Αύριο θα γίνουν στη Γαλλία, παρουσία του προέδρου Ζακ Σιράκ, τα εγκαίνια της οδογέφυρας του Μιγιό, της πιο ψηλής γέφυρας του κόσμου. Το τελικό κόστος της ανέρχεται σε 394 εκατομμύρια ευρώ.
Η νέα γέφυρα, με ύψος 343 μέτρα και μήκος σχεδόν 2,5 χλμ., καταρρίπτει τεχνολογικά ρεκόρ και ήδη αποτελεί ένα σημαντικό αξιοθέατο του βιομηχανικού τουρισμού.
Σχεδιασμένη από το βρετανό αρχιτέκτονα Νόρμαν Φόστερ, η οδογέφυρα του Μιγιό υπερβαίνει σε ύψος κατά 23 μέτρα τον Πύργο του Αιφελ και επιτρέπει μόνο σε οχήματα να διασχίζουν τον ποταμό Ταρν, αφού η διάβαση των πεζών απαγορεύεται.
«Το ύψος των πυλώνων, το μήκος του έργου, ο αριθμός των πυλώνων, καθιστούν τη γέφυρα αυτή ένα έργο εξαιρετικό στη σύλληψή του», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της αποστολής εμπειρογνωμόνων Ζαν-Φρανσουά Κοστ.
Με το μεταλλικό της κατάστρωμα των 36.000 τόνων, η οδογέφυρα αυτή από μπετόν και ατσάλι, η οποία ανεγέρθηκε σε χρόνο ρεκόρ τριών ετών, είναι για τη Γαλλία το πρώτο μεγάλο έργο του αιώνα.
Η κατασκευή της, που σχεδιαζόταν από το 1987, άρχισε το Δεκέμβριο 2001. Όταν έθεσε το θεμέλιο λίθο, ο τότε κομμουνιστής υπουργός Μεταφορών Ζαν-Κλοντ Γκεσό είχε πει πως θα είναι «η ωραιότερη και η μεγαλύτερη οδογέφυρα του κόσμου».
Για τον διευθυντή του εργοταξίου, τον Ζαν-Πιέρ Μαρτέν, η αρχιτεκτονική και το σχέδιο αυτής της γέφυρας είναι εντυπωσιακά. «Η πραγματικότητα υπερβαίνει σχεδόν τις μακέτες, επειδή η γέφυρα εντάσσεται τέλεια στο τοπίο», σχολίασε ο Μαρτέν. «Αξίζει πραγματικά να χαρακτηριστεί έργο τέχνης».
Η γέφυρα αυτή είναι φτιαγμένη για να αντέχει ανέμους ταχύτητας 250 χλμ/ώρα. Ο τύπος της ασφάλτου που χρησιμοποιήθηκε στο κατάστρωμά της μελετήθηκε επί έξι μήνες και υποβλήθηκε σε πολλές και σκληρές δοκιμές. Ο όμιλος Eiffage, που κατασκεύασε τη γέφυρα και θα την διαχειρίζεται για 75 χρόνια, εγγυάται «την τέλεια λειτουργία» του έργου για 120 χρόνια.
Πηγές: ΑΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο