Για μία μεγάλη παρεξήγηση έκανε λόγο η Σέριλ Σάντμπεργκ, chief operating officer του Facebook, αναφερόμενη στο θέμα που έχει προκύψει σχετικά με το μαζικό ψυχολογικό πείραμα που διεξήχθη στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο εν αγνοία των χρηστών του.
Όπως αναφέρει το CNN, η Σάντμπεργκ δήλωσε σε εκδήλωση στο Ν. Δελχί ότι «ήταν στο πλαίσιο συνεχιζόμενων ερευνών που διεξάγονται από εταιρείες για να δοκιμαστούν διαφορετικά προϊόντα, ήταν αυτό που ήταν. Δημοσιοποιήθηκε με λάθος τρόπο. Και για αυτό απολογούμαστε. Δεν είχαμε σκοπό να σας αναστατώσουμε». Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, το Facebook – το οποίο επιμένει στη νομιμότητα του όλου εγχειρήματος, βασιζόμενο στους όρους χρήσης- εξακολουθεί να μην ζητεί συγνώμη για το ίδιο το πείραμα, στο πλαίσιο του οποίου χειραγωγήθηκαν τα news feeds περίπου 700.000 χρηστών το 2012, έτσι ώστε να προβάλλονται περισσότερα posts θετικού ή αρνητικού χαρακτήρα.
Σε συνέντευξή της στο ινδικό NDTV, η Σάντμπεργκ ζήτησε επίσης συγνώμη για την έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά στο όλο ζήτημα- αλλά όχι για την ίδια τη μελέτη.
Σημειώνεται ότι ο Άνταμ Κρέιμερ, ένας εκ των ερευνητών που σχεδίασαν το πείραμα, σε δημοσίευσή του στο Facebook είχε ζητήσει συγνώμη για τον τρόπο που παρουσιάστηκε η μελέτη και την αναστάτωση που προκάλεσε. Επίσης, εκπρόσωπος της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άνευ λόγου συλλογή δεδομένων από χρήστες στο πλαίσιο τέτοιων ερευνών, και ότι όλα αυτά τα στοιχεία αποθηκεύονται με ασφάλεια. Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα του CNN, δεν έχει υπάρξει ακόμα απάντηση σε ερώτηση εάν η εταιρεία σκοπεύει να ζητήσει συγνώμη για το ίδιο το πείραμα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα του Guardian, οι δηλώσεις της Σάντμπεργκ αποτελούν μερική «αναδίπλωση» από πλευράς της εταιρείας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με πιθανή έρευνα από πλευράς των βρετανικών αρχών για το θέμα. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η αντιπαράθεση σχετικά με το αν οι όροι χρήσης του Facebook καλύπτουν το πείραμα, τη στιγμή που για τα ψυχολογικά τεστ απαιτείται η συναίνεση των συμμετεχόντων. Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην εικόνα της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, καθώς η κυρίαρχη εντύπωση στην κοινότητα του Διαδικτύου φαίνεται να είναι ότι επρόκειτο για ένα «τρομακτικό» και «εξαιρετικά ανησυχητικό» πείραμα.