Σάλος έχει ξεσπάσει με τις «μυστικές» δοκιμές της Pirelli με τη Mercedes, μία εβδομάδα πριν το GP του Μονακό, αγώνα που σημείωσε την πρώτη της φετινή νίκη η γερμανική ομάδα. Η είδηση των δοκιμών έγινε γνωστή το πρωί της Κυριακής, λίγο πριν την έναρξη του αγώνα στους δρόμους του πριγκιπάτου, και αμέσως προκάλεσε αντιδράσεις.
Οι Red Bull και Ferrari διαμαρτυρήθηκαν εγγράφως στους αγωνοδίκες του GP, θεωρώντας ότι το συμβάν αντιτίθεται στους κανονισμούς καθώς οι δοκιμές εξέλιξης κατά την διάρκεια της σεζόν απαγορεύονται από το 2009. Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις με τους αγωνοδίκες στο Μονακό να παραδίδουν μετά από πολύωρες συζητήσεις με τους εκπροσώπους των τριών ομάδων (Mercedes, Red Bull, Ferrari) και της Pirelli, γραπτή επιστολή στη FIA. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία μπορεί να φέρει το ζήτημα ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου.
Ολα ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα όταν η Pirelli παρέμεινε στην Βαρκελόνη (μετά το GP) για ένα τριήμερο τεστ δοκιμών. Αυτό το πραγματοποίησε με τη Mercedes, χρησιμοποιώντας το νέο μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας. Το θέμα είναι ότι στο συμβόλαιο της ιταλικής εταιρείας με τη FIA, υπάρχει όρος που της επιτρέπει να πραγματοποιήσει 1.000 χλμ. δοκιμών εν μέσω της σεζόν με οποιαδήποτε ομάδα, με σκοπό την εξέλιξη των ελαστικών της, με την προϋπόθεση ότι αυτή τη δυνατότητα θα προσφερθεί σε όλες τις ομάδες.
Το συγκεκριμένο τεστ η Pirelli το διεξήγαγε με την W04 και τους Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόζμπεργκ να αναλαμβάνουν τους ρόλους των δοκιμαστών. Το γεγονός αυτό κρατήθηκε μυστικό από τις υπόλοιπες ομάδες. Τα πράγματα περιπλέχθηκαν περισσότερο με τη νίκη της Mercedes στο Μονακό, μία εβδομάδα μετά το τεστ.
Οπως έγινε γνωστό, η FIA είχε απαντήσει θετικά στην πρόταση της Pirelli για πιθανές δοκιμές εξέλιξης των ελαστικών της με το μονοθέσιο της Mercedes. Υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι το τεστ θα διεξαγόταν από την ιταλική εταιρεία και όχι τη γερμανική ομάδα και εφ’όσον όλες οι άλλες ομάδες είχαν την ίδια δυνατότητα.
Εντούτοις, όπως αναφέρεται στο f1.com, η FIA δεν έλαβε καμία περαιτέρω επιβεβαίωση από την Pirelli ή τη Mercedes ότι οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν ή ότι δόθηκε σε κάποια άλλη ομάδα η δυνατότητα να συμμετάσχει. Μετά την έκταση που πήρε το γεγονός και τις έγγραφες διαμαρτυρίες, η FIA προειδοποίησε ότι μπορεί να υπάρξει πιθανή τιμωρία.
Από την πλευρά της η Mercedes μέσω του αγωνιστικού της διευθυντή Τότο Γουλφ, υποστηρίζει ότι δεν υπέπεσε σε λάθος και ό,τι κινήθηκε στο πλαίσιο των κανονισμών.
Ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας Ρος Μπρον τόνισε ότι δεν ήταν πρόθεση των «ασημένιων βελών» να κρατήσουν μυστικές τις συγκεκριμένες δοκιμές. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι ήταν δουλειά της Pirelli να ενημερώσει τις υπόλοιπες ομάδες, όπως ορίζει το συμβόλαιό της.
«Η Pirelli έπρεπε να ενημερώσει. Δεν είχε να κάνει με εμάς, ήταν δικές της οι δοκιμές. Η Pirelli ζητούσε από τις ομάδες εδώ και δώδεκα μήνες να τη βοηθήσουν και κανείς δεν ενδιαφερόταν. Είχαν γίνει πολλές συζητήσεις ανάμεσα στην Pirelli και τις ομάδες, όπου τους ζητούσε να τρέξουν 1.000 χλμ. για εκείνη. Εμείς είχαμε ένα πρόβλημα στο Μπαχρέιν με τον Λιούις (σ.σ. Χάμιλτον), το οποίο μας ανησύχησε πολύ, και αποφασίσαμε να τη βοηθήσουμε. Κανείς άλλος δεν έκανε κάτι τέτοιο».
Στη Red Bull, ο Κρίστιαν Χόρνερ, επικεφαλής της ομάδας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το λάθος είναι ότι μία ομάδα, με ύπουλο τρόπο, δοκίμαζε συνεχώς ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για το φετινό πρωτάθλημα. Σε ό,τι μας αφορά, οι κανονισμοί είναι μαύρο και άσπρο, ξεκάθαροι στο τί επιτρέπεται και τί δεν επιτρέπεται. Η ευθύνη της κάθε ομάδας είναι να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς, επομένως το θέμα δεν έχει να κάνει τόσο με την Pirelli. Αφορά περισσότερο στο ότι μία ομάδα, εσκεμμένα δοκίμαζε το μονοθέσιο της, σε φετινή πίστα, με τους πιλότους της που τρέχουν στο πρωτάθλημα, κάτι που αποτελεί παράβαση των κανονισμών. Οταν μία ομάδα πραγματοποιεί τριήμερες δοκιμές με ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στον επόμενο αγώνα ενώ απαγορεύονται τα τεστ εν μέσω της σεζόν, κατά τη γνώμη μας αυτό είναι άδικο και αποτελεί πλεονέκτημα».