Οι επικοί 300 επιστρέφουν από θαλάσσης δυναμικά και τρισδιάστατα, μία σύγχρονη πραγματική Μήδεια οδηγείται σε ένα τραγικό έγκλημα, μια οικογένεια χάνεται στον χρόνο και ο θυρωρός ενός ξενοδοχείου μπλέκεται σε κωμικές περιπέτειες στις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
«300: Η άνοδος της αυτοκρατορίας»
Το νέο κεφάλαιο των επικών «300», που βασίζεται στο τελευταίο γκράφικ νόβελ του Φράνκ Μίλερ, με τίτλο «Ξέρξης», εκτυλίσσεται τρισδιάστατα στη θάλασσα με αφορμή τις Ναυμαχίες του Αρτεμισίου και της Σαλαμίνας και, αυτή τη φορά, φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Νόαμ Μούρο, ενώ ο σκηνοθέτης της πρώτης ταινίας, Ζακ Σνάιντερ, έχει αναλάβει την παραγωγή.
Με τον διάσημο βραζιλιάνο ηθοποιό Ροντρίγκο Σαντόρο στον ρόλο του Ξέρξη, ο οποίος σχηματίζει ένα αήττητο δίδυμο με την Αρτεμισία, την πιο εκδικητική αρχηγό του περσικού στρατού, ενσαρκωμένη από την Έβα Γκριν, και τους Σάλιβαν Στέιπλετον, Λένα Χίντεϊ, Χανς Μάθισον, Κάλαν Μάλβεϊ, Ντέιβιντ Ουένχαμ, Τζακ Ο’ Κόνελ, Άντριου Τίερμαν, Ίγκαλ Νάορ και Άντριου Πλίβιν, ο στρατηγός Θεμιστοκλής επιχειρεί να ενώσει όλους του Έλληνες σε μια επική μάχη, που καθόρισε την ιστορία του δυτικού κόσμου. Μετά τη θυσία των 300, ήρθε η ώρα για εκδίκηση…
JOACHIM LAFOSSE
«Πέρα από τη λογική»
Το δράμα του βέλγου σκηνοθέτη Γιοακίμ Λαφός - με τους Εμιλί Ντεκέν, Ταχάρ Ραχίμ, Νιλς Άρεστρουπ και Στεφάν Μπισό - βασίζεται σε ένα αληθινό γεγονός, που συγκλόνισε το Βέλγιο, το 2007, και απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής TV5 MONDE στο 14ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (Εμιλί Ντεκέν) στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του 65ου Φεστιβάλ των Καννών. Σαν μια πραγματική τραγωδία, η ταινία εξιστορεί την πορεία μιας σύγχρονης Μήδειας, εξερευνώντας πολυεπίπεδα τα όρια της οικογενειακής ζωής, αλλά και τις πολιτισμικές και ταξικές συγκρούσεις που την υπονομεύουν.
«Φως μετά το σκοτάδι»
Ακροβατώντας μεταξύ ονείρων και πραγματικότητας σε μια ιστορία που δεν έχει πλοκή, αλλά σκηνές από το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον, φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους, που μπλέκονται με όνειρα, αναμνήσεις και υποσυνείδητες σκέψεις, δημιουργώντας μία κατακερματισμένη συνειρμική αφήγηση, το δράμα του «κακού παιδιού» του μεξικανικού κινηματογράφου, Κάρλος Ρεϊγάδας, δίχασε κοινό και κριτικούς, όταν παρουσιάστηκε στις Κάννες, τον Μάιο του 2012, όμως απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας. Με τους Ρουτ Ρεϊγάδας, Ελεαζάρ Ρεϊγάδας, Αδόλφο Χιμένες, Νατάλια Ασεβέδο και Γκουιλεβάλδο Τόρρες, μια οικογένεια εγκαταλείπει τη ζωή της στην πόλη και εγκαθίσταται στην εξοχή, όπου αρχίζει να χαίρεται, αλλά και να υποφέρει, όταν έρχεται σε επαφή με έναν κόσμο, που βλέπει τη ζωή διαφορετικά.
«Η ταινία δεν είναι τόσο αφηρημένη και χαοτική, όσο φαντάζει» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Απλώς, παίρνει υπόψη της τις διαφορετικές ιδέες της ύπαρξης. Ο Αϊνστάιν έχει πει ότι είμαστε μέρος της ολότητας του σύμπαντος, όπου το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον δεν είναι παρά μία ιδέα».
EPA/MARTIN SCALI/20TH CENTURY FOX/BE
«Ξενοδοχείο Grand Budapest»
Με ένα πολυπληθές καστ πρώτης γραμμής, που αποτελείται από τους Σαουόρς Ρόναν, Ραλφ Φάινς, Έντουαρντ Νόρτον, Λέα Σεντού, Τζουντ Λο, Όουεν Γουίλσον, Μπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον, Άντριεν Μπρόντι, Γουίλεμ Νταφόε, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Χάρβεϊ Κέιτελ, Τομ Γουίλκινσον, Μάρεϊ Άμπραχαμ, Τζέισον Σβάρτσμαν και Ματιέ Αμαλρίκ και τη μουσική του - υποψήφιου για Όσκαρ - Αλεξάντερ Ντεσπλά, η κωμωδία του Γουές Άντερσον αφηγείται τις περιπέτειες ενός θρυλικού θυρωρού σε ένα διάσημο ευρωπαϊκό ξενοδοχείο, στο χρονικό διάστημα μεταξύ των πολέμων, και ενός νεαρού εργαζόμενου που γίνεται ο πιο πιστός του φίλος.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]