Πόσα ηλεκτροκίνητα χρειάζονται για να φορτίσουν ένα κτήριο γραφείων;

Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013 18:06
UPD:18:06

Στις πρώτες φάσεις των δοκιμών, έξι Leaf συνδέθηκαν στον πίνακα διανομής ρεύματος του κτηρίου, τροφοδοτώντας το κατά τις ώρες υψηλής ζήτησης.

A- A A+

Η ιδέα της διοχέτευσης ρεύματος από την μπαταρία ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου στο δίκτυο ηλεκτροδότησης δεν είναι καινούρια. Η Nissan δοκίμασε πρόσφατα εάν, αντί να τροφοδοτήσει το δίκτυο, μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες ενός ολόκληρου κτηρίου αποκλειστικά με την ισχύ των μπαταριών ηλεκτροκίνητων Leaf.

Το σύστημα “Vehicle To Building” δοκιμάζεται στο Κέντρο Προηγμένης Τεχνολογίας της Nissan, στην Ιαπωνία, από τον περασμένο Ιούλιο. Στόχος του είναι ουσιαστικά η μετατροπή ενός μικρού στόλου αυτοκινήτων σε πηγή ενέργειας για κτήρια γραφείων. Στις πρώτες φάσεις των δοκιμών, έξι Leaf - τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις ηλεκτροκίνητα οχήματα στα χρονικά, σύμφωνα με τον ιαπωνικό όμιλο - συνδέθηκαν στον πίνακα διανομής ρεύματος του κτηρίου, τροφοδοτώντας το κατά τις ώρες υψηλής ζήτησης, όταν οι συμβατικές πηγές ηλεκτροδότησης είναι λιγότερο αποδοτικές και πιο ασύμφορες.

Η ιδέα βασίζεται στο σύστημα “Leaf to Home” που ανέπτυξε ο όμιλος το 2012, με στόχο να ενισχύσει τη διαδραστικότητα αυτοκινήτου - συστήματος φόρτισης, μεταξύ άλλων επιτρέποντας στην μπαταρία να λειτουργεί ως προσωρινή πηγή ενέργειας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, π.χ. όταν κόβεται το ρεύμα.

Παρότι, στη σημερινή πιλοτική μορφή του, το σύστημα “Vehicle to Building” μπορεί να υποστηρίξει τη σύνδεση μέχρι έξι οχημάτων, η Nissan ανέφερε εξοικονόμηση 25,6 κιλοβάτ κατά τη θερινή περίοδο, τα οποία σε όρους τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος μεταφράζονται σε περίπου 3.500 ευρώ το χρόνο, όπως διευκρινίζει επικαλούμενη τις σημερινές τιμές στην Ιαπωνία. Ο όμιλος υποστηρίζει επίσης ότι η χρήση της μπαταρίας κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν επηρεάζει το όχημα, καθώς ο οδηγός του το παραλαμβάνει πλήρως φορτισμένο φεύγοντας από τη δουλειά.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή