Ως ευθεία πρόκληση εξέλαβαν οι εκπρόσωποι του Τύπου και των ΜΜΕ, που, καλύπτουν το Διεθνές Σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόϊτ, την αναγγελία δια στόματος της Προέδρου της GM, Μαίρη Μπάρα,ότι η επιχείρηση θα προωθήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το 2017, το Chevrolet Bolt, με αυτονομία 200 μιλίων, το οποίο θα πωλείται προς 30.000 δολάρια.
Πρόκειται για ξεκάθαρη «απάντηση» στην Tesla, που, προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά, την ίδια χρονιά, το δικό της «μικρό», που, έχει κωδικοποιηθεί ως πρωτότυπο «3» με προϋπολογισμό τιμής στα 35.000 δολάρια. Όλοι προβλέπουν, πλέον, ραγδαίες εξελίξεις σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία με αντικείμενο τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Οι πρώτες αντιδράσεις από την Tesla, την εταιρία που κατασκευάζει μόνον ηλεκτροκίνητα, έδειξαν ψυχραιμία και …ανωτερότητα, αφού, χαιρέτισε την ανακοίνωση της General Motors, μαζί και κάθε ανάλογη προσπάθεια από οποιονδήποτε κατασκευαστή (πχ, Toyota). Ένα χρόνο πριν, ο επικεφαλής της Tesla, Μάσκ Ελόν, είχε απευθύνει πρόσκληση για εργασία, στην ελεύθερη αγορά, σε διπλωματούχους ευρεσιτεχνίας, όσον αφορά την κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, ταράζοντας τα νερά του ανταγωνισμού, αφού, με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να κατοχυρώσει νέες τεχνολογικές πατέντες.
Η Tesla προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά το δικό της «μικρό», που έχει κωδικοποιηθεί ως πρωτότυπο «3» με προϋπολογισμό τιμής στα 35.000 δολάρια.
Πέραν της μεγάλης αυτονομίας που επιτυγχάνουν τα -ακριβά, ως τώρα- Tesla, η εν λόγω εταιρία προκαλεί πονοκέφαλο στο λόμπι των «μεγάλων» του κλάδου, -μαζί και των κυβερνήσεων που τους στηρίζουν-, καθώς, έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να στήσει, σε όλο τον κόσμο, τα δικά της «μονοπώλια» σε εκθέσεις παρόμοιες με εκείνες της Apple, ξεπερνώντας, έτσι, την παραδοσιακή συνταγή των αντιπροσώπων και των δικτύων διανομής… Μάλιστα, εκτός από το πλεονέκτημα της μεγάλης αυτονομίας που εξασφαλίζει στα μοντέλα της, απειλεί τους αντιπάλους με ξεχωριστά χαρακτηριστικά υπεροχής, όπως πχ, τη δυνατότητα να ενημερώνεται το λογισμικό των αυτοκινήτων, αυτόματα, on line, κάθε εβδομάδα!
Βεβαίως, μεγάλοι όμιλοι όπως της GM, ή της BMW, δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια. Ήδη, έχουν πρωτοπορήσει με ηλεκτρικά μοντέλα και εξελίσσουν, διαρκώς, τις τεχνολογίες τους, προβάλλοντας ως «ατού», τη γενικότερη γνώση τους στην ολοκληρωμένη αυτοκίνηση, όσον αφορά, την ποιότητα/αξιοπιστία, την οδική συμπεριφορά των οχημάτων, την ασφάλεια και την άνεση.
Στην παρούσα φάση, ωστόσο, το μόνο πλήρες και σχετικά προσιτό, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, που, κυκλοφορεί στους δρόμους (και στην Ελλάδα) είναι το BMW i3, με εκκίνηση τιμών λίγο πάνω από τα 36.000 ευρώ και καλή αυτονομία στον αστικό κύκλο, ενώ, το κορυφαίο (πολύ ακριβότερο), επίσης, ηλεκτροκίνητο σούπερ σπορ i8, της ίδιας μάρκας, δεν έχει, πρακτικά, κανέναν αντίπαλο. Αναμένουμε νεώτερα από το μέτωπο των …φορτισμένων «μαχών».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ - [email protected]