Παρατείνεται η αγωνία για το μέλλον του αγωγού Keystone XL, ο οποίος θα μετέφερε πετρέλαιο από την πετρελαιοφόρο άμμο της Αλμπέρτα στα διυλιστήρια του Κόλπου του Μεξικού. Αξιωματούχοι του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, το οποίο θα λάβει την τελική απόφαση για την υλοποίηση ή μη του έργου, δήλωσαν ότι η ανακοίνωση θα καθυστερήσει, επικαλούμενοι δικαστική διαμάχη στη Νεμπράσκα για τη διαδρομή του αγωγού.
«Οι υπηρεσίες χρειάζονται περισσότερο χρόνο λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργεί η συνεχιζόμενη αντιπαράθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νεμπράσκα και η οποία θα μπορούσε τελικά να επηρεάσει τη διαδρομή του αγωγού», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο. «Η διαδικασία αδειοδότησης θα ολοκληρωθεί μόλις εκτιμηθούν παράγοντες, οι οποίοι έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην αξιολόγηση των εθνικών συμφερόντων από το προταθέν έργο.»
Η εξέλιξη προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα σε όσους παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση, όμως τόσο οι υπέρμαχοι όσο και οι πολέμιοι του έργου συμφώνησαν ότι οι λόγοι της καθυστέρησης είναι πολιτικοί, με στόχο η τελική απόφαση να ανακοινωθεί μετά από τις μεσοπρόθεσμες εκλογές του Νοεμβρίου.
«Η απόφαση είναι ανεύθυνη, περιττή και απαράδεκτη», αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωση η επικεφαλής της επιτροπής Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Γερουσίας Μέρι Λαντριού από τους Δημοκρατικούς. «Είμαστε υπερβολικά απογοητευμένοι και εξαγριωμένοι από αυτή τη νέα καθυστέρηση», είπε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της TransCanada, στην οποία ανήκει ο αγωγός.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση, στην οποία ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για την έγκριση του αμφιλεγόμενου έργου από τον Μπαράκ Ομπάμα, ισχυριζόμενο ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αυξάνονταν ελάχιστα εξαιτίας του. Υποστηρίζει επίσης ότι το περιβαλλοντικό κόστος της διοχέτευσης πετρελαίου από την Αλμπέρτα στον Κόλπο του Μεξικού θα ήταν πολύ μεγαλύτερο εάν χρησιμοποιούνταν άλλες μέθοδοι, π.χ. μεταφορά με τρένα στους υπάρχοντες αγωγούς.