«Καμπανάκι» για το Facebook από πρώην εργαζόμενή του

Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013 12:59
UPD:13:39
REUTERS/THOMAS HODEL
A- A A+

Η Κάθριν Λόσε, πρώην λογογράφος του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή του Facebook, προειδοποιεί τους απανταχού χρήστες του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου πως δεν θα έπρεπε να «ανεβάζουν» τόσα προσωπικά δεδομένα τους, ενισχύοντας τους προβληματισμούς σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας στο Facebook.

Η Λόσε εργάστηκε για πέντε χρόνια στο Facebook, μέχρι την αποχώρησή της το 2010. Σε συνέντευξή της στον Guardian, έκανε λόγο για πρόσβαση εργαζομένων του Facebook στα στοιχεία χρηστών- συμπεριλαμβανομένων των κωδικών χρηστών.

Εάν κάτι ισχύει, είναι λόγος έντονου προβληματισμού, καθώς είναι πάρα πολλοί οι χρήστες οι οποίοι χρησιμοποιούν τους ίδιους κωδικούς σε πολλές υπηρεσίες και λογαριασμούς ανά το Ίντερνετ.

 «Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων γενικά θεωρούν πως είναι οι μόνοι που μπορούν να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που εισάγουν, και στις περισσότερες περιπτώσεις, στις πιο πολλές εταιρείες, αυτό πιθανότατα δεν ισχύει, καθώς τουλάχιστον κάποιοι από το προσωπικό πρέπει να έχουν πρόσβαση σε λογαριασμούς χρηστών για να κάνουν τις δουλειές τους…πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος για το προσωπικό να διαχειρίζεται και να επιλύει θέματα λογαριασμών χρηστών, και για αυτό το λόγο τα δεδομένα των χρηστών στις περισσότερες startups, ειδικά όταν είναι ακόμα στα αρχικά τους στάδια, ποτέ δεν είναι ‘κλειδωμένα’ από το προσωπικό» είπε σχετικά η Λόσε, προσθέτοντας πως, ειδικά μετά την υπόθεση των παρακολουθήσεων από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες, η ιδέα των προστατευμένων προσωπικών δεδομένων δεν είναι πλέον πραγματικότητα. «Ακόμα και αν ο μέσος εργαζόμενος δεν μπορεί να έχει πρόσβαση, πάλι οι πληροφορίες θα καταγράφονται κάπου, για λογαριασμό της NSA».  

Η Λόσε, συγγραφέας του βιβλίου «The Boy Kings», σχετικά με την τεχνολογία των κοινωνικών δικτύων και την επίδρασή της στον κόσμο, ήταν η 51η εργαζόμενη του Facebook, όταν είχε ακόμα 5 εκατομμύρια χρήστες- και επισημαίνει πως στους εργαζομένους της υποστήριξης πελατών είχε δοθεί ένας «master password», μέσω του οποίου μπορούσαν να κάνουν login ως οποιοσδήποτε χρήστης του δικτύου, αποκτώντας πρόσβαση σε όλα του τα δεδομένα. Όπως επισημαίνει, όσο το κοινωνικό δίκτυο αναπτυσσόταν, πιο ασφαλείας μέθοδοι login για επισκευές λογαριασμών άρχισαν να εφαρμόζονται.

Το Facebook δεν έχει προβεί σε επίσημο σχόλιο επί του θέματος, αλλά όπως αναφέρει ο Guardian, εκπρόσωπός του δήλωσε ότι «για να το πούμε κάπως απότομα, αυτή η οπτική είναι μίας εργαζόμενης- αποστάτιδας, την οποία δεν συμμερίζεται κανείς στο Facebook».

Προτεινόμενα για εσάς