Ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο και αναμένεται να φέρει αλλαγές στο χώρο των μηχανών αναζήτησης και των κοινωνικών δικτύων: το Graph Search του Facebook αναμένεται να λανσαριστεί σήμερα Δευτέρα, δίνοντας στους χρήστες του τη δυνατότητα αναζητήσεων στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο για ανθρώπους, μέρη, φωτογραφίες και πάσης φύσεως ενδιαφέροντα.
Η νέα μηχανή αναζήτησης θα επιτρέπει στο χρήστη να υποβάλει συγκεκριμένες ερωτήσεις, όπως ο αριθμός των φίλων του που ζουν σε μία συγκεκριμένη περιοχή. Επίσης, το Graph Search συνεργάζεται με το Bing της Microsoft, κάτι που σημαίνει πως, εάν δεν βρίσκει κάτι χρήσιμο στα δεδομένα που προκύπτουν από τη μελέτη του προφίλ και των διασυνδέσεων ενός χρήστη στο Facebook, θα συνεχίζει την αναζήτηση στο Web.
Σε πρώτη φάση, το Graph Search θα είναι διαθέσιμο σε χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ (και γενικά σε όσους χρησιμοποιούν την American English έκδοση του Facebook). Από τον Ιανουάριο, που ανακοινώθηκε το νέο «εργαλείο» και εμφανίστηκε μία πρώιμη έκδοσή του, η ομάδα ανάπτυξης παρατηρεί τις αντιδράσεις και προτάσεις του κοινού, προβαίνοντας σε αλλαγές με σκοπό τη διευκόλυνση της χρήσης του και την αύξηση των δυνατοτήτων του μέσω βελτίωσης των αλγορίθμων αναζήτησης, έτσι ώστε να «αντιλαμβάνονται» περισσότερες λέξεις και παράγοντες όταν τους υποβάλλεται ερώτημα.
Ωστόσο, η εταιρεία αναγνωρίζει πως το Graph Search έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης μπροστά του, καθώς δεν είναι ακόμα σε θέση να αλιεύει πληροφορίες από τα status updates- κάτι που ζητήθηκε από πολλούς χρήστες-, ούτε από δημοφιλείς εφαρμογές όπως το Yelp και το Instagram. Επίσης, το Graph Search δεν θα είναι στην αρχή διαθέσιμο στους χρήστες του Facebook που χρησιμοποιούν φορητές συσκευές. Παρόλα αυτά, η εταιρεία είναι αισιόδοξη, καθώς εκτιμά πως, παρά τα εν λόγω θέματα, το νέο εργαλείο είναι έτοιμο για να κυκλοφορήσει.
Όσον αφορά θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, το Facebook διαβεβαιώνει πως οι πληροφορίες που θα χρησιμοποιούνται για τις αναζητήσεις θα είναι μόνο αυτές οι οποίες είναι διαθέσιμες ούτως ή άλλως, από τα privacy settings που έχει ορίσει ο χρήστης από το προφίλ του οποίου αυτές προέρχονται.