Μετά τα δύο πρώτα προσωπικά της άλμπουμ, η συνθέτρια, μουσικός και παραγωγός May Roosevelt επανέρχεται δισκογραφικά με το cd «Μουσική σε ποίηση Ντίνου Χριστιανόπουλου», και μας μιλά για τη νέα της δουλειά.
Το άλμπουμ, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιανός, περιλαμβάνει μουσικές συνθέσεις που αντλούν έμπνευση από τον ποιητικό λόγο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, στις οποίες η δημιουργός συνυφαίνει τη μουσική της με την απαγγελία των ποιημάτων από τον ίδιο τον ποιητή. Λυρικές μελωδίες, στοιχεία ελληνικής λαϊκής μουσικής και βυζαντινών εκκλησιαστικών μελών συνυπάρχουν, απηχώντας το λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, την εξομολογητική διάσταση της ποίησής του και την υπαρξιακή του αγωνία.
Με τις συνθέσεις της να βασίζονται στο πιάνο και να χρωματίζονται από το θέρεμιν, ο ήχος του οποίου αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της μουσικής της, η May Roosevelt μιλά για τις «ποιητικές» της δημιουργίες και τη σύγχρονη Ελλάδα.
Μιλήστε μας για το μουσικό τοπίο της νέας σας δουλειάς.
O νέος μου δίσκος αποτελείται από δέκα συνθέσεις για πιάνο και θέρεμιν, εμπνευσμένες από ποιήματα του Ντίνου Χριστιανόπουλου.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη μελοποίηση;
Θεωρώ μελοποίηση το τραγουδισμένο ποίημα, και στον δίσκο μου δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, ακούμε τη φωνή του ίδιου του ποιητή να απαγγέλλει τα ποιήματά του. Αυτές οι απαγγελίες αποτέλεσαν την αφορμή για τη σύνθεση των κομματιών, τονικά και ρυθμικά.
Τι σας ενέπνευσε στην ποίηση του Ντίνου Χριστιανόπουλου;
Η ποίηση του Ντίνου Χριστιανόπουλου, πρωτίστως, με συγκινεί. Θαυμάζω τον ποιητικό του λόγο και εκτιμώ στο ποιητικό του έργο την κυριολεξία, την ευθύτητα, την απλότητα και τη λιτότητα.
KENNY
O δίσκος αποτελείται από δέκα συνθέσεις για πιάνο και θέρεμιν, εμπνευσμένες από ποιήματα του Ντίνου Χριστιανόπουλου.
Ποια στοιχεία της θέλατε να αναδείξετε μέσα από τις συνθέσεις σας;
Προσπάθησα να αποτυπώσω τη συναισθηματική αντανάκλαση της ποίησής του σε μένα. Έδωσα, δηλαδή, τη δική μου μουσική ερμηνεία στο κάθε ποίημα.
Το θέρεμιν θεωρείται δύσκολο όργανο. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του;
Το θέρεμιν είναι το πρώτο μουσικό ηλεκτρονικό όργανο και κατασκευάστηκε γύρω στο 1920, από τον ρώσο φυσικό Λέον Θέρεμιν. Ο μουσικός χειρίζεται το θέρεμιν με κινήσεις των χεριών του προς τις δυο μεταλλικές κεραίες του οργάνου, χωρίς να το αγγίζει, στον αέρα. Εκεί βρίσκεται η δυσκολία του.
Διακρίνετε κάτι ενδιαφέρον στη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή;
Ένα στοιχείο που παρατηρώ με ενδιαφέρον τον τελευταίο καιρό είναι μια στροφή σε πιο ελληνικά μοτίβα, αισθητικά ή στιχουργικά, σε σύγκριση με 4 - 5 χρόνια πριν.
Τι σας ενοχλεί περισσότερο στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης;
Η απάθεια και η ειρωνεία.
Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα;
Πιστεύω πως, όσο ο καθένας συνεχίσει να ενδιαφέρεται μόνο για τον εαυτό του, τα πράγματα θα παραμένουν άσχημα.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]