Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας Καλλιδρόμου

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013 17:03
UPD:17:28
EUROKINISSI/ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

Με τη σήραγγα του Καλλιδρόμου τα τρένα ουσιαστικά εγκαταλείπουν την ορεινή χάραξη στην περιοχή του Μπράλλου και, μέσα από την πεδιάδα του Σπερχειού, φτάνουν στο Λιανοκλάδι.

A- A A+

Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη της σήραγγας Καλλιδρόμου, έργο που ξεκίνησε το 1997 και που ανοίγει το δρόμο για τη μείωση της διάρκειας του ταξιδιού στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, με τη σήραγγα του Καλλιδρόμου τα τρένα ουσιαστικά εγκαταλείπουν την ορεινή χάραξη στην περιοχή του Μπράλλου και, μέσα από την πεδιάδα του Σπερχειού, φτάνουν στο Λιανοκλάδι. Όταν λειτουργήσει η συγκεκριμένη χάραξη, από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά 25 λεπτά.

Σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλογιάννης, χαρακτήρισε ως «μία μάχη με τον χρόνο, τα γεωλογικά φαινόμενα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν» τη διάτρηση της σήραγγας, η οποία, όπως είπε, «είναι μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας και μία από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης».

Έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που επέβαλαν καθυστερήσεις στο έργο. «Αντιμετωπίστηκαν εξαιρετικές δυσκολίες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη γεωλογία της περιοχής», είπε, υπενθυμίζοντας πως το έργο εγκαταλείφθηκε το 2003, με την ολοκλήρωση περίπου του 30% του φυσικού αντικειμένου, για να συνεχιστεί με νέα εργολαβία, από το 2007 έως σήμερα.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος χαρακτήρισε το έργο «καθοριστικής σημασίας» σε ό,τι αφορά την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Μάλιστα, υποστήριξε πως η ολοκλήρωση του έργου συμβάλλει στην προώθηση και όλων των άλλων έργων, έτσι ώστε μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στη διάρκεια της χθεσινής μέρας ουσιαστικά ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων μήκους 9.250 μέτρων η κάθε μία, δηλαδή συνολικού μήκους 18.500 μέτρων.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών οι ταχύτητες με τις οποίες θα διέρχεται το τρένο θα είναι 200 χιλιόμετρα την ώρα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως το πολύ σε ένα μήνα.

Μέσα στο καλοκαίρι, αναμένεται να προχωρήσει μια ακόμη εργολαβία «σκούπα» για το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, έτσι ώστε σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς μέσα σε τριάμισι χρόνια να έχει συνολικά ολοκληρωθεί και να έχει αποδοθεί σε χρήση το τμήμα από Τιθορέα έως Δομοκό, το οποίο με την ολοκλήρωση του θα συντομεύσει τη διαδρομή από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη κατά 55 λεπτά.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή