Σε εκπαίδευση ήταν ο πιλότος του Boeing 777 της αεροπορικής εταιρείας Asiana Airlines Inc, το οποίο συνετρίβη το Σάββατο κατά τη διαδικασία προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο. Ήταν μάλιστα η πρώτη πτήση του προς ένα αεροδρόμιο με jet αυτού του τύπου.
«Ήταν η παρθενική πτήση του Λι Κανγκ-κουκ προς το αεροδρόμιο. Ήταν σε εκπαίδευση. Ακόμα και ένας βετεράνος κάνει εκπαίδευση για ένα νέο jet», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Asiana Airlines.
Σημείωσε πάντως ότι ο πιλότος «έχει μεγάλη εμπειρία και προηγουμένως είχε πετάξει στο Σαν Φρανσίσκο με διαφορετικούς τύπους αεροπλάνων, συμπεριλαμβανομένου και του Boeing 747 ... και ως συγκυβερνήτης σε άλλες πτήσεις με 777».
Εκπαιδευόμενος ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους της Asiana Νέα στοιχεία προκύπτουν από τις έρευνες για τη συντριβή του αεροσκάφους της Asiana Airlines στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο. Ο κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης είχε ελάχιστη εμπειρία σε σκάφη τύπου Boeing 777 και βρισκόταν σε περίοδο εκπαίδευσης, παραδέχτηκε ο εκπρόσωπος τύπου της αεροπορικής εταιρείας. Ο πρώτος πιλότος που ξεκίνησε την καριέρα του στην Asiana Airlines ως βοηθός το 1994, έχει 9.793 ώρες πτητικής εμπειρίας, αλλά μόνο 43 ώρες με Boeing 777. Συνοδευόταν, ωστόσο, από έναν έμπειρο εκπαιδευτή, που είχε το ρόλο του συγκυβερνήτη.
Ο Λι, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην Asiana Airlines ως βοηθός το 1994, έχει 9.793 ώρες πτητικής εμπειρίας, αλλά μόνο 43 ώρες με Boeing 777 jet. Ο συγκυβερνήτης Λι Γεονγκ-μιν έχει 3.220 ώρες πτήσης με το Boeing 777 και συνολικά 12.387 ώρες εμπειρίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Asiana δήλωσε το Σάββατο ότι δεν πιστεύει πως η μοιραία συντριβή προκλήθηκε από μηχανική βλάβη.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών ανέφερε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος πετούσε «σημαντικά κάτω από το στόχο ταχύτητας για τη διαδικασία προσγείωσης» και το πλήρωμά του προσπάθησε να διακόψει την προσγείωση μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν προσκρούσει στο μόλο μπροστά από το διάδρομο προσγείωσης.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters