Μία πρωτοποριακή αρχιτεκτονική για ανόδους μπαταριών litjium-ion, η οποία θα μπορούσε να επιτρέψει την φόρτιση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών μέσα σε 10 λεπτά αντί για ώρες ανέπτυξαν ερευνητές του University of California, Riverside Bourns College of Engineering.
Οι μπαταρίες lithium-ion είναι οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες επιλογής για φορητές συσκευές και ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο παρουσιάζουν κάποια προβλήματα. Οι μπαταρίες σε ηλεκτροκίνητα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της μάζας του οχήματος, ενώ στις φορητές συσκευές λειτουργούν ως εμπόδιο στη μείωση του μεγέθους.
Το πυρίτιο είναι ένα είδος υλικού για ανόδους το οποίο συγκεντρώνει το ενδιαφέρον επειδή η συνολική δυνατότητα φόρτισής του είναι 10 φορές μεγαλύτερη από ότι οι βασιζόμενες στον γραφίτη άνοδοι των μπαταριών lithium-ion. Η αντικατάσταση μίας ανόδου γραφίτη με ανόδους πυριτίου θα είχε ως αποτέλεσμα μία αύξηση της συνολικής χωρητικότητας κατά 63% και μια μπαταρία που θα ήταν κατά 40% ελαφρύτερη και μικρότερη.
UCR
Οι ερευνητές Σεντγκίζ και Μιριμά Οζκάν, καθηγητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, στο Bourns College of Engineering.
Σε paper υπό τον τίτλο Silicon Decorated Cone Shaped Carbon Nanotube Clusters for Lithium Ion Battery Anode, που δημοσιεύθηκε στο SMALL, οι ερευνητές του UC Riverside παρουσιάζουν την ανάπτυξη μίας καινοτόμου δομής/ αρχιτεκτονικής πάνω σε αυτό ακριβώς το αντικείμενο. Μπαταρίες lithium-ion βασιζόμενες σε αυτήν επιδεικνύουν πολύ καλές επιδόσεις. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική επιδεικνύει εξαιρετική ηλεκτροχημική σταθερότητα και αναστρεψιμότητα, ακόμα και σε υψηλούς ρυθμούς φόρτισης και αποφόρτισης- περίπου 16 φορές γρηγορότερα σε σχέση με ανόδους που βασίζονται στον γραφίτη.
Επικεφαλής συντάκτης του paper είναι ο Γουέι Γουάνγκ. Μεταξύ των υπόλοιπω συντελεστών περιλαμβάνονται οι Σεντγκίζ και Μιριμά Οζκάν, Άιζακ Ρουΐζ, Κάζι Αχμέντ, Χαμέντ Μπέι, Άαρον Τζορτς και Τζόνι Γουάνγκ.