στόχευσής τους. Να βοηθούν τους μαθητές και μαθήτριές τους να αποτελέσουν τα πρότυπα κριτικά σκεπτόμενων πολιτών. Τούτο σημαίνει μέριμνα για την ευρεία γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη αυτών των αρίστων. Αλλιώς η μελλοντική πνευματική ελίτ της χώρας θα συμβάλλει σε δεινά.
Οι αναθεματίζοντες τα σχολεία αυτά πρέπει να σκεφθούν ότι στην Ελλάδα η ανισότητα παροχής εκπαιδευτικών ευκαιριών υπάρχει επί σειρά ετών∙ ας πάρουμε για παράδειγμα τα δημοτικά σχολεία μας: αναφέρω ενδεικτικά τα Ε.Α.Ε.Π. δημοτικά σχολεία με Εκπαιδευτικό Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, τα κλασσικά, τα ολοήμερα, τα ολιγοθέσια, τα διαπολιτισμικά, τα Ειδικά, τα πρότυπα-πειραματικά και τα ιδιωτικά. Ανισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών παράγει η επικράτηση της πρακτικής της ήσσονος προσπαθείας.
Τις πταίει; Το θεσμικό πλαίσιο που αφορά την επιλογή και αξιοποίηση του διδακτικού δυναμικού και των στελεχών εκπαίδευσης; η επιμόρφωσή τους; τα κίνητρά τους; η απουσία της βελτιωτικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του; το έλλειμμα εμπιστοσύνης μεταξύ υπουργείου και εκπαιδευτικών; η άγνοια πολλών γονέων να στηρίξουν τα τέκνα τους με αγωγή και ήθος μόρφωσης; οι παρεμβάσεις άρνησης των πάντων από τους συνδικαλιστικούς φορείς;
Ας λύσουμε τις αιτίες των ανισοτήτων και ας ορίσουμε το όραμα, τους σκοπούς, τους στόχους και το ρόλο της εκπαίδευσης συνολικά. Αλλιώς, εάν το σχολείο δεν αλλάζει τίποτε στην ζωή των ανθρώπων ...
Βασίλειος Αναγνώστου

Υπερψηφίστηκε από 12 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Γιώργος[85.75.5xx.xxx]
22/02/2015 15:13

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω. Αν δεν περνά ο μαθητής μέσα από τις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε πώς τα σχολεία αυτά θα είναι ''πρότυπα'' ; Και γενικότερα αυτή η νοοτροπία είναι λανθασμένη. Πώς θα ανταμείβεται ο καλύτερος; Πώς θα του δίνεται μια ευκαιρία να πάει ακόμη πιο ψηλά;

Υπερψηφίστηκε από 18 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
1 2 

Γράψτε το δικό σας σχόλιο

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.
Απομένουν 3000 χαρακτήρες.

Διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Τα σχόλια σας θα δημοσιευτούν εφόσον το περιεχόμενο τους συμμορφώνεται με τους όρους χρήσης.

Μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία και greeklish.

Στατιστικά

  • Συνολικός αριθμός σχολίων: 26
  • Δημοσιευμένα σχόλια: 25
  • Απορριφθέντα σχόλια: 0
  • Σε αναμονή προς δημοσίευση: 1

Δημοφιλή