Ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου θα βρεθούν Mercedes και Pirelli έπειτα από απόφαση της FIA. Την πρόθεσή της αυτή γνωστοποίησε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφορικά με τις δοκιμές ελαστικών τις οποίες πραγματοποίησαν οι δύο εταιρείες μετά το GP της Ισπανίας, στις 15-17 Μαΐου.
Επειτα από έρευνα και λαμβάνοντας υπ’όψιν την έκθεση των αγωνοδικών στο τέλος του αγώνα στο Μονακό, η FIA θεώρησε ότι η συμμετοχή της Mercedes στις δοκιμές της Pirelli με το φετινό της μονοθέσιο αποτελεί παραβίαση των κανονισμών.
Παράλληλα, θεωρεί ότι η συμμετοχή της Ferrari σε παρόμοια περίπτωση στα τέλη Απριλίου δεν αντιβαίνει στους κανονισμούς του αθλήματος καθώς η Scuderia χρησιμοποίησε το μονοθέσιο του 2011.
Στην ανακοίνωσή της η FIA αναφέρει επίσης ότι ζήτησε εξηγήσεις τόσο από τις τρεις εμπλεκόμενες πλευρές (Mercedes, Ferrari, Pirelli) όσο και από τις υπόλοιπες ομάδες για τυχόν πληροφορίες που μπορεί να έχουν σχετικά με αντίστοιχες δοκιμές που διεξήχθησαν μέσα στο 2013 από την Pirelli.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου αναφέρει:
«Λαμβάνοντας υπ’όψιν όλες τις απαντήσεις και τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν κατά την έρευνα του θέματος, ο πρόεδρος της FIA, ενεργώντας ως κατήγορος, αποφάσισε τα εξής:
- Να κλείσει την υπόθεση αναφορικά με την ομάδα Scuderia Ferrari σχετικά με τη συμμετοχή της στις δοκιμές που πραγματοποίησε η Pirelli στις 23-24 Απριλίου 2013, στη Βαρκελώνη, χρησιμοποιώντας το μονοθέσιο του 2011, κάτι που δεν παραβιάζει τους ισχύοντες κανονισμούς της FIA
- Να φέρει ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου την υπόθεση αναφορικά με τις δοκιμές που έγιναν από την Pirelli και τη Mercedes στη Βαρκελώνη, στις 15-17 Μαΐου 2013, διότι όπως προκύπτει από την έρευνα, οι όροι αυτής της δοκιμής μπορεί να συνιστούν παραβίαση των ισχυόντων κανονισμών της FIA».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δοκιμές Mercedes-Pirelli έγιναν γνωστές το πρωί της Κυριακής, λίγο πριν την έναρξη του αγώνα στο Μονακό. Αμέσως οι Red Bull και Ferrari προέβησαν σε επίσημη διαμαρτυρία, γεγονός που οδήγησε τους αγωνοδίκες του συγκεκριμένου GP σε περαιτέρω διερεύνηση του θέματος. Ακολούθησε μία έκθεσή τους προς τη FIA, η οποία αφού εξέτασε τα δεδομένα και ζήτησε εξηγήσεις, παρέπεμψε το θέμα στο ανώτατο διοικητικό όργανο.
Το Διεθνές Δικαστήριο, συγκροτήθηκε από τη FIA το 2010 και αποτελείται από μία δωδεκαμελή επιτροπή. Αρμοδιότητά του είναι να λύνει θέματα και υποθέσεις που αδυνατούν να διευθετήσουν οι αγωνοδίκες του εκάστοτε GP.
Η Mercedes με τη σειρά της αποδέχτηκε την παραπομπή της στο ανώτατο διοικητικό όργανο, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της πως η αθλητική ακεραιότητα έχει πρωταρχική σημασία για εκείνη και πως έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη διαδικασία της FIA.