Το AeroMobil της ομώνυμης εταιρείας αποτελεί ένα από τα πλέον πολλά υποσχόμενα «στοιχήματα» γύρω από το όραμα του ιπτάμενου αυτοκινήτου- και πρόσφατα παρουσιάστηκε το νέο της πρωτότυπο, 3.0 στο Pioneers Festival στη Βιέννη.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian, οι Στεφάν Κλάιν, επικεφαλής σχεδιαστής, και Γιούραϊ Βάτσουλικ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υποστηρίζουν ότι το όχημά τους μπορεί να «αλλάξει την προσωπική μετακίνηση σε παγκόσμια κλίμακα». Κατά τον Βάτσουλικ το ιπτάμενο αυτοκίνητό τους θα μπορούσε να αποτελέσει συνηθισμένη μορφή μετακίνησης, ειδικά σε χώρες με υπανάπτυκτες οδικές υποδομές. Από πλευράς του, σύμφωνα με το Gizmag, ο Κλάιν σημείωσε ότι το AeroMobil 3.0 δεν είναι το τέλος ενός εγχειρήματος- πρόκλησης, αλλά η αρχή μίας «νέας περιπέτειας, η οποία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τις προσωπικές μεταφορές στο μέλλον».
Το νέο πρωτότυπο σχεδιάστηκε από τους Κλάιν και Βάτσουλικ και είναι κατασκευασμένο κυρίως από τα ίδια υλικά που προορίζονται να χρησιμοποιούνται και στο τελικό προϊόν, ενώ διαθέτει όλα τα προγραμματισμένα χαρακτηριστικά, όπως εξοπλισμό avionics, αυτόματο πιλότο και προηγμένο σύστημα αλεξιπτώτου. Στόχος του 3.0 θα είναι η δοκιμή και η βελτίωση των επιδόσεων, και έχει λάβει ήδη σχετική πιστοποίηση από την ομοσπονδία υπερελαφράς αεροπορίας της Σλοβακίας, με το «βλέμμα» προς αντίστοιχη πιστοποίηση από την Ε.Ε.
Όπως υπογραμμίζουν οι δημιουργοί του στην ιστοσελίδα τους, το όχημά τους μετατρέπεται σε δευτερόλεπτα από αυτοκίνητο σε αεροπλάνο και είναι σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές για αεροπλάνα και αυτοκίνητα. «Σαν αυτοκίνητο χωράει σε οποιονδήποτε συνηθισμένο χώρο παρκαρίσματος, χρησιμοποιεί κανονική βενζίνη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εν μέσω κίνησης όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο. Σαν αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε αεροδρόμιο στον κόσμο, αλλά μπορεί επίσης να απογειωθεί και να προσγειωθεί χρησιμοποιώντας αεροδιαδρόμους με γρασίδι ή στρωμένη επιφάνεια μόλις μερικών εκατοντάδων μέτρων».
Το AeroMobil 3.0 ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το προηγούμενο πρωτότυπο, AeroMobil 2.5. Όπως επισημαίνεται, έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται σε στάδιο προγράμματος δοκιμών πτήσης από αυτόν τον μήνα. Είναι κατασκευασμένο από προηγμένα συνθετικά υλικά και διαθέτει κινητήρα Rotax 912, μέγιστη ταχύτητα (ως αεροσκάφος) 200 χλμ/ ώρα, ταχύτητα απογείωσης 130 χλμ/ ώρα και εμβέλεια 700 χλμ. Το πλάτος του διθέσιου οχήματος είναι 8,32 μέτρα και το μήκος του έξι. Σε κατάσταση αυτοκινήτου η μέγιστη ταχύτητά του είναι 160 χλμ/ ώρα και η εμβέλειά του 875 χλμ, ενώ το πλάτος του είναι στα 2,24 μέτρα.