Ιαπωνία - Ν. Κορέα αμφισβήτησαν εμπράκτως τη νέα ζώνη εναέριου ελέγχου της Κίνας

Με πτήσεις στρατιωτικών αεροσκαφών
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013 12:33
UPD:12:38
REUTERS/STAFF

Η επιβολή της ζώνης εναερίου ελέγχου αποτελεί το τελευταίο στάδιο μίας στρατηγικής κλιμάκωσης που εφαρμόζει τους τελευταίους μήνες το Πεκίνο στο θέμα της διεκδίκησης της κυριαρχίας επί του διαμφισβητούμενου νησιωτικού συμπλέγματος.

A- A A+

Αεροσκάφη της ιαπωνικής ακτοφυλακής πραγματοποίησαν την Πέμπτη ανενόχλητα πτήσεις εντός των ορίων της ζώνης ελέγχου που κήρυξε το περασμένο Σάββατο η Κίνα στον εναέριο χώρο της Θάλασσας της Ανατολικής Κίνας.

Η ζώνη κηρύχθηκε για να επισημανθούν τα κινεζικά κυριαρχικά δικαιώματα επί των ιαπωνικών ακατοίκητων νήσων Σενκάκου, τα οποία η Κίνα αποκαλεί Ντιαογού.

«Δεν αλλάξαμε τον τρόπο πραγματοποίησης περιπολιών στη ζώνη αυτή και δεν ενημερώσαμε την Κίνα για τα σχέδια πτήσης μας. Δεν συναντήσαμε κανένα κινεζικό καταδιωκτικό», δήλωσε εκπρόσωπος της ιαπωνικής ακτοφυλακής.

Η επιβολή της ζώνης εναερίου ελέγχου αποτελεί το τελευταίο στάδιο μίας στρατηγικής κλιμάκωσης που εφαρμόζει τους τελευταίους μήνες το Πεκίνο στο θέμα της διεκδίκησης της κυριαρχίας επί του διαμφισβητούμενου νησιωτικού συμπλέγματος.

Ωστόσο, η επιβολή της ζώνης προκάλεσε την άμεση αντίδραση των Ηνωμένων Πολιτειών και έντονη ανησυχία μεταξύ των ασιατικών χωρών, αφού δημιούργησε την εντύπωση ότι η νέα κινεζική ηγεσία προτίθεται να διεκδικήσει εμπράκτως την κυριαρχία επί των νησιών.

Το αμερικανικό Πεντάγωνο έστειλε στις αρχές της εβδομάδας δύο βομβαρδιστικά B-52 στην περιοχή για δίωρη πτήση, ενώ και αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας της Νότιας Κορέας πραγματοποίησε την Τετάρτη πτήση επάνω από ύφαλο που διεκδικεί τόσο η Σεούλ όσο και το Πεκίνο.

REUTERS/SHANNON STAPLETON

Η ζώνη κηρύχθηκε για να επισημανθούν τα κινεζικά κυριαρχικά δικαιώματα επί των ιαπωνικών ακατοίκητων νήσων Σενκάκου, τα οποία η Κίνα αποκαλεί Ντιαογού.

Οι κινεζικές αρχές φάνηκαν να υποχωρούν, απέχοντας από την εφαρμογή ελέγχου επί των πτήσεων. Αρκετές αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ τους και οι δύο μεγαλύτερες ιαπωνικές JAL και ANA, οι οποίες αρχικά εφάρμοσαν για λόγους ασφαλείας τα μέτρα, αγνόησαν στη συνέχεια το καθεστώς της ζώνης εναερίου ελέγχου και δεν υπέβαλαν στο Πεκίνο σχέδια πτήσης.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή