Ένας νορβηγός επιχειρηματίας ανακοίνωσε ότι σχεδίασε και μέσα στα επόμενα χρόνια πρόκειται να κατασκευάσει ίσως το πιο οικολογικό φορτηγό πλοίο στον κόσμο. Το Vindskip (Windship) θα είναι ένα υβρίδιο τροφοδοτούμενο εν μέρει από τον άνεμο, όχι όμως με ανεμογεννήτριες, αλλά χάρη στο ίδιο του το σχήμα, που θα το κάνει να λειτουργεί ως... πανί ιστιοφόρου, εκμεταλλευόμενο στο έπακρο τον άνεμο.
Η εταιρεία LADE AS του Τέριε Λάντε υπόσχεται ένα φορτηγό πλοίο που θα εξοικονομεί καύσιμο σε ποσοστό 60%, καθώς και 80% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα σημερινά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το αεροδυναμικό σχέδιο προβλέπει λειτουργία μέσω κινητήρα τροφοδοτούμενου με υγροποιημένο φυσικό αέριο και ενός συστήματος πλεύσης που ρυθμίζεται από υπολογιστικό σύστημα, το οποίο υπολογίζει την ταχύτητα και τη διεύθυνση του ανέμου για να βρίσκει ανά πάσα στιγμή την καλύτερη δυνατή πορεία και γωνία, ώστε το πλοίο να κινείται με ταχύτητες περίπου 14 κόμβων (26 χλμ. την ώρα).
LADE AS
Η εταιρεία LADE AS του Τέριε Λάντε υπόσχεται ένα φορτηγό πλοίο που θα εξοικονομεί καύσιμο σε ποσοστό 60%, καθώς και 80% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα σημερινά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Η ιδέα είναι να ταιριάξουμε το σχέδιο του κελύφους με ένα περίπλοκο σύστημα “ανάγνωσης” του καιρού και έναν υπολογιστή ελέγχου πλεύσης, το οποίο δίνει στον κυβερνήτη διάφορες επιλογές δρομολογίων, ανάλογα με το αν θέλει την ταχύτερη ή την πιο οικονομική επιλογή», εξηγεί ο εμπνευστής του πρωτοποριακού πλοίου.
Ο Λάντε λέει ότι η εταιρεία του άντλησε έμπνευση από την αεροδιαστημική βιομηχανία για να δημιουργήσει ένα κέλυφος που θυμίζει «συμμετρική αεροτομή» και μπορεί, κατά τον ίδιο να συγκριθεί «με ένα κανονικό ιστίο».
«Μιλάω τόσο με πλοιοκτήτες όσο και με ναυπηγεία, όμως δεν μπορώ να πω κάτι πιο συγκεκριμένο από αυτό», δήλωσε πρόσφατα ο Λάντε αναφερόμενος στα σχέδια της εταιρείας του. «Πιστεύω πως μέσα σε τρία με τέσσερα χρόνια θα κατασκευάσουμε το πρώτο πλοίο.»