H CES (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας είναι ένα από τα πλέον διάσημα «πανηγύρια» τεχνολογίας διεθνώς, και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πρεμιέρα της έκθεσης παρουσιάστηκε μια μεγάλη γκάμα τεχνολογιών και νέων συσκευών, από το RealSense της IBM (σύστημα υπολογισμού βάθους, χειρονομιών κ.α. μέσω 3D κάμερας) και το Curie (αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην «επέλαση» της ΙΒΜ στα wearables) μέχρι τα νέα laptops της Dell και τις Super UHD TV της Samsung- καθώς και τη συλλογή συσκευών εμπνευσμένων από τους «Avengers» της Marvel από την κορεατική εταιρεία.
Ωστόσο, την τιμητική τους φέτος φαίνονται να έχουν τα αυτοκίνητα, καθώς οι εκπλήξεις ήταν πολλές και εντυπωσιακές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το απόλυτα φουτουριστικό concept όχημα Mercedes-Benz F-015 της Daimler AG, που «πιάνει» ταυτόχρονα δύο κατηγορίες: αυτήν του αυτοοδηγούμενου οχήματος (μπορεί να κινηθεί είτε συμβατικά, είτε αυτόνομα), αλλά και του πολυτελούς αυτοκινήτου, που με την ευρύχωρη καμπίνα και τα άνετα καθίσματά του καθίσταται ικανό να λειτουργήσει ως ένα πραγματικό «σαλόνι σε τέσσερις τροχούς».
Όταν το αυτοκίνητο κινείται εντελώς αυτόνομα, είναι δυνατή η περιστροφή των καθισμάτων έτσι ώστε να μπορούν οι επιβαίνοντες να συζητούν μεταξύ τους πρόσωπο με πρόσωπο. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι προηγμένες ψηφιακές οθόνες που ελέγχονται μέσω χειρονομιών, αφής και βλέμματος. Η δομή του είναι από ίνες άνθρακα, αλουμίνιο και ατσάλι, ενώ το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο να κινείται με ηλεκτροκινητήρα και κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.
Σε αντίστοιχο εντυπωσιακό επίπεδο κινήθηκε και η Audi, η οποία, στο πλαίσιο της παρουσίασης της συνεργασίας της με την LG πραγματοποίησε μια επίδειξη βγαλμένη απευθείας από τον «Ιππότη της Ασφάλτου»: ο Ούλριχ Χάκενμπεργκ, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας, εντυπωσίασε το κοινό καλώντας επί σκηνής ένα Audi Prologue μέσω ενός νέου smartwatch της LG, σε μία κίνηση η οποία θύμισε σαφώς τον «ΚΙΤ» του «Knight Rider».
REUTERS/STEVE MARCUS
Ωστόσο, αυτό ήταν απλά μια γεύση των δυνατοτήτων των οχημάτων της εταιρείας, καθώς η Audi πραγματοποίησε επιτυχώς την πρώτη της «piloted-driving» μεγάλη διαδρομή της, με ένα Audi A7 που διήνυσε απόσταση 900 χιλιομέτρων από τη Σίλιον Βάλεϊ στο Λας Βέγκας, χρησιμοποιώντας το σύστημα αυτόματης οδήγησής της, το οποίο είναι ικανό να αλλάζει λωρίδες και ταχύτητα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο.
Για την πλοήγησή του, το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή (επονομαζόμενο «Τζακ») αξιοποιεί έναν συνδυασμό αισθητήρων ραντάρ σε διαφορετικές θέσεις του αυτοκινήτου, δύο laser scanners, μια τρισδιάστατη κάμερα εμπρός και άλλες τέσσερις στα πλάγια. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού υπήρχε επαγγελματίας οδηγός στο κόκπιτ για λόγους ασφαλείας, ενώ το αυτοκίνητο είχε όριο ταχύτητας τα 110 χλμ/ ώρα.
Από το «παιχνίδι» δεν απουσιάζουν και άλλα μεγάλα ονόματα, όπως η Ford, η οποία προσφάτως παρουσίασε το Sync 3, σύστημα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας για αυτοκίνητα, καθώς και σχέδια μιας νέας υπηρεσίας ενοικίασης αυτοκινήτων, που θα επιτρέπει τον ευκολότερο διαμοιρασμό της ιδιοκτησίας οχημάτων, καθώς και τεχνολογία εύρεσης θέσεων παρκαρίσματος.
Η Volkswagen επικεντρώθηκε στο αυτόματο παρκάρισμα, την επαγωγική φόρτιση και τον έλεγχο/ χειρισμό οχήματος μέσω χειρονομιών, καθώς και σε συστήματα infotainment. Από πλευράς της, η Toyota δίνει έμφαση στην κίνηση με υδρογόνο, ενώ η BMW επέδειξε το νέο της «Touch Command» σύστημα για το αυτοκίνητο, το οποίο στην ουσία είναι ένα ειδικά τροποποιημένο Android tablet της Samsung.