Θεατρικός πειραματισμός μουσικής φαντασίας

Στο θέατρο ACS Χαλανδρίου
Σάββατο, 05 Οκτωβρίου 2013 10:40

Οι ερμηνευτές, στη σκηνή, τραγουδούν, χορεύουν και αναπαριστούν κάποιο δρώμενο με σχετικό θέμα, χρησιμοποιώντας καθετί ξεχασμένο στη σκηνή (φωτογραφία από προηγούμενη παράσταση στο θέατρο ACS Χαλανδρίου).

A- A A+

Με την κοινή αγάπη για το θέατρο και τη μουσική να τους ενώνει, επιστήμονες, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες και πολλοί άλλοι συνθέτουν έναν ξεχωριστό θίασο, δημιουργώντας ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις με φιλανθρωπικό χαρακτήρα και με πεδίο δράσης τον πειραματισμό.

Ελπίζοντας αυτός ο πειραματισμός να προσελκύσει το ενδιαφέρον επαγγελματιών καλλιτεχνών, που θα θελήσουν να τον υπηρετήσουν με σειρά παραστάσεων σε μεγαλύτερους «εμπορικούς» χώρους, η Δ - Β Εταιρεία Διαχείρισης Αρχιτεκτονικού, Εικαστικού, Συγγραφικού και Πνευματικού Έργου και Αρχείου Δημήτρη Βλάσση, παρουσιάζει  σε κείμενα και σκηνοθεσία του ιδίου  την παράσταση - μουσική φαντασία «Λόντρα Παρίσι Νιου Γιορκ, ραντεβού στην Αθήνα», στο θέατρο ACS Χαλανδρίου, από την Κυριακή 6 έως και την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, στις 9.15 το βράδυ.

Η Δ - Β είναι Μη Κερδοσκοπική Αστική  Εταιρεία, η οποία ενεργοποιείται στον χώρο του πολιτισμού. Ο Θάνος Γεωργουλάς υπογράφει την ενορχήστρωση και τη μουσική διδασκαλία της παράστασης, που απογειώνεται με τη συμμετοχή της Θεατροπαρέας, και τα έσοδά της οποίας θα διατεθούν σε κοινωφελείς σκοπούς.

«Ανάποδοι» θεατές σε ένα φανταστικό αρχείο ταινιών

Ο Δημήτρης Βλάσσης, σκηνοθέτης και ψυχή της παράστασης.

Όπως εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Βλάσσης: «Μεταφερόμαστε στην Καστέλα, δεκαετία του ’50, σε ένα θέατρο του Τσίλλερ που έχει μετατραπεί σε θερινό κινηματογράφο. Η έναρξη της ιστορίας είναι πραγματική και την έχω βιώσει. Ενώ παίζεται μία ελληνική ταινία, αρχίζει να βρέχει.

Ο υπεύθυνος του κινηματογράφου, για να μη δώσει πίσω τα χρήματα των εισιτηρίων, προτείνει στους θεατές - αφού το φιλμ είναι ελληνικό και δεν έχει υπότιτλους - να μεταφερθούν πίσω από την οθόνη, στον στεγασμένο χώρο της σκηνής του παλαιού θεάτρου, να παρακολουθήσουν την ταινία “ανάποδα”. Το εσωτερικό της σκηνής με τα παρατημένα παλιά σκηνικά και τα κατεστραμμένα μουσικά όργανα ασκεί μια γοητεία στους θεατές - και εδώ αρχίζει η υπέρβαση της μυθοπλασίας-  που, παρασυρμένοι από τις κινηματογραφικές μνήμες, μόλις τελειώσει η προβολή, παίζουν στη σκηνή το δικό τους έργο.

Νινέτα Κασκαρέλη και Αντώνης Βουράκης σε στιγμιότυπο από την κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά «Η χαρτοπαίχτρα».

Με το “εύρημα” ενός φανταστικού αρχείου ταινιών, προβάλλονται, αλληλοδιαδόχως 20  ταινίες, με μουσικές επενδύσεις γνωστών τραγουδιών. Δειλά δειλά, συνεπαρμένοι οι “θεατές” συνοδεύουν, με τα κατεστραμμένα όργανα και γραμμόφωνα, το μουσικό μέρος της κάθε προβαλλόμενης ταινίας. Στη δεύτερη στροφή κάθε τραγουδιού ταινίας, σβήνει ο ήχος της ταινίας και, ταυτόχρονα, ένας από τους αυτοσχέδιους μουσικούς εισάγει  ένα νέο μοτίβο -  απόλυτα προσαρμοσμένο στη μέχρι στιγμής παιζόμενη μουσική - που ανήκει, όμως, σε ελληνικό τραγούδι, έτσι επιλεγμένο, που δείχνει σαν να είναι ένα άλλο κουπλέ ή ρεφραίν του προηγούμενου τραγουδιού.

Οι ερμηνευτές, στη σκηνή, τραγουδούν, χορεύουν και αναπαριστούν κάποιο δρώμενο με σχετικό θέμα, χρησιμοποιώντας καθετί ξεχασμένο στη σκηνή (ρούχα, σκεύη, αντικείμενα του πλούσιου φροντιστηρίου του παλιού θεάτρου), αυτοσχεδιάζοντας πάνω στις μελωδίες. Έτσι, προσεγγίζουμε τις συγγένειες τραγουδιών του διεθνούς ρεπερτορίου με τα τραγούδια της ίδιας εποχής. Τα τραγούδια της Βέμπο, της Δανάης, κ.λπ. (με σύγχρονη ενορχήστρωση) ακούγονται σαν φυσική συνέχεια στα τραγούδια του  Κολ Πόρτερ, του Χένρυ Μαντσίνι  ή ακόμα και στα κλασσικά κομμάτια  του Μπιζέ ή του Στράους. Και για να έχει το αφιέρωμα ενότητα ύφους, χρησιμοποίησα τα τραγούδια ενός συνθέτη, του Λεό Ραπίτη.

Γιατί τον επέλεξα; Διότι στον Ραπίτη, ανακάλυψα τον “θεατρικό” συνθέτη. Στην ιδιαιτερότητα του επιθεωρησιακού κειμένου, που για να “διηγηθεί” πολλά σε λίγο χρόνο, “προκαλεί” τη μουσική τάξη, ο Ραπίτης γίνεται μουσικά προκλητικότερος, αλλά και γοητευτικότατος και έχει πλουτίσει το μουσικό μας ανθολόγιο με υπέροχες μελωδίες. Δυστυχώς, η απουσία του από την Ελλάδα και ο αναπάντεχος θάνατός του στο Κονγκό, τον πέρασε στη λήθη. Αλλά θα εκπλαγείτε, όταν συνειδητοποιήσετε πόσα  πασίγνωστα τραγούδια είναι δικά του».

Ταυτότητα παράστασης
Κείμενα - σκηνοθεσία: Δημήτρης Βλάσσης, ενορχήστρωση - μουσική διδασκαλία: Θάνος Γεωργουλάς. Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά):  Αρβανιτάκη Νανά, Αργυρόπουλος Χρίστος, Βαφειά Νινέττα, Βουράκης Αντώνης, Θεοδωρόπουλος Στέργιος, Κανελλόπουλος Τάκης, Καραμπέλλου - Φράγκου Ιλεάνα, Κασκαρέλη Νινέτα, Κουβέλης Παντελής, Κουλούρης Κωνσταντίνος, Μαυροσκότη Γιάννα, Νειάδα Μαργαρίτα, Οικονομοπούλου Σοφία, Ορλάνδου Βίκυ, Παναγάκου Νένα, Πάντζαρη Καίτη, Παπαδημητρακόπουλος Δημήτρης, Παπαδοπούλου Ζωή, Πολίτης Πέτρος, Ραφαήλ Αλεξία, Σιαμπλή Μαριβή, Φραγκίστας Νίκος, Χούπη Κατερίνα.

Πληροφορίες
Θέατρο ACS: Γαρυττού 53 - Χαλάνδρι, τηλ.: 210 6393341. Διάρκεια παράστασης: 95΄. Τιμή εισιτηρίου: 25 ευρώ.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς