Η αγορά συσκευών tablet συνεχίζει να αναπτύσσεται, αλλά με ελαφρώς χαμηλότερους ρυθμούς, συμπεραίνει η εταιρεία ερευνών IDC για το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Πιο αναλυτικά, η πρωτιά ανήκει στην Apple και στα διάφορα μοντέλα iPad, από τα οποία η αμερικανική εταιρεία παρέδωσε 16,4 εκατομμύρια, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 32,5%. Οι επιδόσεις αυτές είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περυσινές όπου η Apple παρέδωσε 19,5 εκατομμύρια tablets κατέχοντας μερίδιο 40,2%, δηλαδή εμφάνισε πτώση 16,1%.
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η κορεατική Samsung, με μερίδιο αγοράς που φτάνει το 22,3% αντιπροσωπεύοντας παραδόσεις 11,2 εκατομμυρίων συσκευών. Η αύξηση του μεριδίου αγοράς της Samsung φτάνει το 32%, αφού το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 η εταιρεία είχε παραδώσει 8,5 εκατ. ταμπλέτες και είχε μερίδιο 17,5%.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Asus με μερίδιο αγοράς 5% (2,5 εκατ. συσκευές), ακολουθούμενη από τη Lenovo (4.1% και 2,1 εκατ. συσκευές) και την Amazon με μερίδιο 1,9% (1 εκατ. συσκευές). Συνολικά, για το α’ τρίμηνο του 2014 στην αγορά παραδόθηκαν 50,4 εκατομμύρια συσκευές tablet, έναντι 48,6 εκατομμυρίων το α’ τρίμηνο του 2013.
Η αγορά κινήθηκε αυξητικά μόνο κατά 3,9%, καθώς, σύμφωνα με την IDC, η απώλεια μεριδίου της Apple ήταν ανάλογη των κερδών που είχαν στα μερίδιά τους οι εταιρείες που προωθούν συσκευές με λειτουργικό Android.
Αιτία της πτώσης του μεριδίου της Apple, παρά την πρωτιά, θεωρείται ο συνεχιζόμενος και έντονος ανταγωνισμός από πληθώρα κατασκευαστών, μικρών και μεγάλων. Αντίθετα, η Apple κατέγραψε εντυπωσιακές επιδόσεις το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, το οποίο βέβαια περιελάμβανε και την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Συνολικά, η IDC σημειώνει ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης που εμφανίστηκαν το προηγούμενο τρίμηνο συνεχίστηκαν και κατά το α’ τρίμηνο του 2014, γεγονός που υποδηλώνει την έναρξη ωρίμανσης της σχετικής αγοράς.
Τέλος, η αναφορά της IDC επισημαίνει ότι ο αγώνας για τους κατασκευαστές να «κερδίσουν» έναν πελάτη θα γίνει ακόμη εντονότερος κατά το 2014. Επίσης, η συνεχής αύξηση της ζήτησης για φθηνότερα tablets με περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά, ενδέχεται να οδηγήσει ορισμένους από τους κατασκευαστές εκτός αγοράς.