Κατά πλειοψηφία κυρώθηκε από την Βουλή η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας μεταξύ της Ελλάδος και της TRANS ADRIATIC PIPELINE AG (ΤΑΡ).
Το νομοσχέδιο ψήφισαν Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και οι Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές. Παρών δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το καταψήφισαν Χρυσή Αυγή, Ανεξάρτητοι Έλληνες και ΚΚΕ.
Σε παρέμβασή του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ασ. Παπαγεωργίου, επεσήμανε ότι όλα θα γίνουν με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ως προς την διέλευση, τους περιβαλλοντικούς όρους και την κατασκευή του. Απάντησε στην κριτική ότι δεν προβλέπονται τέλη διέλευσης που έχουν άλλες χώρες (π.χ. Τουρκία) αναφέροντας πως «όλοι οι διασυνοριακοί αγωγοί στην Ευρώπη δεν έχουν τέλη διέλευσης ώστε να μην αυξάνεται το κόστος για τον Ευρωπαίο καταναλωτή».
Ο ΤΑΡ, είπε ο υφυπουργός «είναι καθαρά ιδιωτικός αγωγός, ουδεμία συμμετοχή της χώρας μας υπάρχει» και η συμφωνία περιλαμβάνει το «γενικό πλαίσιο» για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού.
Ο Ασ. Παπαγεωργίου σημείωσε ότι ο ΤΑΡ θα κατασκευαστεί σε 3 χρόνια, η έναρξη λειτουργίας υπολογίζεται να γίνει το 2019 και ότι η Ελλάδα όταν αρχίσει η λειτουργία του θα μπορεί να αποκτήσει το 5% των μετοχών της εταιρείας.
Ο ΤΑΡ θα μεταφέρει 10 δις κυβικά φυσικού αερίου με δυνατότητα για 20 δισ. ενώ η Ελλάδα θα καταναλώνει 1 δισ. κυβικά το χρόνο.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, πρόκειται για «έργο ανάσα» για την Βόρεια Ελλάδα, καθώς θα δημιουργηθούν 3.500 – 4.000 άμεσες θέσεις εργασίας, 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας και θα υπάρξουν ακόμη 250 – 500 θέσεις εργασίας για την λειτουργία και την συντήρηση του αγωγού.