«Εγκέφαλος» για αυτοοδηγούμενα οχήματα σε μέγεθος βιβλίου

Τετάρτη, 08 Ιανουαρίου 2014 11:57
UPD:12:45
EPA/MICHAEL NELSON

Tο Audi Sport Quattro Laserlight, concept όχημα, ενσωματώνει την τεχνολογία zFAS και κινείται μόνο του, διαθέτοντας παράλληλα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά όπως φώτα τα οποία χρησιμοποιούν τεχνολογία λέιζερ και προηγμένους αισθητήρες για την πλοήγησή του.

A- A A+

Έναν ηλεκτρονικό «εγκέφαλο», μεγέθους βιβλίου, για αυτοοδηγούμενα οχήματα, παρουσίασε η Audi στο πλαίσιο της CES 2014 που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο εν λόγω υπολογιστής (zFAS) αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της αυτοματοποίησης της οδήγησης, καθώς ενδείκνυται για τοποθέτηση σε υπάρχοντα οχήματα.

Στο πλαίσιο της σχετικής παρουσίασης εμφανίστηκαν διάφορα μοντέλα της εταιρείας τα οποία ήταν εξοπλισμένα με zFAS και κινούνταν μόνα τους, ενώ παρουσιάστηκε και το Audi Sport Quattro Laserlight, concept όχημα το οποίο ενσωματώνει την εν λόγω τεχνολογία, διαθέτοντας παράλληλα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά όπως φώτα τα οποία χρησιμοποιούν τεχνολογία λέιζερ και προηγμένους αισθητήρες για την πλοήγησή του.

EPA/MICHAEL NELSON

«Πέρυσι στη CES τα πορτμπαγκάζ των αυτοκινήτων επίδειξης ήταν ακόμα γεμάτα καλώδια και ηλεκτρονικά εξαρτήματα» δήλωσε σχετικά ο Ούλριχ Χάκενμπεργκ, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Audi, σύμφωνα με το MIT Technology Review. «Η περίοδος των πρωτοτύπων έχει σχεδόν τελειώσει. Τώρα είναι ώρα να ετοιμαστούμε για σοβαρή παραγωγή» πρόσθεσε.

Στην περσινή CES η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι οι μηχανικοί της σημείωναν πρόοδο όσον αφορά στη συρρίκνωση των αισθητήρων που θα χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο για να προσανατολίζεται στο περιβάλλον του. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως δήλωσε ο Χάκενμπεργκ, η Audi συνεργάστηκε με την Nvidia για τη συρρίκνωση του zFAS, το οποίο χρησιμοποιεί δύο επεξεργαστές της εταιρείας οι οποίοι παραπέμπουν σε υπολογιστές tablet.

AUDI DEUTSCHLAND

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστό πότε η συγκεκριμένη τεχνολογία (Piloted Driving, όπως αποκαλείται) θα γίνει διαθέσιμη στο εμπόριο, ενώ δεν αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου με «εγκέφαλο» zFAS, πέρα από το ότι μπορεί να κινείται εν μέσω κυκλοφορίας και να παρκάρει μόνο του.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης συνεργασία με την Qualcomm, για τοποθέτηση τσιπ 4G LTE σε κάποια από τα οχήματά της, και με την Google, για την ανάπτυξη μίας έκδοσης του λειτουργικού Android προσαρμοσμένης σε δεδομένα αυτοκινήτων. Σε παρεμφερή μονοπάτια κινούνται η Chevrolet, που ανακοίνωσε ότι τα περισσότερα μοντέλα της του 2015 θα διαθέτουν ενσωματωμένες συνδέσεις 4G LTE, καθώς και η GM.

Προτεινόμενα για εσάς